Hoi leipurit, miten teette kestävän kermavaahdon kakkuihin - ja muita koristelukysymyksiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sara"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sara"

Vieras
Mä onnistun aina jotenkin pilaamaan sen pursotuksen. Vaikka se vaahto näyttäis "kovalta", niin pursotusvaiheessa se jo lässähtää eikä kuviot pysy laisinkaan :(

Mä innostuin selaamaan Ullan unelman sivuja ja haluaisin alkaa kokeilemaan erilaisia koristeita kakkuihin ja ostaa niitä kakkuvuokia, mistä sais autoja ym. "helposti" tehtyä, mutta onko niihin olemassa jotain ohjekirjaa miten kannattaa toimia? Mistä löytäis koristeluvinkkejä?

Teettekö itse sokerikuorrutteet vai ostatteko valmiina?

Käytän Flora vispiä ja lisään yhtä purkkia kohden ruokalusikallisen vanilija creme jauhetta.

Sokericreme pysyy myös aika nätisti koossa, on tosin sitten nimensä mukaisesti hyvin makeaa, lähes äklömakeaa.

Sokerimassa, kaulintamassa ja marsipaani ostan valmiina kaupasta.

Ohjekirjojahan on pilvinpimein, siitä vaan goolailemaan. Tosin, aika moni taitaa onna englanniksi.

[QUOTE="Sara";25768509]Mä onnistun aina jotenkin pilaamaan sen pursotuksen. Vaikka se vaahto näyttäis "kovalta", niin pursotusvaiheessa se jo lässähtää eikä kuviot pysy laisinkaan :(

Mä innostuin selaamaan Ullan unelman sivuja ja haluaisin alkaa kokeilemaan erilaisia koristeita kakkuihin ja ostaa niitä kakkuvuokia, mistä sais autoja ym. "helposti" tehtyä, mutta onko niihin olemassa jotain ohjekirjaa miten kannattaa toimia? Mistä löytäis koristeluvinkkejä?

Teettekö itse sokerikuorrutteet vai ostatteko valmiina?[/QUOTE]

Kurkkaa meidän kaikkien leipureiden suosikkiblogiin, Kinuskikissaan.

Pursotukset

Mulla sulaa aina Flora vispi vaikka mitä tekisin.

Kannattaa käyttää kunnon kuohukermaa, ja kun se on viittä vaille valmis, lisätään siivilöiden tomusokeria. Välineiden on oltava puhtaat ja kylmät. Pidän mm. vispilöitä pakastimessa hetken ennen kuin alan vatkaamaan.

Kerman, kakun ja välineiden on hyvä olla kylmät, jos mulla on joku mahtipontinen ja valtava juttu tekeillä, viilennän välillä kakun enkä käytä litkuksi muuttunutta kermaa pursotuksissa.

Yhteistyössä