Hoidot ja työ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surunsa kullakin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surunsa kullakin

Vieras
Miten olette yhdistäneet lapsettomuushoidot ja työssäkäynnin? Oletteko kertoneet töissä avoimesti ?

Niin ja miten pääsee julkisen puolen hoitoihin? Vaikka töissä käynkin eivät rahat riitä yksityiselle menemiseen.

Luultavasti meitä ei kyllä edes oteta lapsettomuushoitojonoon, koska suurin ongelma "lapsettomuuteemme" on se, ettei minulla ole minkäänlaista omaa kuukautistoimintaa. Vain lääkkeillä. Yritystä - jos nyt niin voi sanoa - on kyllä takana vuosi. Mitä luulette, joudummeko odottamaan vielä toisen vuoden kunhan kierto saadaan kuntoon?

Minä en ole kertonut töissä mitään muuta kuin että menen lääkärissä käymään, en siis ole kertonut syytä. Jos olen ollut sairaslomalla hoitojen takia en ole myöskään kertonut siihen syytä. Pomo on ollut tosi ymmärtäväinen eikä ole kysellyt syitä, sairasloma lappuunhan tulee vain koodi siitäkään ei siis näe syytä poissa oloon.

Mullakaan ei ole "omaa" kuukautiskiertoa vain lääkkeillä (terolut) aikaan saadut. Menehän käymään terveyskeskuksessa tai yksityisellä ja vaadi lähete oman paikkakuntasi naistentautienpolille ni pääset hoitoihin. Meillä meni n. 4kk että tuli aika polille ja seuraavaan kiertoon tehtiin inseminaatio ja siitä syntyi tyttö 09/03. Nyt siis yritämme toista lasta myös julkisella puolella....

Kiitos rohkaisusta! Taidan odottaa että kesä on ohi ja mennä sitten sinne omalääkärille pyytämään lähetettä! Tänään jutut näyttää taas vähän valoisammilta B)

Mä kävin vaan terveyskeskuslääkärillä epäsäännöllisen kuukautiskierron takia. Teki usemman verikokeen eikä osannut niitä tulkita vaan laittoi lähetteen gynelle. Gynen käynnillä sain ihan pyytämättä lähetteen lapsettomuustutkimuksiin. En ollut yhtään ajatellut, että tuollaisen ajan saisin. Ja kotimatkalla olin aivan kauhuissani, lapsettomuushoitoihin. Enhän mä ollut sitä aatellut vaikka yli vuosi onkin yritystä. Mä oon ollu tähän astisesta tosi tyytyväinen noihin julkisen puolen palveluihin, ainakin mulla toiminut tähän asti hyvin. Tosin toi tutkimusaika on vasta syksylle, kun ovat kesän kiinni. Parempi niin olen ehtinyt totuttautua ajatukseen hoidoista.

Töissä en ole kertonut mitään, enkä kerro. Syksyllä sanon vaan menevani lääkäriin, en muuta. Onneksi mun sanaan luotetaan (et tosiaan käyn lääkärissä enkä lusmuile), eikä mun tarvi viedä mitään todistuksia. Ainakaan tähän mennessä ei olla ikinä pyydetty tuomaan, tai sit on ihmetelty kun oon sen vieny.

Yhteistyössä