Hoidot Kysillä

Kiitti siniviuhka :flower:

Tää tuntuu itsestäni jo niin lottovoitolta,kun päästiin siirtoon ja muutama murunen viel pakkaseenkin :heart:

Mä oon kyl sellanen piinailija (ainakin inssien aikaan olin ) et löydän kaikki mahdolliset ja mahdottomat oireet ja alkuvaiheessa :LOL:

Mut kirjottelen toki kuulumisia,aina jos jotain uutta ilmenee ja jännään samalla teidän kaikkien puolesta =)
 
Kiitoksia rallukka tiedosta, joka kyllä oli aivan huippu uutinen. Olin aivan varma ett meidän hoidot julkisella on tässä.. täytynee soitella sinne kysiin ja kysellä vähä ett millaset jonot siellä on ja mite muutenki tää meidä tapauksessa menee. mite kauan ootte jonotelleet yleensä?? Onnea paljon sinulle odotukseen rallukka!

Minä oon muute lueskellu ja jännittäny teijän puolesta jo jonku aikaa. Ja Barbapörröllä olikii mahtavia uutisia! Nyt paljon onnea ja tsemppiä piinapäiviin.. jospa kahenviikon pääästä plussa tulis :)

Kaikille muillekii onnea hoitoihin!!
 
HalleB Kiitos, sitä tarviiki :D Toivottavasti säki pääset pian alottaan pilleristin elämän, mä viime kerralla sitä harrastin ja ei mitää "oireita" siitä tullut :)

barbapörrö Ihania uutisia! :heart: Hirmusti tsemppiä piinapäiviin ja kiitos, säki oot ihana :wave: :p

Toiveikas En osaa nuihin jonoihin oikein kommentoida, ku et kyllä sitä useempi kuukausi aina ootatetaan...kannattaa tosiaan soitella sinne! Ja kiitos :D

on: Viides päivä menossa sumujen kans ja täytyy sanoa, että kuvotus vähä helpottanu, onneksi, mutta mieli heittelee :whistle: Onneksi tietää mistä se johtuu, ni osaa vähä hillitä itteensä :saint: Alta kaks viikko ni alkaa pistely, sitä odotellessa!

Tsemppiä täältäki kaikille, tasapuolisesti :)
 
Kiitti toiveikas ja aidan,onnea ja tsemppiä tässä tosiaankin tarvitaan!

Aidanille voimia myös sumutteluihin!

Minnekkähän meidän ILOKSI on kadonnut, vai onkohan multa nyt jokin tapahtuma mennyt ihan ohi :/

Mut taas toivottelen jaksuja kaikille tasapuolisesti =)
 
Nostellaanpas pinkkaa ja kerronpas samalla kuulumisia. En tiedä mistä johtuu, mutta alavatsaa vihloo kovasti. Tihkua tulee jo toista päivää. Ei ole kiva. Odotan jo todella innolla näitten pillereitten popsimista. Vauva kaipuu sai tänään taas ikävän. Kummipoikani (1v) kävi kylässä. Kyllä taas on itketty kaipuusta omasta pienestä. Jospas se taas tästä.
 
barbapörrö mitkäs on tuntemukset/fiilikset? Tsemppiä vielä piinapäiviin! Tosi hienoa, et saitte myös pakkaseen, se olis myös mulla toiveena/tavoitteena

peppis :hug: mulla myös kova kaipuu.. :'(

Siniviuhka, Aidan, Toiveikas ym toverit Voimia tulevaan! :hug:
 
Emmä täällä aina notku,vaikka heti oonkin vastaamassa :LOL:

Halleb,kiitos kysymästä.Väsyttää kamalasti,vois vaan olla peiton alla kaikki päivät :/
Kai sitä on niin väsynyt näihin hoitoihin ja oloihin,et nyt ne sit purkautuu kamalana väsymyksenä.
Tulos pelottaa,tosi sekavat fiilikset.Toisaalta haluis heti testata sen pettymyksen alta pois ja toisaalta taas pysäyttää ajan tähän ja olla ikuisesti onnellinen piinailija =)

niin,onhan se hyvä et pakkaseenkin saatiin,vaik nyt musta kyl tuntuu siltä et jos tää negaksi osoittautuu niin en heti jaksa uutta pettymystä :'(
Mut tietysti sitä heti on PAS:iin menossa vaik nyt tuntuukin et tarviis hetken huilata ihan koko asiasta ( mitenkähän se ois muka mahdollista???)
No joo,ei pitäs tietysti mennä asioiden edelle,mut mut mut :headwall:

Missähän vaiheessa sitä pystyy jo testailemaan niin et tulos jo saattas olla varma?
Vasta pp5...tai jo pp5 :D Mä se saatan testata jo heti kun vaan jotain mahdollisuuksia näkyä oikea tulos tai sit en testaa ollenkaan :eek:

Aikalailla sekavaa tekstiä,mut kaikille taas voimia olevaan ja tulevaan :p
 
höh! jopa tää on menny omituiseksi :confused:

voi juku kun ärsyttää! en kerenny tänään soittamaan päiväs aikaan labraan ja kysymään et täytyykö niitä tartuntatauti-kokeita varten olla virtsaamatta tai syömättä. ihan kuin siitä muka ois niin kauan aikaa, kun ne infektioseulat viimeks on otettu, etten muistais. soitin oman sairaalan neuvontaan, nii sanottiin et "tunti virtsaamatta, luulisin". sit soitin KYSille, jossa tietty oli labra kiinni ja sieltä YHDISTETTIIN päivystykseen. siellä alkoi joku hoitaja ihan hulluna huutamaan mulle, etten ois saanu soittaa kun ei oo päivystys asiaa. :eek: just...sit kun vihdoin ja viimein se vastas mulle, nii sanoi et 4h pitää olla virtsaamatta sitä klamydiakoetta varten. kumpikohan se nyt sitten on oikea aika. : /
 
Ohhoh.. Pitää nyt sit testata toimiiko tää, ku on jumittanu koko päivän..

Siniviuhka mul on sellasia kokemuksia, et suurin osa ensihoidon-ammattilaisista on todella tylyä ja ylimielistä porukkaa..: / Mut miks se pitää se klamydia testi taas tehä? Mun piti toimittaa se sillo ennen ensimmäistä poli-käyntiä, mut ennen IVF:ää ei tavinnu käydä, ku verikokeissa

barbapörrö noi ajatukset on varmasti ihan normaaleja tossa tilanteessa.. Toivon kovasti sulle plussaa:hug:
 
Halle juu ei meidän sit näköjään tarvinnutkaan sitä klamydiaa testata uusiksi. ja noihin muihin tartuntatauteihin tuli lähete, kun se niiden voimassaolo aika on 6kk ja se kerkee mennä umpeen just ennen seuraavaa hoitoa..

Barba muistathan sitten, että pregnylissä on se tietty aika, jonka aikana se saattaa näkyä testissä vääränä plussana.. varmista ainakin siitä pakkausselosteesta miten pitkä se aika on, itse en muista enää. :)
 
barba Kiitos! Mitenkäs siellä jaksellaan? =)

HalleB Kiitos ja samoin :wave:

Osaako joku vastata semmoseen, et ku mulla nyt se pitkä hoito menossa (synarela) ja tänään kurvaili täti paikalle...eka ultra vasta 1.9. että onko ok? Periaatteessa siis täti kerkee mennä, ennen ku tuo eka ultra on....viimeksi tais olla tädin aikaan se ultra. Mietityttää: /

Kaikille teille tsemppiä meneillään oleviin ja tuleviin tapahtumiin :heart: ja on muuten outo tämä palsta nykyää :p
 
Sinikka no hyvä, et sitä Klamydia-testiä ei tarvii tehä.. Meillä kans menee vanhaks ne kokeet ja pitää käydä otattaa uudestaan

Aidan ei se haittaa mitään, ku se Synarela pitää ne munasarjat nyt lepotilassa ja onhan se mukavampi, ku ei tarvii menkkojen aikaan mennä ultraan.. Monestihan se Synarela viivästyttää menkkoja ja saattaa muuttaa hoidon aika-taulua, joten tosi hyvä, et menkat tuli aikaseen :)

Mul on taas se vaihe, et oon tosi yksin tän asian kanssa, ku kukaan "oikeen elämän" ihminen ei ymmärrä mua..Miehellenikään en voi puhua, ku se on tällä hetkellä niin murtunu tän asian vuoksi..en halua sitä ahistaa lisää..
 
