Hoikat ja nuorekkaat nelikymppiset, miten pukeudutte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Olen 170/ 59, 40 v., olemukseltani tyttömäinen. Minulla on jotenkin tyyli ihan hukassa, ja ehkä neljänkympin kriisiäkin pukkaa.

Minusta tuntuu että pukeudun liian nuorekkaasti, ja haluaisin löytää tyylin joka sopii paremmin ikääni. Tuntuu että ainakin farkkuminihameen ja caprilegginsit sekä H&M:n vaatteet voisin jättää jo suosiolla nuoremmille. Liian klassista ja asiallista tyyliä kuitenkin inhoan, enkä haluaisi alkaa näyttää tätimäiseltä ikinä, vaikka ikää tuleekin lisää.

Miten te muut, hoikat ja nuorekkaat nelikymppiset pukeudutte?

Pukeudu persoonasi, älä ikäsi mukaan. Viisveisaa iästäsi, etsi oma, persoonallinen tyylisi, älä mene massan mukaan. Silloin näytät juuri omalta itseltäsi, etkä miljoonilta muilta nelikymppisiltä naisilta. Ja unohda halpisketjut, käy mieluummin vaikka kirppiksillä, jos ei ole paljon rahaa käytettävissä vaatetukseen.

• Tykkää
Reactions: HoitoonVaan
Yleensä tyttömäinen tyyli vain vanhentaa. JOKAINEN TYYLILLÄÄN, mutta yleensä nelikymppinen joka yrittää olla tyttömäinen, näyttää viisikymppiseltä pelleltä.

Yleensä tyttömäinen tyyli vain vanhentaa. JOKAINEN TYYLILLÄÄN, mutta yleensä nelikymppinen joka yrittää olla tyttömäinen, näyttää viisikymppiseltä pelleltä.

Tarkoitin että olen olemukseltani tyttömäinen, näytän ikäistäni nuoremmalta. Liian tyttömäisestä pukeutumistyylistä tahtoisin eroon, juuri siitä joka vanhentaa.

Kirjoitinko jotenkin epäselvästi? Ja missä pukeutumisvinkkisi olivat? Niitähän pyysin.

Saisinko siis muilta saman ikäisiltä vastauksia miten te pukeudutte, sen sijaan että saan vain arvosteluja omasta tyylistäni? Mulla ON tyyli hukassa, siksi vinkkejä juuri kyselenkin.

No mä en ole hoikkaa nähnytkään, mutta jos olisin, pukeutuisin merkistä välittämättä hyvin leikattuihin vaatteisiin. Tekstiilin laatu on myös tärkeä, ei nyppyjä, kauhtuneita värejä, venynyttä ja rullaantunutta kangasta.

Mun mielestä hyvin istuvat farkut ja valkoinen, napakka lady-fit-t-paita on ajaton ja "nuorekas" asu. Sopii erityisesti hoikalle. Sen seurana voi käyttää koruja, laukkua (ei ainakaan perinteistä reppua), kengät vuodenajan mukaan.

Minä käytän enimmäkseen farkkuja ja milloin minkin näköisiä paitoja. Ja viis veisaan tyylistä, jos vaate miellyttää muuten. Sen verran kattelen, ettei vaatetus ois samanlainen ku teineillä. Tuskin siitä on pelkoa. Kun kantaa kroppansa ryhdikkäästi ja käyttää oikean kokoisia vaatteita niin tyyli on aina parempi. Minihameiden ja jakkupukujen välillä on vaihtoehtoja. Minusta hius-ja meikkaustyyli saavat enemmän aikaan "yrittää näyttää itseään nuoremmalta"-tyypiltä. Siis esim.pikkutyttöletit tai omassa nuoruudessa muodissa olleet tyylit.

pukeudun hyvin vaihtelevasti. Farkkuihin, cargo-housuihin, farkkushortseihin, hameisiin, mekkoihin jne. Oikeastaan ainoa mitä en päälleni laittaisi, on napapaita :) Ja siis kaikki täti- tai jakkupukutyyli on täysin poissuljettu, koska olen rock/metal -tyyppi, niin ei vaan istu olemukseen eikä tyyliin :)

Kyllä caprilegginssejä voi pitää kesällä vaikka kuinka vanha. Mun mielestä asiallinen tunika ja caprilegginssit ovat ihan hyvä kesäasu vaikka kuusikymppiselle. Tottakai niitäkin on erilaisia. Älä yhdistä caprilegginssejä ja minihametta. Kyllä iäkkäämpikin (sä et kyllä mikään iäkäs vielä ole) voi pitää vähän lyhyempää hametta. Polvien yläpuolelle päättyvä helman pituus sopii lähes kaikille, yleensä tukeville, mutta myös hoikille.
Farkut ovat hyvä valinta arkeen. Älä ihan pillifarkkuja ota, eikä mitään Vero Modan teinimallia, mutta ei mitään Anttilan tätimallejakaan. Yhdistä farkut bleiseriin ja avokkaisiin?
Kynähame ja kotelomekot ovat aina varmoja ja tyylikkäitä valintoja lähes kaiken ikäisille!

