Hoidot Kysillä

Vielä unohtui lisätä; meillä tulossa toinen ja pakkasessa on vielä yksi alkio. Eli kun toivottavasti meille syntyy tästä raskaudesta toinen vauva, niin meillä on mahdollisuus siirrättää vielä tuo jäljellä oleva huurunenä. Eli PASseja voidaan tehdä, vaikka lapsiluku oisikin täynnä.

-rallis
 
Ihana lukea Rallukan hyviä kuulumisia :heart:

Joo,eilen siis eka seuranta ultra ja taaaaaas vaihteeksi joku ihan outo lääkäri :attn:
Ei siellä kovin suurta saalista ole tulossa,8 semmosta hyvän kokoista ja sit joitakin pienempiä.Pitäisi kai olla ihan tyytyväinen,mut silti jotenki kauhistuttaa :'(
Onko teillä ollu käytössä menopur+orgalutran ja monentenako piikkipäivänä olette ton orgalutranin alottaneet??? Mua pelottaa et taas ennättää kato käymään jo tässä vaiheessa,kun orgalutran vasta huomenna,piikitelty sillon 8 päivää.MH sano 0-ultrassa et se pitää mun kohdalla alottaa tosiaankin hyvissä ajoin,mut ei toi eilinen lääkäri ottanu siihen mitään kantaa :attn:

on vaan taas niin luovuttaja olo,tuntuu et tääkin hoito oli jo tässä...

Jaksuja taas kaikille tasapuolisesti!
 
hö, enhän mä eilen sinne KYSille soittanutkaan, autuaan tietämättömänä nukuin siihen soittoaikaan, kiitos kesäloman :)

tänään sainkin soitettua, ja aikataulu kulkee näköjään aikalailla käsi kädessä Peppilotan kanssa. eli viimeisen pillerin nappaan 3.9, eka ultra 7.9 ja toivon mukaan eka pisto ois 8.9..siitä sit ultrat KYSillä 13. ja 17.9.. :) eli ei enää hirveän pitkä aika, alkaa sukat pyörimään jaloissa ihan tosiaan :LOL:


Barba ihan hyvällehän tuo kuulostaa, jos kerran pienempiäkin folleja on tulossa. hyvällä tuurilla ne tekee kasvuspurtin ja nekin saa käyttöön.
meillä saatiin punktiossa muistaakseni 4 follia ( aluenpitäenkään eivät kasvaneet ) , joissa kaikissa oli solut. karu totuus olikin, että vain yksi niistä oli käyttökelpoinen ja sehän se sitten siirrettiin.. lääkkeistä en osaa sanoa, kun mulla oli viimeksi vain tuo menopur...
 
HalleB kiitti :)

pieras- Tervetuloa mukaan, tosiaan hauska nimimerkki :D

barbapörrö Tsemppiä hirveesti! :heart: Te pääsitte vähä aiemmin hoitoihin takas, täällä alkaa sumuttelu sunnuntaina...onko hyvin menny se menopurin sekottelu/laitto? Alussa vissii vähä totuttelua :) Mulla alkas se koitos syyskuun alussa. Tai mulla JA miehellä B) Täällä pietään peukkuja et tuo teijän ihan hyvältä kuulostava saalis ois mitä parasta A-luokkaa! Tsemppiä! :hug:

Siniviuhka Täälläki sukat pörränny jaloissa jo jonku aikaa, on se aina jännittävää alottaa hoito uuestaa =) Hyvältä kuulostaa tuo teijän suunnitelma, tsemppiä odotteluun ja pillereitten popsimiseen :heart:

Taijan ite hakee ton synarelan tänää jo kaappiin oottamaan, hui :D Sunnuntaina siis se pitäs alotella. Onko muita, jotka pitkällä kaavalla menee nyt syksyllä? Meilläki viimeksi epäonnistu se lyhyt hoito, ni taas tää pitkä...viimeksi vaan tuli pitkästä se vaikee hyperi, mut nyt eri lääke...punktio jännittää eniten, viimeksi se oli niiiiin kauhee! hrrr, ihan puistattaa :)
 
Kiitti vaan kaikille tsempeistä,jospa sit laatu korvaa määrän tässä mun tapauksessa :LOL:

Aidan toi menopur on ollu tosi hankalaa,se vaan edelleen vetäytyy takasi purkkiin,eikä sit pysy ruiskussa,vaan tyhjenee ja tyhjenee :headwall: Ja orgalutran sattuu ihan pirusti!!!

