Hoh hoijaa! Meistä tehtiin sitten lastensuojelu ilmoitus!

• Viestiketjun aloittaja vieraampi
  • Ensimmäinen viesti
vieraampi
Perustelut ilmoitukselle oli esimerkiksi se että lapset ajaa pyörää ilman kypärää, pyöräilee liian kaukana kotoa ja autossa istuu joskus (lyhytmatka) ilman vyötä!

"vieras"
Iah naiheesta, radiosta tuli uutisessa juttua että poliisi alkaa sakottamaan 20€ pikamuistutuksella jos ei ole pyöräilykypärää päässä kun ajaa polkupyörällä.

faktaako?
[QUOTE="vieras";27129695]Iah naiheesta, radiosta tuli uutisessa juttua että poliisi alkaa sakottamaan 20€ pikamuistutuksella jos ei ole pyöräilykypärää päässä kun ajaa polkupyörällä.[/QUOTE]

onko tosiaan näin?
vois meinaa alkaa pelottelemaan asialla omaa ja alueen esiteinejä jotka nyt kaikki lopttanu kypärän käytön

"..."
Aiheesta tehty. Toivottavasti jatkossa asiat korjaantuvat. Lastensuojeluilmoitushan ei sinänsä vielä johda mihinkään muuhun kuin sosiaalitoimen yhteydenottoon jos aihetta on. Hyvä, että saitte muistutuksen näiden asioiden tärkeydestä edes tätä kautta. Tai no onneksi vain tätä kautta ettei kantapään kautta sairaalapedillä...

"vieras"
halusin että järkevät näkee missä meno!

Minä teen ilmottajista valitusta. Peluri pelaa! (en lapsi perheestä) Vaan näistä jotka sanoo lapselle että ajaa minun kaista väylällä! Sinun ainakin!

hullut
Tollot oletteko todella sitä mieltä, että nuo asiat on perusteita ls-ilmolle? Ei ihme, että resurssit ei riitä oikeisiin tarpeisiin, kun hysteerikot tehtailee tuollaisesta ilmoituksia.

mä..
[QUOTE="vieras";27129865]halusin että järkevät näkee missä meno!

Minä teen ilmottajista valitusta. Peluri pelaa! (en lapsi perheestä) Vaan näistä jotka sanoo lapselle että ajaa minun kaista väylällä! Sinun ainakin![/QUOTE]

Sulta on tainnut se kypärä unohtua useammankin kerran...

[QUOTE="vieras";27129695]Iah naiheesta, radiosta tuli uutisessa juttua että poliisi alkaa sakottamaan 20€ pikamuistutuksella jos ei ole pyöräilykypärää päässä kun ajaa polkupyörällä.[/QUOTE]

tähän haluaisin jotain lähdettä jos löytyis netistä? millä radiokanavalla siitä puhuttiin?

Perustelut ilmoitukselle oli esimerkiksi se että lapset ajaa pyörää ilman kypärää, pyöräilee liian kaukana kotoa ja autossa istuu joskus (lyhytmatka) ilman vyötä!
Vaikka olisi kuinka lyhyt matka, miksi, oi miksi pitää istua ilman turvavyötä?? Kerrohan perustelut sille.
Kerro perustelut myös sille miksei pyöräilykypärää, joka mielestäni on pakollinen.

Laitapas linkki tähän uutiseen. Nimittäin laissa ei ole kohtaa että kypärättä pyörällä ajaminen olisi rangaistavaa...

"Helmi S"
[QUOTE="vieras";27129865]halusin että järkevät näkee missä meno!

Minä teen ilmottajista valitusta. Peluri pelaa! (en lapsi perheestä) Vaan näistä jotka sanoo lapselle että ajaa minun kaista väylällä! Sinun ainakin![/QUOTE]

??? Mä en tajua tosta kommentista yhtään mitään.

vieraampi (ap)
Aiheeton ilmoitus minusta todellakin!! Lapset ulkoilee yksin ja aina ei pyöräilykypärä ole päässä vaikka sanon että sitä pitäisi käyttää. Kun ei isommat kaverit käytä ja pienemmät ihailee isompia niin unohtuu kypärä pienemmiltäkin helposti. Ei laki sitä paitsi pakota pitämään kypärää eli mitä se kuuluu sossuille??
Kaupalta tullessa ei lapsilla ole aina vyö kiinni ja annan heidän istua vuoron perään etupenkillä. Kauppa on ihan 400-450 metrin päässä suoran tien pätkän päässä kotoamme. Vaikka pitäisikin turvavyötä aina käyttää niin noin pikku matkan takia en aina jaksa vaatia sitä. Paska äiti olen!!

juuh
Nämä kaikki jutut on merkkejä siitä, että lasten hyvinvoinnista ei välitetä riittävästi. Jos muuta ongelmaa ei ole, kuin leväperäinen asenne lasten liikenneturvallisuuteen, voi lastensuojelu todeta, että ilmoituksesta ei aiheudu lastensuojelullisia toimenpiteitä.

Yhteistyössä