hoitaja kotiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta töihin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta töihin

Vieras
Löytyiskö ketään, joka olisi ottanut lapselleen hoitajan kotiin? MInkä verran hoitaja tulee teille maksamaan? Mitä kautta hoitajan löysitte? Haaveilen, ettei vuoden vanhaa tarvitsisi heti viedä hoitoon kodin ulkopuolelle, vaan löytäisin jonkun, joka tulisi meille kotiin häntä hoitamaan. Kohtuuttomia kustannuksia ei kuitenkaan ole varaa maksaa.

jos asustat etelä-suomessa niin käväse sivuilla hoitopaikka.net sieltä saat tietoa.

Kunnallinen hoitomaksuhan on riippuvainen perheen tuloista taas jos viet yksityiselle niin hoitaja sanelee hinnan mutta saat siihen yksityisenhoidon tukea ja myös ehkä alle 3v saa vielä kodinhoitotukea korjatkaa jos olen väärässä.

hoitaja kotiin paljon se ei saisi maksaa, kotityöt se voisi tehdä siinä samalla eihän meidän lasten hoitamisessa paljon aikaa mene, askarrella täytyy joka päivä, ulkoilla ehdottomasti joka päivä,suursiivous joka perjantai ,imurointi joka päivä,kaupassa käynti , ruoka täytyisi olla odottamassa kun muu perhe tulee kotiin, vapaapäivä mitä kuka sellaista tarvitsee, mitä palkkaakinko pitäisi saada...

Meillä oli hoitaja 3 kuukautta kotona kun palasin töihin suoraan äitiyslomalta. Olisi haluttu pitää häntä pidempäänkin mutta hänellä oli omia suunnitelmia jotka hän sitten toteutti (oma yritys). Ihana hoitaja, tyttö tykkäsi tosi paljon ja niin myös vanhemmat. Hänen ei olisi tarvinnut siivota mutta hän siivosi. Tytön hoito älyttömän hyvin mikä oli tärkeintä. Haikein mielin ajattelemme tuota aikaa, oli ihanaa :-) tyttö on nyt päiväkodissa, koska emme halunneet enää lähteä ""hoitajahaastattelurumbaan"" ja tytön luonne oli ja on sellainen että pärjää päiväkodissa hyvin.

Voin lämpimästi suositella hoitajaa kotiin, mutta huolella se täytyy valita! Tsemppiä!

Palkasta en halua valitettavasti puhua mitään, se on sovittavissa varmasti sitten kun keskustelette hommista ja työajoista.

Aikoinaan ennen omaa lasta hoidin paljon muiden lapsia eri järjestöjen kautta. Yksi oli myös tälläinen pidempiaikainen jossa tehtiin ihan työsopimus. Lapsi oli juuri vuoden ikäinen silloin. He löysivät minut MLL:n kautta.Palkkaa sain MLL:n taksojen mukaan ja matkakulut päälle.Perhe otti vakuutuksen tapaturmien varalle. Muistaakseni he eivät saaneet vähennyksiä palkastani, en muista mikä siihen vaikutti. Toinen keinohan on etsiä hoitajaa työvoimatoimiston sivujen kautta. Laittaa sinne oma ilmoitus jossa hakee hoitajaa kotiin. Muistaakseni yksityisen hoidon tukea saa jos kotona hoitaa laillistettu/koulutettu hoitaja.

Me etsittiin viime syksynä hoitajaa kotiin. Parhaat ohjeet saimme hoitopaikka.netistä sekä kaupungin yksityisten hoitajien asioita hoitavalta henkilöltä (löytyy yleensä puh.luettelosta). Laitoimme ilmoitukset hoitopaikka.nettiin ja työvoimatoimiston sivuille. Hakemuksia tuli aivan älyttömästi ja haastateltiin muutamia parhaita. Meillä kuitenkin taisi olla aika tiukka seula, mutta tästä porukasta ei löytynyt meille sopivaa, jolle voisi luovuttaa sekä kodin että lapsen päiväksi. Kaikkein parhaimmat ehtivät saada jo työpaikat, eli jos sopiva löytyy, täytyisi heti napata kiinni.

Meille sanottiin, että tällaisille ""epäpäteville"" esim. välivuotta pitäville tytöille palkkaa voi maksaa yksityisenhoitotuoen +työantajamaksujen verran, joka on alle 1000e/kk. Eli tosi vähän. Itse yritimmekin niin, että olisimme tehneet hoitoringin, jossa olisi ollut 2-3 lasta, jolloin hoitaja olisi saanut huomattavasti enemmän palkkaa ja työnantajamaksut olisivat jakaantuneet useamman perheen kesken.

