Höh, mä en osaa käyttää manducaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "merri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"merri"

Vieras
Ajattelin et ois hirmu kätevä, mut enhän mä tota poikaa osaa siihen laittaa. Vauva jää jotenkin "liian lähelle" mua, eikä näe sieltä mitään kun ne kantohihnat on justiin siinä kasvojen kohdalla. Ja sit sitä alkaa ahdistaa. Enkä mä kyllä saa koko reppua ite edes kiinni sieltä niskasta. En tajuu. Mitähän mää teen väärin? Kovasti haluisin oppia sitä käyttämään. Vaatiiko se vaan harjoittelua lisää?

Vauva on 4kk ja oon kokeillu pitää vetoketjua sekä auki että kiinni. Ja oon mä noita videoitakin kattellu. Helpolta näyttää, vaan sit ku ite rupeen yrittää ni ei tuu mitään :(

Vauva on 4kk ja oon kokeillu pitää vetoketjua sekä auki että kiinni. Ja oon mä noita videoitakin kattellu. Helpolta näyttää, vaan sit ku ite rupeen yrittää ni ei tuu mitään :(

Laita se vetoketju kiinni suosiolla. Sitten löysäät kunnolla olkahihnoja ja kiristät vasta kun vauva on hyvässä asennossa sisällä. Siitä eteen tulevasta hihnasta ihan alaspäin vetämällä kiristyy.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;25220402:
Miten *** on taittelemassa vauvan jalkateriä repun sisään? Eihän ne repun sisään tule.

Ihan pienellä ne jalat voi jättää suppuun sinne repun sisään, jos jalkojen asennosta tulisi muuten luonnottoman leveä. Luulisin silti, että 2kk ikäisen voi jo pistää sammakkoasentoon, ellei sitten ole poikkeuksellisen pieni tai keskonen.

Niin itse en 2kk ikäisen jalkoja laittanut repun sisään. Asento tuntuu liian leveältä jos peppu ei tule tarpeeksi alas ja siitä lähde reidet ylöspäin. Polvet siis ylempänä kuin peppu. Mutta joo voihan vauva tietenkin olla tosi pieni.
Aloittajalle: mistä ostit manducan? Voisiko myyjä opastaa? Vai onko netistä tilattu?

Mä en myöskään oo mun 3kuista saanu mandukaan nätisti. Ihan pienenä ne jalat meni siel sisällä mut enää ne ei sinne mahdu eikä ilman vauvatukee polvitaipeet vielä yllä sinne reunoille. Oon sit suosiolla kantoliinaillu. Manduka ostettiin edelliselle lapselle 1vuotiaana selkäntoon ja siihen toimi mainiosti.. Siispä odotellessa vauvan "selkäkantoikää"..

Mä käytän ristissä olkaimia ja laitan ensin vaan toisen olkaimen kiinni, sitten vauvan, sitten heitän toisen remmin olan yli ja sitten vasta kiristelen. Pyydä ensin joku varmistamaan ettei vauva putoa niin voit treenata rauhassa.

Tärkeetä on myös että reppu on oikealla korkeudella. Ja jos haluat että vauva näkee parhaiten niin kanna lonkalla. Se ei kyllä sovellu hirmu pitkien matkojen kävelyyn tai mulla menee ainakin niskat jumiin. Siinä toinen olkain menee ristiin ja toinen selän takaa. Lennosta voi kääntää vaikkapa nukahtaneen vauvan takasin eteen ja heittää toisenkin olkaimen ristiin. Ilman et ne menee ristiin mä en kanna mitään. Se ei onnistu multa.

Pienellähän ne hihnat kyllä oli kasvojen edessä meilläkin. Jos kokoajan oli (aluksi) liikkeessä niin vauva oli tyytyväisenä. Jos vauhti pysähtyi niin hermostui. Itse kävelin eestaas pukiessakin. Tottumiskysymyshän se on lapselle myös, eli treenailu kannattaa. Lohduttautua voi sillä ajatuksella, että lapselle on parempi kun ei altistu kaikille maailman virikkeille suoraan, vaan näkee vaan vähän sieltä hihnojen takaa suojasta kuikuillen :D

Asiaan voi vähän vaikuttaa säätämällä niistä olkahihnoissa olevista säädöistä (niistä jotka on ihan siinä vauvan pään vieressä).
Niskaremmin korkeutta saa säädettyä, on helpompi laittaa itse kiinni, jos on suht korkealla, lähellä niskaa.

Yhteistyössä