Hoidot jatkuu 2012

***Hoidot jatkuu 2012***

Nuppuska ............ 2.ICSI ................. tammikuu
Pepponen ........... 3.ICSI/IVF/1.pas.... tammi-helmikuu
Poritar ................. 2.IVF .................. Helmikuu
Rödluvan ............. 1 IVF................... helmikuu , vko 6
HaaveissaToinen ... 1.IVF/1.pas ......... Helmikuu, vko 6
Joku_päivä........... 6. IVF 1. PAS......... helmikuu
Dreamer1 ............ 3.ICSI ................. helmikuu
Leppäkerttu-77 .....3.ivf/icsi 1.PAS ..... helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ helmikuu
InMyDreams ......... 3. IVF ................. helmikuu
HalleB................. 4.ICSI......... .......... helmi-maaliskuu, vko 9
Johkunen ............. 3. IVF/ICSI ......... helmi-maaliskuu
Seline ................ 2.IVF ...................... maaliskuu
Mörkötys ............. 2.IVF/ICSI/ 2.pas .. maaliskuu
Miranda-81 .......... 3. IVF ................. maaliskuu
Syssy .................. 4.ICSI/2.pas ......... Maaliskuu
Sintu74 ................ 5.IVF .................. Maalis-huhtikuu
Peppi1981............ 3.ICSI 1.PAS......... maalis-huhtikuu
Marianne1971....... 2. IVF ................. maalis-huhtikuu
Jadekivi ............... 2. IVF.................. maalis-huhtikuu
Pyykki .................. 2.ICSI ................ Maalis-huhtikuu
Miles ................... 3.ICSI................. Huhtikuu
Mequ .................. 2. IVF .................
Lumetar ............... 1.IVF+ICSI/2.pas .....
Batinka ................ 1.ICSI/3.pas?



***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Tuuli1976............. 1.IVF/1.pas ......... 1 ..................... 28.12. 2011

Tammuska ........... 1. IVF .................. 1 ..................... 2.2.2012
Hautomo76 ......... 1.ICSI ................... 1 ................... 8.2.2012
Talvitaika............ 2.IVF................... ... 1 ................... 8.2.2012
Meg .................... 2.IVF/1.pas ........... 2 ................... 9.2.2012
Alexsandria .......... 2. IVF/1.pas .......... 2 ................... 12.2.2012
Mariq ................... 3. ICSI ................. 2 ................... 13.2.2012
Sartsa00 .............. 3.ICSI/1.pas ......... 1 ................... 14.2.
Kebri82 ................ 1.IVF ................... 1 ................... 16.2.
Leonita79 ............. 1.ICSI/6.pas ......... 2 ................... 16.2.
Kaarne ................. 2.IVF ................... 1 ................... 16.2.

***PLUSSANNEET*** :heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .......... Tammikuu ............
Jensar ................. 2. IVF ........ Tammikuu .............
Sannuliinu ........... Luomu ....... Tammikuu .............
Susirouva ............ 1.IVF/6.pas .. Tammikuu ...........
Dreamer74 .......... 1.IVF/1.pas .. Helmikuu .............
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!
Tänään käyty ultrassa ja hyvältä näytti. Kp 13 tänään, limakalvo kaunis 6,1mm ja vasemmalla johtofolli 14mm. Nyt siis odotellaan sormet ja varpaat ristissä ensin sitä ovistestin plussaa ja sitten sitä, että alkiot selviävät sulatuksesta =) Ensi viikolla toivottavasti siirto...
Onnea plussanneille, toivottavasti täällä tultaisiin myös pian perässä :heart:
 
Mitähän sitä nyt ajattelis...
pp10 (?) ja tein malttamattomana ja mieheltä salaa töiden jälkeen clinicin herkän testin.
Haamuviiva piirtyi kontrolliviivan viereen. Silmin nähtävä, ei tartte tihrustaa.
Joko Pregnyl edelleen kummittelee elimistössä tai sitten...
Tuhruvuotoa edelleen ja mahakramppeja...
Olen pyörällä päästä. Virallinen testipäivä 8.2 ja sinne saakka pitää nyt OIKEASTI piinailla.
 
