Hoidot ja työ

• Viestiketjun aloittaja Mathilda76
  • Ensimmäinen viesti
Mathilda76
Mites teillä työssäkäyvillä, oletteko kertoneet töissä miksi käytte niin usein lääkärissä ja miten töissä ollan suhtauduttu useisiin poissaoloihin tutkimusten ja hoitojen takia? :/

Sidney
Mä en ole kertonut ta no periaatteessa tietää, koska käyn siellä myös tuon aivolisäkekasvaimen takia... =)
mä oon lisäksi pyytänyt aina lekuri päiväx pekkasen :ashamed:

..olin kaksi vuotta samassa työpaikassa, viime kevät oli tosi raskas näitten hoitojen takia. Olin töissä keskussairaalassa, synnytysosastolla työskentely oli itselle henkisesti raskasta, pomolle oli vaikea selittää miksi haluaa vaihtaa osastoa. Sitten, kun toukokuussa tuli IVF:n aika ja olisin tarvinnut pitää kesälomiani silloin niin pomolla oli ongelmia eli otin lopputilin..Kesän olin töissä toisesa talossa ja nyt olen aikuiskoulutuksesta. Sieltä on ollut helpompi olla pois taas uusien hoitojen takia.

Aikanaan kun käytiin hoidoissa niin esimiehelle kerroin ja työterveydestä otin selvää että meidän talossa lapsettomuus katsottiin sairaudeksi, ja ihan palkallisen sairaslomapäivän sain hoitokerroista, siihen tarvi kyllä olla lääkärin todistus, jossa on Kelan koodilla sairauden laatu. Väestöliitolta ainakin sain todistuksen ja ne meni sairausloman piikkin. No kauheen montaa sellaista päivää ei tullut, olisko ollut 2. Tein vuorotyötä ja pystyin käymään hoidoissa vapaapäivinä tai tein lyhyen päivän ja iltapäivällä lääkäriin.

Peuhu
Mä kävin hoidoissa kesälomalla. Kun käy yksityisellä niin pystyi paremmin valikoimaan ajankohdan. Tutkimiuksiin sanoin vaan että on lääkäri aika ja lääkärissähän saa käydä työ aikana. Ei jotenkin tuntunut luontevalta kertoa pomolle kun olen yksityisellä töissä nii olisi tullut jotenkin sellainen olo että on hänen pussisstaan pois jos pidän lapsettomuuden takia sairaslomia.Olisihan voinut ymmärtääkin mutta en halunnut kokeilla kepillä jäätä :x

Meillä hoitoja tutkimuksia ja hoitoja kesti kaikkiaan seitsemän vuotta.
Tähän aikaan mahtui paljon poissaoloja töistä. Ei toki aina kokonaisia päiviä.
Olen töissä yksityisellä puolella ja tosi pienessä työyhteisössä.
Sekä esimieheni, että koko työyhteisö kyllä tiesi tilanteeni.
Se oli tosi loisto juttu. Ei tullut sitten ikäviä tilanteita ja valkoisia valheita...
Työkaverit eli ihanasti mukana koko tuon pitkän ajan, ja iloitsivat
aidosti, kun vihdoin onnistuttiin :heart: :heart:
Suosittelen lämpimästi asian kertomista, jos välit työkavereihin ja esimieheen hyvät.
Tsemppiä :flower:

Äitix2!

Aivan kuin oisit kirjoittanut minun elämästäni. Pitsi että me olemme yrittäneet reilun vuoden ja nyyttiä eivielä ole.......

Työkaverit on ihania ja elävät mukana......minäkin pienessä työpaikassa yksityisellä.

Peuhu
Meillä on vähän niin että työpaikalla pomo ei yhtään pidä siitä että työkaverini jää pois töistä lapsen sairauden vuoksi ja kun raskaana ollessan jäi ennen äitiysloman alkua sairaslomalle niin pomo sanoi että taitaa olla tyttö aika heikkoa tekoa kun ei raskaana voi olla töissä kun eihän raskaus mikään sairaus ole . Silloin ajatten että en kyllä kerro mitään omista jutuistani... vois tulla sanomista :\| :ashamed:

Sidney
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2004 klo 13:32 Peuhu kirjoitti:
Meillä on vähän niin että työpaikalla pomo ei yhtään pidä siitä että työkaverini jää pois töistä lapsen sairauden vuoksi ja kun raskaana ollessan jäi ennen äitiysloman alkua sairaslomalle niin pomo sanoi että taitaa olla tyttö aika heikkoa tekoa kun ei raskaana voi olla töissä kun eihän raskaus mikään sairaus ole . Silloin ajatten että en kyllä kerro mitään omista jutuistani... vois tulla sanomista :\| :ashamed:
Joo mullehan sanottiin, ettei mun työsuhde jatku kun tulin raskaaksi ( odotin esikoistani) ja liiton kanssa tappelemalla sain sitten sen vakipaikaksi tuolta tehtaalta työsuhteeni, joten ajattelin, että jos nyt meen sanoon näistä hoidoista niin nehän nyppii mut pihalle ensimmäisten joukossa :(

Nostan tätä ketjua!

Itse en tule kertomaan, hoidoista pomolle. Koska teen määräaikaisia työsopimuksia pelkään ettei työtä ole jos kerron asian pomolle. Ja selvitin että IVF:ssä saa lääkärintodistuksen vatsakivulle kirjoitettuna. Se riittää mulle. Yritän olla muuten töissä ettei muita poissaoloja tule.

Itse oon miettinyt että jossain vaiheessa on kerrottava varmaankin.
Nyt toistaiseksi oon vaan kertonut että käyn labrassa tai muuten lääkärin vastaanotolla.
Oon toki pyrkinyt saamaan ajat itselleni "sopivaan" aikaan mutta tiedän ettei se naistenklinikalla ole niin vapaata.

Mutta näin itse ajattelin, että kun naistenklinikalla homma pyörähtää käyntiin, niin on aika istahtaa esimiehen kanssa pöydän ääreen.

Sisään oon tehnyt tunteja sen verran, ettei periaatteessa pitäis esimiehellä olla mitään nokankoputtamista asiaan.
Haluan vaan itse olla rehellinen jos tiedän että poissaoloja tulee enemmän.

Yhteistyössä