Ongelmana on usein se, että hyvää hoitajaa on tosi vaikea löytää. Hyvät tytöt saattavat viihtyä vain vähän aikaa työssään, lähteä opiskelemaan ym. ym., joten hoitosuhde jää lyhyeksi. Mutta kannattaa yrittää ja tehdä huolella työsopimukset, jolloin mitään ei jää arvailujen varaan.

Itse emme lopulta palkanneet hoitajaa kotiin, vaan saimme kunnallisen perhepäivähoitopaikan.

Minä olen toiminut yksityisenä perhepäivähoitajana (kaupungin laillistama). Ammatiltani olen lähihoitaja, mutta nyt jatkoin opiskelua. Palkkaukseen vanhemmat saivat helpotusta yksityisenhoidontuesta ja kuntalisästä. Nämä molemmat maksettiin suoraan minun tilille. Olin tuntipalkalla (7,80e), koska työaika ei aina ollut ihan säännöllinen, mutta kyllä tunteja viikossa piti olla lähemmäs 40. Työnkuvaan kuului lapsen hoito (8kk) ja kotityöt. Aloittelevan hoitajan kannattaa ehdottomasti sopia, että mitkä kotityöt kuuluu ja mitkä ei. Lastenhoitaja ei pese mattoja tai kattoja. Perusviikkosiivous, pyykinpesua (lapsen vaatteet huolehdin ensin), keittiön siistimistä, ruuanlaittoa ja paikkojen järjestelyä itse tein. Joskus myös leivoin, kuten jouluksi. Mutta näistäkin karsitaan mikäli lapsia on enempi. Nyt jos menisin töihin, niin pyytäsin palkkaa enempi. Suurinpiirtein 8,50e/h. Hoitajankin tulee olla ""napakka"", koska useesti vanhemmat yrittää teettä sellaista mikä ei ole todellakaan kohtuullista. Jämäkkä hoitaja osaa paremmin pyörittää arkea, vaikka saattaa olla sanovampaa sorttia. Kiinnittäkää huomiota että on jämäkkä, lapsirakas, kodinhoito taitoinen ja oma-aloitteinen. Tämä työ on todella kivaa, mikäli yhteistyö vanhempien kanssa onnistuu. Vaatii kyllä molemminpuolista joustavuutta. Ja antakaa hoitajalle vapauksia suunnitella päivää myös itse. Itse ainakin muistelen tippa silmäkulmassa entistä työnantaja perhettä.

Olen vailla lapsenhoitajaa, en piikaa! Kotityöt osaan tehdä ihan itse ja jopa liimapuikkokin pysyy kädessä. Tarkoitin tuolla hintapolitiikalla, etten pysty maksamaan koko palkkaani hoitajalle.

No joo, ehkä joku välivuotta pitävä tyttö suostuu olemaan kokopäivätöissä alle tonnin kuukausipalkalla (miinus verot), mutta ei varmaan kovin moni muu. Suostuisitko itse? Saahan sitä siivoojana tai hampurilaisia paistaessakin paljon enemmän, tai ansiosidonnaisella työttömänä...

Olisihan se ihanaa palkata hoitaja kotiin, mutta taitaa olla aika harvojen herkkua nykyisellä systeemillä. Jos laskee että palkkaisi vaikka vastavalmistuneen lähihoitajan, kuukausipalkka esim. 1 600 e + työnantajakulut, niin kyllä meidän perheen nettotuloista reilusti yli puolet menisi hoitajan palkkaamiseen vaikka huomioisi yksityisen hoidon tuen ja verovähennykset :-(

no hoh hoh: Kylläpä se moni perhe vain toivoo apua kotitöihinkin. Ei siinä ole kyse etteikö äiti niitä osaisi. Ja onpa joskus ollut niin ettei äiti ole jotakin osannut itse tehdä! Helpompi työpaikka on sellainen jossa saa hoitaa pelkästään lapsia, mutta nälkäpä se tulee lapsillekkin. En ainakaan vanhempana tykkäisi jos hoitaja olisi tehnyt päivän aikana moneen otteeseen ruokaa, eikä ole siistinyt keittiötä..Lapsetkin tykkää leipoa ja auttaa kotitöissä. Ja hyvä jos osaat lastesi kanssa askarrella. Sellaiset vanhemmat ovat harvassa, jostka viitsivät/ehtivät iltaisin aloittaa pääsiäisaskartelut sun muut. Ja hoitajahan on sitä varten, että touhuaa lasten kanssa..leikkii,pelaa,askartelee,ulkoilee..

Meillä on kotona lähihoitaja hoitamassa lapsia (kaksi kappaletta). Työhön kuuluu vain lastenhoito, ei kotityöt. Palkka on 7,5 euroa tunnilta. Hoitaja löytyi ""tutunkauppaa"" eli kuulimme juuri työttömäksi jääneestä hoitajasta.

Yhteistyössä