Ihanaa et täällä monella alkaa nyt hoidot lähenemään :heart:
 
Peppilotta paitsi, että mä merkkasinkin väärin, eli siis mullakin on se eka ultra 8.9. nuo ekat ultrat hoidan täällä "omassa sairaalassa", niin niiden merkeissä tuskin törmäillään.

Olikos sulla mitkä lääkkeet? :eek: itse kävin eilen hakemassa orgalutranin ja puregonin ( en suotta oo malttamaton :D ) ja kauhistuin! se orgalutranhan näyttää aivan samalle kuin jotkut narkkareiden käyttämät huumeruiskut :LOL: muutenkin oon kyllä ihan ihmeissäni noiden lääkkeiden kanssa, en oo vielä saanut sitä pistosuunnitelmaa, niin tuntuu ajatustasolla hirveän vaikealle ajatella koko pistämistä..ja sekin puregonin pistosopetus on vasta silloin ultrakäynnillä.. jospa se tästä kun aikaa kuluu. =)
 
barbapörrö13 Hui!!!!! Apua, koskeeko ne? ja onko kuin isoja neuloja, tais jäädä tämän hoidot tähän. Pitääkö noita pistellä miten paljon??
Siniviuhka Samat kun sinulla! Huih, nyt mua pelottaa ihan kunnolla, piikkikammoinen kun olen. Samahan tässä melkein olla narkkaristi kun jo pilleristi on valmiiksi :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Nyt sit jännätään yhdessä!
 
Peppilottasikuriina älä vaivu synkkyyteen =) Eiköhän se orgalutranin laittokin ole aikalailla yksilöllistä,toisilla sattuu,toisilla ei ja ei siihen kuole,eka kerta oli pahin,toka jo helpompi :p

Mä en ois koskaan uskonu pystyväni piikittämään itseeni ja niin sitä vaan joka ilta nykyisin jo rutiinilla mennään :LOL:
Mulla orgalutran alotettiin aika aikaisin,7 menopur-päivä ja jos kaikki menee niin ku pitäs,niin menopuria laitan 10-11 päivää ja samalla myös toi org.En tosin tiedä jatkuuko orgal.punktioon asti vai millon sen saa lopettaa.Se selvinnee huomenna ultrassa =)
 
Peppilotta, minä nyt vastaan Barban puolesta tohon neula asiaan sen verran, et kävin just katsomassa puregonin neulat ja ne on 0.33mm x 12.7mm, eli ei tosiaan mitään hirveän isoja ole. orgalutranissa ei neuloista näyttänyt olevan mitään erillistä merkintää :eek:

menopuria pistäessä oli kahta kokoa neuloja: ne mitkä annettiin KYSiltä on 0.5 x 16mm ( + sit ne sekoitusneulat, ne valtavan kokoiset ) ja toiset mitkä kävin ostamassa apteekista on 0.45mm x 13mm.. nuo eivät OIKEASTI tuntuneet millekkään, joten tuskinpa tulee tuntumaan nämäkään tulevat pistokset. voihan se tietty olla, että eri lääkeaine kirvelee enemmän. eniten mua ainakin kirveli pregnylin pistäminen.. siitä tulikin sellanen punanen läikkä ihoon. :x
 
Siniviuhka Kiitos! :whistle: huuuh, ne on siis niitä pieniä neuloja, mulla kun jo kerkes olla tosi hyvät mielikuvitukset mielessä. Sanoin jo miehellekin että jos joutuu niillä kammottavan isoilla pistelee niin tämä leikki loppu mutta taidan jatkaa hoitoja hyvillä mielin.
Sain tosta narkkineuloista mielikuvan (kun en tiedä millaisia neuloja ne käyttää) et ne on isoja neuloja. ;) :D :D
 