Tässä on jotain esimerkkejä asuvallinoista/vaatteista:
http://www.ellos.fi/dv/30-Ylaosat-Mekot-tunikat-Tunikat/SaraKelly/_/N-fttZ1z140tj?Nr=281307

http://www.ellos.fi/dv/30-Ylaosat-Neule--neulostakit/jsfn/_/N-ftqZ1z141hoZ1z141xe?Nr=270381

http://www.ellos.fi/dv/30-Alaosat-Farkut/jsfndenim/_/N-fu9Z1z1409jZ1z141xe?Nr=203438

http://www.ellos.fi/dv/30-Ylaosat-Pikkutakit-puvut-Pikkutakit/ClassicWoman/_/N-ftzZ1z12mcpZ1z141xe?Nr=231627

http://www.ellos.fi/dv/30-Ylaosat-Pikkutakit-puvut-Pikkutakit/SaraKelly/_/N-ftzZ1z140tjZ1z141xe?Nr=280931

http://www.ellos.fi/dv/30-Ylaosat-Pikkutakit-puvut-Pikkutakit/Daxon/_/N-ftzZ1z12o02Z1z141xe?Nr=324786

T: 24v

Lisään vielä, että koruilla ja laukuilla saa paljon ilmettä! Valitse nuorekkaat laukut. Eli esim. joku klassinen suurikokoinen laukku ja joku vähän sirompi ja pienempi. Näyttävät korut sopii monelle ja koska olet hoikka, myös pienet sirot korvikset pukevat sinua!

Kyllä caprilegginssejä voi pitää kesällä vaikka kuinka vanha. Mun mielestä asiallinen tunika ja caprilegginssit ovat ihan hyvä kesäasu vaikka kuusikymppiselle. Tottakai niitäkin on erilaisia. Älä yhdistä caprilegginssejä ja minihametta. Kyllä iäkkäämpikin (sä et kyllä mikään iäkäs vielä ole) voi pitää vähän lyhyempää hametta. Polvien yläpuolelle päättyvä helman pituus sopii lähes kaikille, yleensä tukeville, mutta myös hoikille.
Farkut ovat hyvä valinta arkeen. Älä ihan pillifarkkuja ota, eikä mitään Vero Modan teinimallia, mutta ei mitään Anttilan tätimallejakaan. Yhdistä farkut bleiseriin ja avokkaisiin?
Kynähame ja kotelomekot ovat aina varmoja ja tyylikkäitä valintoja lähes kaiken ikäisille!

Tunika Yläosat Mekot & tunikat Tunikat Sara Kelly

Neuletakki, pituus 78 cm Yläosat Neule- & neulostakit jsfn

Farkut, bootcut, lahjepituus 32"/81 cm Alaosat Farkut jsfn denim

Bleiseri Yläosat Pikkutakit & puvut Pikkutakit Classic Woman

Jakku Yläosat Pikkutakit & puvut Pikkutakit Sara Kelly

Takki Yläosat Pikkutakit & puvut Pikkutakit Daxon

Kiitos vinkeistä! Noista nuo farkut ja tuo ihan viimeinen, erikoisen mallinen jakku olivat kivoja, ja voisin ne laittaa hyvinkin ylleni.

Tunika Yläosat Mekot & tunikat Tunikat Sara Kelly

Neuletakki, pituus 78 cm Yläosat Neule- & neulostakit jsfn

Farkut, bootcut, lahjepituus 32"/81 cm Alaosat Farkut jsfn denim

Bleiseri Yläosat Pikkutakit & puvut Pikkutakit Classic Woman

Jakku Yläosat Pikkutakit & puvut Pikkutakit Sara Kelly

Takki Yläosat Pikkutakit & puvut Pikkutakit Daxon

Siis AP kertoi olevansa nuoren näköinen ja hoikka, ihan tosissasiko sinä suosittelet tuollaisia karmeita halpis-tätiryysyjä? :-O Tuo röyhelöneuletakki ja pitkä harmaa bleiseri, OMG! :-D Nuo sopisivat jollekin 60 v. virastotantalle!!!! :-DDDDD

AP, katsopa bubbleroom.fi , siellä on paljon ihania vaatteita nuorekkaalle ja tyttömäiselle nelikymppiselle!!

Farkkuja, toppeja, legginsejä, poolopaitoja ihan mikä van miellyttää silmääni. Tätimäisyys on itsellenikin kauhistus, en tosin halua teinivaatteisiinkaan pukeutua, varmaan jotain siltä väliltä.

Pitkät hiukseni ja pieni kokoni varmaan hämää paljon, eikä onneksi ryppyjäkään vielä juuri ole, minulta kysytään satunnaisesti papereita vieläkin ja olen sentään 41-vuotta täyttänyt. Työkaverini veikkasivat minua 24-27-vuotiaaksi.
Vanhinta poikaani (21v.) häiritsee yhdessä liikuessamme se että meitä usein luullaan pariksi :D

[QUOTE="nelikymppinen";24201246]Siis AP kertoi olevansa nuoren näköinen ja hoikka, ihan tosissasiko sinä suosittelet tuollaisia karmeita halpis-tätiryysyjä? :-O Tuo röyhelöneuletakki ja pitkä harmaa bleiseri, OMG! :-D Nuo sopisivat jollekin 60 v. virastotantalle!!!! :-DDDDD

AP, katsopa bubbleroom.fi , siellä on paljon ihania vaatteita nuorekkaalle ja tyttömäiselle nelikymppiselle!![/QUOTE]

Myös Espritillä on kivoja vaatteita, joista uskon sinun pitävän. Mutta unohda oikeasti nuo 24-vuotiaan linkittämät tätirytkyt.

[QUOTE="a p";24201031]Kiitos vinkeistä! Noista nuo farkut ja tuo ihan viimeinen, erikoisen mallinen jakku olivat kivoja, ja voisin ne laittaa hyvinkin ylleni.[/QUOTE]

Näistä vaihtoehdoista nuo farkut ovat ainoat jotka voisin kuvitella vetäväni päälleni...

No olen "vasta" 32v, mutta käytän yleensä Lindexin ja H&M:n vaatteita. En ikinä naruolkaintoppeja, minihameita, lyhyitä shotseja, ei ole mikään periaatekysymys, en vaan osaisi semmoisissa olla. Farkkuja käytän kyllä ja tennareita. Ostan usein noista liikkeistä paljon yhteensopivia vaatteita+asusteita kerralla.

Miksei voi pukeutua siten, kuin tuntuu hyvältä. Itse olen jo lähempänä 40:ä kuin kolmeakymppiä ja pukeudun lyhyisiin shortseihin, toppeihin (ei kuitenkaan mihinkään joista tissit pursuaa, koska on vain B-kuppi kun olen hoikka muutenkin), hameisiin, jopa minihameeseen joskus. :D Töissä yleensä farkut, t-paita ja neuletakki -linjaa, koska se on vaan kätevin. Vaatteet ostan Stockalta, VeroModasta, Vilasta, Henkkamaukasta yms. en mistään mummoliikkeistä. En ajattele ikääni ja ajattelen pukeutuvani nykytyyliin vielä aika monen monta vuotta. Tosin jos lähden baariin, en mitään ihan teinien muotivillityksiä pue päälleni, en tosin muutoinkana, eli ne kiiltävät legginssit yms. jää jo muille. :)

Ja yleensä mua luullaan alle 30-vuotiaaksi, mikä on hieman kiusallistakin, kun baarissa juttelemaan tulevat lähes poikkeuksetta alle 30-vuotiaat. :)

Mä en ole hoikka ja ikääkin jo 10 vuotta enemmän kuin sulla. Sinuna lähtisin väreistä. Kävisin vaikka jossain maalikaupassa hakemassa värilastuja ja kokoaisin niistä itseäni miellyttävän väriskaalan. Sen jälkeen miettisin materiaaleja ja kävisin jossain kangaskaupassa tutkimassa erilaisia vaihtoehtoja. Kun värit ja materiaalit on tiedossa, katselisin ne silmällä pitäen kaupoista vaatteita. Hoikan päällä suurinpiirtein vaate kuin vaate näyttää hyvältä.

Yhteistyössä