Tammuska: Suuren suuret pahoittelut!!:( Itse menen kanssa kontrolli-labroihin maanantaina. Kotona tehdyissä raskaustesteissä viiva vaalenee koko ajan.

Hautomo: Tuhru ei todellakaan ole välttämättä huono merkki. Joillakin rakkailla raskautuneilla ystävilläni ( ja heitä on aikas monta...) on ollut samanlaista tuhruttelua alkuraskaudesta ja kaikki on mennyt hyvin loppuun saakka.

Rödluvan: Auts, kohdunkaulan puudutus kuulostaa kamalalta. Itse olin punktiossa niin pihalla, että rupesin hysteerisenä pillittään ilman mitään syytä. Mies hätäänty, että sattuuko noin paljon ja mä vaan nikottelin.... Pekut pystyyn, että maanantaina saat kyytiläisen!

Onnea hirmuisesti Dreamer74!

johkunen: Teilläkin sama ongelma siis. Pöh! Kiitos vastauksestasi.=)

Leonita79: Tsemppiä piinailuihin ja pajon vauvaliimaa kanssa! Ajattelin itse ehdottaa yhden tai kahden kierron taukoa ennen seuraavaa yritystä. Nyt pitää vähän tuuletella ajatuksia rauhassa. Meillä on muuttokin edessä kuun vaihteessa. Siinäkin kuitenkin oma hommansa..

Taas kysymyksiä..=) Millä kaavalla olette hoitoja käyneet? Mulla siis pitkällä kaavalla ensimmäinen hoito ja uskoakseni julkisella ei lyhyitä paljoa tehdäkään. Vai? Millaisia kokemuksi puolesta/vastaan?

Mukavaa viikonloppua kaikille! Itse aion ottaa miehen kanssa pari lasia viiniä hyvällä omallatunnolla ja mennä naapuriin pelailemaan lautapelejä ja syömään ihania haisevia juustoja. :D
 
johkunen aivan oikein päättelit: meille on tehty vain 3 tuoresiirtoa. Ja täytyy sanoa, että valehtelisin jos väittäisin, että välillä ei ole mieli kateellinen ja katkera, kun toiset saavat samoilla hoidoilla useampia alkioita, joita riittää pakkaseenkin. Onhan tilanne ihan eri, kun saa samalla hoidolla useamman yrityksen kuin vain sen tuoresiirron. Takaraivossa kummittelee koko ajan Kelan hoitojen korvausmääräkatto... Mutta näillä mennään, mitä on annettu ja olemme tyytyväisiä siihen, että olemme ylipäätään päässeet siirtoon asti. Juuri tässä yksi päivä mietin, miten ihanan naiivi olin vielä vuosi sitten: mieleeni ei tullutkaan, että hoidoissa voisi käydä niin, että siirtoon ei päästäisi lainkaan. Mielestäni hoitavat tahot voisivat hiukan valottaa tätäkin puolta asiasta hoidon suunnittelussa. En nyt tarkoita todellakaan mitään kauhukuvien maalailua, vaan realistista tietoa siitä, että kaikissa kerätyissä soluissa ei ole munasolua eivätkä kaikki munasolulliset hedelmöity/jatka jakaantumista. Kuten sanoin, olin 1. hoidossa täysin tietämätön kaikesta (en ollut silloin vielä pyörinyt näissä keskusteluissa). Ja pakko myöntää, että meille molemmille oli kuin märkä rätti vasten kasvoja, kun siirtoon mennessä kuulimme, että kerätyistä 8 solusta vain 4 oli kypsiä ja niistä vain 2 hedelmöittyi. Meillä ei ollut siinä vaiheessa mitään tietoa hoitoihin kuuluvasta normaalista kadosta, siitä minkä verran yleensä saadaan folleja tms. Pettymys oli tuolloin aikamoinen. Seuraavissa hoidoissa osasi asiaan jo varautua, muka. :/

Oikein lämpimät onnittelut Dreamer74:flower:. Upeaa!