:LOL: :LOL: voi Peppi kun ihan turhaan jännitit! :D sillä narkkineulalla lähinnä tarkoitin niiden ulkonäköä, ovat just sen näköisiä ruiskuja mtä telkkarissa aina näkyy narkeilla olevan
pienellä googlettamisella löysin jopa kuvan:


ja youtubella näyttäs löytyvän sekä puregonin, että orgalutranin pistämisestä videoita. kaikkea sitä uteliaisuus teettää ja mieleen tulee edes etsiä :LOL:
 
siniviuhka vastasikin ja neulojen koosta =)

peppilottasikuriina,lohdutan sen verran vielä,että ainoastaan eka orgalutran sattui,muut ei tuntunu juuri missään :D

toka ultra käyty,maanantai-aamuna punktioon,APUA,itse punktio ei pelota,vaan millasia soluja saadaan tälläkertaa.Saattaa tulla uneton vknloppu :attn:
Pitäkää peukkuja,et tulos olis edellidtä kertaa parempi ja päästäis nyt edes siirtoon asti!


Viikonloppuja vaan kaikille B)
 
barbapörrö Saa nähä siis mitä säätämistä se tulee oleen sen lääkkeen kans...muistan joskus kuulleeni, että siinä on joku konsti et miten se aine siellä pysys paremmin, mut en yhtään muista et mikä! Höh. Mutta ihan hirmuna tsemppiä ja onnea punktioon :heart: Täällä on varmasti peukkuja teille!

on: sumuttelu alotettu tänä aamuna, oireita odotellessa...jännää B)
 
tuliko teille muille KYSiltä sellainen netissä täytettävä esitietolomake? :eek:
mulle tuli ja oon kyllä vähän ihmeissäni, kun eihän tuota voi täyttää kovin tarkasti. en esim. muista milloin mun menka alkoi ekaa kertaa.. :eek: samat kysymyksethän ne on kysyneet jo silloin heti hoitoihin hakeutuessa, nii entäpä jos nyt niissä vastauksissa on poikkeavuuksia. :eek: :p

oon nyt popsinut viikon niitä Femodenejä ja voin todeta, etten IKINÄ enää aio syödä ko. merkkisiä pillereitä, kunhan tämä hoito on ohi. :x :x
onko teillä muilla minkäänlaisia oireita niistä? en tiedä kuvittelenko vaan, vai voikohan noi pillerit tehdä kuvotuksen tunteen? ja mua ei oo oikeastaan ikinä aiemmin närästänyt, vaan nyt mua närästää koko ajan, kaikki ruoka. samariinikään ei siihen tunnu tehoavan. tosi ärsyttävää.. :snotty: :|
 
Tervetuloa uudet! :flower:

Mä täällä taustalla jännitän teidän hoitojanne ja toivotan nyt kovasti tsemppiä ja onnea kaikille niihin! :heart:

Sinikka meidän piti täyttää jo edellisen hoidon alussa ne esitiedot sinne vekara-tietojärjestelmään..kommentoin vaan lääkärille, et siel luki otsikkona "Synnyttäjän esitiedot" :eek: Lääkäri oli ihmeissään ja sano, et se pitää muuttaa.. Liekö jo muutettu?
 
Aidan kyl sä siitä selviät,vaik aikamoista koheltamista se oli :LOL:

Siniviuhka,mulla oli myös noi femodenit ja ihan kamalaa päänsisäistä myrskyä,olin kokoajan ihan sairaan pahalla tuulella yms.Voimia sinulle!!!

Juupa juu,punktiosta juuri kotiuduttu =) Toimenpide hieman kivuliaampi kun viimeks,sillon ei sattunut yhtään,mut tulokseen olen tyytyväinen-> 8 rakkulaahan siellä vain kasvoi ja niistä kaikista löytyi solu!!!Mä oon niin onnellinen,kun eka hoito meni täysin pieleen!!!
Nyt vaan jännätään miten käy ja millanen soitto tulee aamulla.Puoleen tehdään IVF ja puoleen Icsi.Mut tän päivän mä nautin hyvistä uutisista ja stressaan taas huomenna :heart:

Tsemppiä kaikille meille ja lisää hyviä uutisia teiltä odottelen =)
 
Meki täytettiin netissä ne vekara-tiedot, vähän sillee suurinpiirtein...

Ihanaa barbapörrö!!! Loistavaa ihan :D Jes!! Nyt vaan peukkuja vielä aamun soitolle, parantelehan ittees nyt rauhassa siellä :)

on: Vasta kolme kertaa oon sumuttanu, mut ihmettelen tän päivän kuvottavaa ja huonoa oloa |O Voiko ne ees näin alussa tulla? Viimeksi tuli vaan päänsärkyä muistaakseni. No höh, kaikkee sitä onki.
 
barbapörrö Hieno saalis! :heart:
Siniviuhka Tuli täytettäväksi. Me täyteltiin sinne päin vastauksilla. Minua on kuvottanut ainakin eikä ruoka maita. Ja kamalasti heittää mielialat. En ole siis yhtään tykännyt tästä pilleristinä olemisesta, eikä mieskään :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Jaksuja sinulle. Sinun ei tarvitsekaan syödä niitä sitten niin pitkään kuin minun. Olen jo yhden liuskan niitä nappeja vedelly, ja vajaa yksi vielä edessä. Lopetan pilleristinä olemisen 3.9.
 
barbapörrö hieno saalis! :hug: toivottavasti pääsitte siirtoon!?

Aidan muaki kuvotti sillon jo heti alussa toi Synarela. Tsemppiä sumutteluun!:)

Siniviuhka kirjotin sulle viimeks sinne yhteen paikkaan missä et taida enää paljoa käydä ;) Kyllä mua taas jännittää seurata tätä sun hoitoa..katon taas mallia :D jos tällä kertaa voisit tulla raskaaks, ni mä sit perästä!? Eiks vaa? :heart: :)

peppis koita pari viikkoa vielä jaksaa! tsemppiä :hug: kohta se jännä vaihe alkaa :heart:

on: tais tulla munki mittapuun mukaan superlyhyt kierto, ku ovulaation voimakkaat merkit oli kp6-8..mielenkiinnolla odotan millon menkat alkaa, ni siitä sit tiedän oliko se ovulaatio todella sillo.. jos oli, ni täs on sit viel pari luomukiertoa ennen pillereitä :eek:
 
Kiitti kaikille mukana elämisestä,tää on niin ihana,kun täällä eletään mukana niin hyvässä,kun pahassakin =)

meillähän oli 8 kypsää solua,puolet IVF ja puolet ICSI.Noi ICSI:t oli hedelmöittynyt,siis 4 kpl ja kaikki ne oli lähtenyt jakautumaan :heart:
Nyt on top-kyytiläinen matkassa,2 top-ja 1 vähemmän top odottelee pakkasessa =)

Tää on niin huima tunne ja mä oon niiiiiiiiin onnellinen :heart:

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti,ootte ihania :flower:
 
Halle uuups :D on näköjään jääny käymättä! :D vaan eipä ois kyllä ollu mitään kertomistakaan, nii samahan toi. pitäs vissiin aloitella taas kirjoittelemaan fiiliksiä kun alkaa ne hoidot olla sen verran lähellä..

Barba voi miten hienoa! pidän kyllä tooooosi isosti peukkuja pystyssä! :) ja aina on jotenkin mukavaa kuulla, että myös pakkaseen jää jotakin, ei ole heti tyhjän päällä, jos ei tuoresiirrosta tärppääkkään.. ja ps. sulla alkaa nyt niin jännät paikat, että pakotan sut päivittelemään tilannetta, jos havaitset jotain uutta ;) :)
 

Yhteistyössä