Heippa kaikille!

Meillä on yritystä takana 5/2009 alkaen. Lapsettomuushoitoon hakeuduttiin yksityiselle 3/2010.Mulla on PCO-munasarjat ja miehen simpat on ok. Olen nyt popsinut 5 kiertoa clomeja. Ovis on kyllä tullut, mutta ei ole tärpännyt. Seuraavaksi voisi aloittaa toisenlaisen hoidon. Paljonko ivf-hoidot maksavat KYS:ssa? Millaista siellä muutoin on käydä hoidoissa?
 
Mequ; IVF-hoidot maksavat KYSissä polimaksun / käynti eli noin 5 polimaksua (n. 25 euroa on yksi maksu) tarvitaan yhden IVF:n aikana, punktiosta veloitetaan vain normaali polimaksu. Siihen sitten päälle lääkkeet, kalenterivuoden kelakatto on noin 670 euroa - kun se tulee täyteen, on loppuvuoden lääkkeet 1,5 euroa / lääke. Eli tulee huomattavasti halvemmaksi kuin yksityisellä.

Itse olen ollut KYSiin tosi tyytyväinen, asiantuntevat lääkärit ja ihanat hoitajat. Kiire heillä on tietysti aina. KYSillä taitaa tätä nykyä olla kaksi lapsettomuuslääkäriä, toisesta yleensä tykkäävät kaikki (vaikka itseäni vähän ärsytti sellainen jahkaileva ote asioihin). Toinen on enempi mielipiteitä jakava, asioihin reippaasti tarttuva ja kokenut lääkäri mutta toisinaan (kuulemma) sellainen töksäyttelijä. Itse olen tullut hänen kanssaan hyvin toimeen. Mutta hyvissä ja osaavissa käsissä olette joka tapauksessa :)

Tsemppiä sinulle ja kaikille muillekin syksyn koitoksiin!!!

-rallis

PS. Sen verran itsestä ja pikkuisesta, että kaikki hyvin ja aika tuntuu menevän kuin siivillä, kohta jo puoliväli käsillä :cool:
 
HalleB Kiitti paljo vastauksesta, kummasti huojensi mieltä. Tässä sitte vaan rauhassa ootellaan ensi viikkoa :) Tuo vaihe mistä puhuit..niin tuttua. Välillä tulee semmosia jaksoja, et tuntuu ku ois yksin tän asian kans. Jospa voisinki auttaa :heart: Kovasti tsemppiä sinne *hali*

Mequ Täällä myös rallukan tapaan yks KYSin toimintaan tyytyväinen. Mä myös tykkään molemmista lääkäreistä siellä, mutta sen "tehopaketin" haluisin hoitaan aina mun juttuja.:D Hyvää hoitoa siellä saa. :heart:

rallukka Kiitti! Mukava kuulla susta :) Tsemppiä sinnekki :heart:

Muoks. Apteekin omavastuukertymä menee rikki täällä. Mietin vaan, että ku se menee rikki sillä kertaa ku käyn apteekissa, ni joudunko mä kluitenki ne lääkkeet maksamaan kokonaisuudessaan? eli vaikka osa menis tosta yli...en mistää löytäny tietoa tähä:O
 
Viimeksi muokattu:
Aidan; toivottavasti olet ostanut kaikki lääkkeesi samasta apteekista (silloin heiltä ostetut lääkkeet ja summat on helppo tarkistaa), jos olet, niin soitapa sinne ja kysy, onko mahdollista, että apteekki tekisi kanssasi sopimuksen, jolla he hakisivat Kelalta suoraan ylimenevät eurot. Joskus tämä oli mahdollista. Jos olet taas ostanut eri apteekeista, niin todennäköisesti joudut maksamaan ensin koko summan ja saat rahat jälkeen päin Kelalta.

-rallis
 
kiitti kamut:)

Täällä mä tuskailen edelleen samojen tuntemusten kanssa,kun tuolla jo aijemmin.Nyt vaan vielä enemmän luovuttaja fiilis,kaikki oireet jotka raskausoireiksi ois voinu tulkita,on kadonneet ja menkkaoireet saapuneet:(
Viimeks menkat alko 10 päivää punktiosta,se olisi huomenna...tosin silloinhan ei ollut siirtoa,eikä lugeja...
Toivo kuitenkin jo aika vähissä,mut periksi en anna ennen kun menkat alkaa tai veritestin tulos 1.9.on nega.Päätin etten testaa kotona ollenkaan:D

Mukavaa viikonloppua ja jaksuja kaikille omiin vaiheisiin:heart:
 
heipsan vaan kaikille!

En olekkaan pitkään aikaan tänne kirjoitellut, kun ei ole tällä saralla tapahtunut mitään. Muuta kun iso ahdistus...kyssillä varmaan laittavat mut kohta psykologille kun viime kerrat on aina tullut itku kun sinne on soittanut..

eli tämän vuoden puolella pitäs yksi hoidon yritys tehdä. Meillä on kaksi hoidon yrtystä takan. Ensimmäisestä ei tullut kun kasa tyhjiä munarakkuloita ja toisessa yrityksessä mulla alkoi yksi rakkula kasvaa muita nopeemmin ja sitten päädyttiinkiin inseminaatioon ja se ei siis onnitunut.

nyt syyskuun menkat pitäs ilmottaa kysiin ja sitten pitäs alkaa syömään pillereitä. Hoito on suunniteltu vkolle 48. Toisaalta odotan hoidon alkamista ja toisaalta pelottaa perkeleesti jos ei vieläkään päästä edes siirtoon asti..
 
Huomenta ihanaiset!

Tuhruvuotoa illalla ja yöllä,testasin varmuudeksi,että uskallan lopettaa luget ja negahan se :(
Pahalle se tuntuu ja sydän itkee,vaikka tätä niin osasin odottaa :'(

Keskiviikkona vielä veritesti,josta selviää se HCG,näkeepähän onko edes ollut mitään yritystä kiinnittyä.Ei tätä tunnetta kyllä toivoisi kenellekkään,mutta jotenkinhan tästä on noustava ja eteenpäin jatkettava.

"...Kuinka selvitä hengissä,kun koko elämä,hetkessä ohi se on? Sammumaton kai toivo on,sydän säröillä mut ei tunnoton.Sielu ähkii,irvistää,veresliha käryää,aika parantaa,mut AINA arpi jää..."

Yön biisi...ihana...niinku monessa muussakin kappaleessa niillä on hurjan koskettavat sanat:heart:

Mutta kaikille teille toivon plussaisia syksytuulia!!!
 
rallukka ja peppilottasikuriina kiitos vastauksista, en oo kaikkia ostanu samasta, mutta osasin teijän ansiosta kysyä siitä apteekista ja ne anto lippuja ja lappuja joiden kans pitää kelalla sitten käydä.

hertta 1981 Hirveesti tsemppiä :heart:

barba *halaa lujaa* en löydä sanoja.. hurjasti voimia sinne :heart:
 
Barba voi itku! :hug:
MUTTA, kysin ohjeen mukaan lugeja ei saa lopettaa ennen kuin veritestin tulos on tullut. hoitaja nimenomaan painotti, että tulee minkälaista tuhrua tahansa, niin lugeja EI SAA lopettaa, ennen kuin veritestin tulos on selvä...
typerällehän se tuntuu niitä lugeja siihen asti käyttää, mutta itse ainakin varmuuden vuoksi noudatin tuota hoitajan ohjetta. ( se kun tuli vielä niin jämäkällä äänellä, ettei voinu uhmata :D )
 

Yhteistyössä