Pyykki me olemme tosiaan hoidossa julkisella puolella ja meille hoidot on tehty lyhyellä kaavalla. Kun kysyin hoitoa suunnitellessa lääkäriltä, mikä vaikuttaa hoidon pituuden valintaan, niin hän kertoi mm. iän ja AMH-pitoisuuden sekä aiempien hoitojen vasteen vaikuttavan valintaan. Kuulema, jos munasarjojen toiminta on hiipumassa, ei voida tehdä enää pitkällä kaavalla. Näin meille kerrottiin, mutta voi olla, että jossain muualla on kerrottu toisin.
 
Hei tännekin pikainen kysymys pitkän kaavalaisille...

Mulle sanottiin, että lauantaina vika synarela ja la illalla klo 22.30 pregnyl.
Otanko vikan synarelan la-aamuna vai la-iltana? Tätä en tajunnut kysyä ja tietty on viikonloppu.. Miten teillä muilla on mennyt? Eli oon aina ottanu synarelan klo 9 ja 21.

Kiitos taas avuista ihanaiset :heart:
 
mull e ei ole koskaan tehty mitään amh-testiä?????vai mikäsoli.... :)

dreamer ONNEA

multa kysyttiin kumman kaavan haluan ja valitsin lyhyenkaavan ja sillä menty kaikki hoidot.
tässä kolmannessa hoidossa valittiin vasta icsi, kun hedelmöittyy niin huonosti....ja muniksia tulee vähän... :(
 
nuppuska Mäkin kysyin sillon tuota Synarela-asiaa gyneltä ja hän sanoi, että otat myös illalla sumun, vaikka ootkin jo laittanut pregnylin (mulla pregnyl oli klo 21 ja sumuja olin ottanut aina klo 10 ja 22, eli viimeisen sumun otin vasta pregnylin jälkeen!). Tällaiset ohjeet siis ainakin Naikkarilla. Hassua, miten on niin erilaisia ohjeita.

ON. Liityn piinailijoihin! Tänään siirrettiin punaiseen pomppulinnaansa yksi 4-soluinen top-alkio. Musta tuntuu että se on tyttö, hahah. :D Olipa muuten itse rouva ylilääkäri alkiota siirtämässä, joten nyt pitäisi onnistua jos koska :)
16 muniksesta kypsiä oli 12 ja niistä hedelmöittyi 7 kpl. Yksi niistä otettiin tänään kyytiin, loppuja jatkoviljellään blastoiksi. Toivottavasti saadaan siis tälle "tytölle" vielä sisarukset pakkaseen!

Kaarne pp0 ;)

muoks. Unohtui: testipäivä 16.2.!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Dreamer Hurjan paljon onnea!!!

Kaarne, hieno tulos! Nyt mukaan piinailemaan :)

ON: itsellä tänään niin maailmakaatuupäällejustnyt -päivä kuin vain olla saattaa, tonne kiukkuketjuun jo vähän purkasin itseäni.. Ei ole kivaa kun ihmiset, jotka eivät lapsettomuudesta mitään tiedä alkavat vähättelemään..
Tiedän ettei ne voi tietää, mut eikö vois olla mielummin hiljaa :(
 
nuppuska Mäkin kysyin sillon tuota Synarela-asiaa gyneltä ja hän sanoi, että otat myös illalla sumun, vaikka ootkin jo laittanut pregnylin (mulla pregnyl oli klo 21 ja sumuja olin ottanut aina klo 10 ja 22, eli viimeisen sumun otin vasta pregnylin jälkeen!). Tällaiset ohjeet siis ainakin Naikkarilla. Hassua, miten on niin erilaisia ohjeita.

ON. Liityn piinailijoihin! Tänään siirrettiin punaiseen pomppulinnaansa yksi 4-soluinen top-alkio. Musta tuntuu että se on tyttö, hahah. :D Olipa muuten itse rouva ylilääkäri alkiota siirtämässä, joten nyt pitäisi onnistua jos koska :)
16 muniksesta kypsiä oli 12 ja niistä hedelmöittyi 7 kpl. Yksi niistä otettiin tänään kyytiin, loppuja jatkoviljellään blastoiksi. Toivottavasti saadaan siis tälle "tytölle" vielä sisarukset pakkaseen!

Kaarne pp0 ;)

muoks. Unohtui: testipäivä 16.2.!
Älytöntä tosiaan että erilaisia ohjeita annetaan. Jos Rödluvanille oli painotettu, ettei saa ottaa. Hitto, kun en tajunnut kysyä.. Lyhyessä kaavassa jarruna oli cetrotide 1x vrk ja katoin vanhoista papruista, että se otettiin vielä pregnyl päivänä. Tietty se on vähän eri jutska mutta kyl mä taidan sen synarelan suihkasta vielä nekkuun :)
 
nuppuska minulla on ollut 2 lyhyessä kaavassa Synarelan mukana: suihkaukset aamuin illoin PAITSI Pregnyl-päivänä VAIN aamulla. Tarkistin vielä äsken hoito-ohjelmasta ja niin se on niihin kirjoitettuna ja itse olin huutomerkin viereen laittanut hoitosuunnitelmaa sanallisesti läpikäydessä. Mutta ohjeet siis näköjään vaihtelevat hoitopaikoittain.
 
Mä soitin naistenklinikan päivystykseen varmuuden vuoksi ja sieltä vastasi kätilö, joka heti alkuun sanoi, ettei ole hänelle tuttuja nämä ivf-hoidot, mutta luki mun tiedoista ja tulkitsi sen, että synarela otetaan myös illalla. Joten otin sen, katotaan nyt kuinka käy.. yks jännitystä lisäävä tekijä tähän lisää!! Ma-aamuna punktio :)
 
Heips kaikille!!!
Kyllä täällä nyt piinaillaan samoina päivinä :LOL: mutta hyvä juttuhan se vaan on! Vaikka kuinka yritän olla miettimättä, niin sitten saan itseni kiinni suunnittelemassa lastenhuoneen sisustusta :snotty: Kuinka aikaisin olette testailleet...? Mulla on alkionsiirrosta nyt 4pvä ja alkio oli silloin siirtopäivänä 2päiväinen ja nelisoluinen... Niin ja kumpaa suosittelette, Tikkuun pissimistä vai verikoetta? kauheesti kaikki asiat mietityttää, silti taustalla pelko että mitä jos ei onnistukaan??? jos meille ei ole suotukaan vauvaa...? Varmaan nämä kaikki on ihan normaaleja ajatuksia lapsettomuudessa. Onko kenelläkään muulla katkeruutta ilmaantunut esim. narkkareita kohtaan...?:kieh:

Jännittäviä aikoja kaikille :heart:
 
Nyt olen aika järkyttynyt, en oikein tiedä mitä edes ajatella.
Tein juuri positiivisen raskaustestin. Ei voisi punaisempi viiva olla.

En minä nyt sitten taidakaan mennä maaliskuussa 4.ICSI 2.PAS:iin.
Meille tuli puolivahinkoraskaus - ei edes yritetty tässä kierrossa, koska olen paranellut itseäni masennuksesta. En ymmärrä, miten tämä voi olla mahdollista.

Meillä on takana yli neljä vuotta yritystä, 3 inseminaatiota, 4 ICSI:tä joista yhteensä 13:sta alkion siirrot kahden erissä. Kaikki hoidot aina negaa. Pakkaseen jäi yksi alkio odottelemaan. Olin jo henkisesti luovuttanut ja sitten kävi näin.
 
Viimeksi muokattu:
Syssy!!!!! ONNEA!!! OMG =) Olipas ihana uutinen :heart: Me plussattiin joulukuussa (7. ICSIN ja 3 inssin jälkeen), ja aion kyllä seurata kaikkien vanhojen tuttujen taivalta plussaan asti ;) pakko oli heti tulla sua onnittelemaan!!! Ihmeitä tapahtuu, eikä pelkästään muille - niin se vaan on :hug:
 
Viimeksi muokattu:
syssy, upeaa! Onnittelut!:flower:

mariq, älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon. pp6 on aika alussa vielä, ja onhan tässäkin pinossa moni plussannut oireettomana.

kebri, mäkin usein mielessäni kiukkuan että miksi kaikki alkkikset, typerät teinit ja narkkarit sikiää vahinkolaukauksillaan kuin kanit ja meille ei yhtäkään suoda... Mutta yritän taistella katkeroitumista vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä