hmmm..

ana
on keskusteltu monta kuukautta poikaystäväni kanssa lapsen teosta mutta mitähän hän vielä tahtoo odottaa kun kaikki on hyvin?asutaan yhdessä ja minä lähden ensviikolla töihin.hänellähän on tosin yks vuosi koulua käymättä..mitä piti väli vuoden.ei oo käytetty ehkäsyä en tiiä miksi.ihan kun hän jotenkin tahtos sen mutta kuitenkaan ei.haluuko hän elää nuoruutta vielä täysillä ja rellestää?minä join vielä viime kesänä joka viikon loppu mutta se sit yhtä äkkiä loppu enkä ole juonut moneen kuukauteen enkä aijo synttareilläkään jotka ovat ens maanantaina.20 ja tuntuu että olen jo vanha lapsen tekoon kun kaikki en kavereiden lapset alkavat olla jo vuoden.entä jos tulen raskaaksi ja aijon pitää sen ni jättääköhän se mut?on kyllä puhuttu siitä ja sano ettei jätä ja kyllä luotan sen sanaan kun rakastetaan ihan tosissaan toisiamme.minä tahdon sen lapsen jo vaikka synnytys pelottaa ihan mielöttömästi... :/
 
Äiti-alokas85
Suosittelen lasten tekoa, vaikka itse en olekaan jakautunut vielä (la elokuussa). Jos poikaystäväsi ei ole ollut huolissaan ehkäisystä, hänkin luultavasti salaa haluaa kanssasi vauvan. Jos niin huonosti sattuu käymään, että raskaaksi tultuasi hän päättää jättää sinut, olen varma että selviät yksinäsikin vauvan kanssa. Tiedän että tällä palstalla saan luultavasti jonkin asteisia moraalisaarnoja kun näin rohkaisen vaikka tilanteesi on epävarma. Uskon kuitenkin vakaasti, että lapsi tuo sinulle paljon onnen hetkiä.
Hyvää kesän jatkoa B) !!!
 
öhöm
sain lapsen 19-vuotiaana. Odotettiin yhdessä mutta perhe-arki ei poikaystävää sitten kiinnostanutkaan... Yrittäkää olla rehellisiä toisillenne ja keskustelkaa asiasta paljon!
 
HALUAISIN KERTOA ETTÄ SAIN EKAN LAPSEN KUN OLIN JUURI TÄYTTÄNYT 19V,MIEHENI OLI SAMANIKÄNEN.HÄN EI OLLUT VALMIS ISÄKSI,VIELÄKÄÄN HÄN EI OLE OMAKSUNUT TÄTÄ PERHE-ELÄMÄÄ VAAN JUOKSEE ULKONA KUIN POIKANEN JA IKÄÄ ON MITTARISSA KOHTA 24 JA NELJÄS LAPSI ON TULOSSA.MIEHET EI VÄLTTÄMÄTTÄ OLE VALMIITA,RIIPPUEN MIEHESTÄ.ITSELLENI ON JÄÄNYT KAIKKI KODIN HOITAMINEN,LASTEN HOITAMINEN JNE.MIES JOPA KÄVI ALKU VUODET VIERAISSA,SE ON SE KUN EI OLLUT KERINNYT KOKEA.EN NYT SANO ETTÄ TEILLE TAPAHTUISI NIIN,MUTTA PIENI VAROITUKSEN SANA.MIEHET VOIVAT HALUTA SITÄ ELÄMÄTÖNTÄ ELÄMÄÄ EIVÄTKÄ TAJUA PERHEEN MERKITYSTÄ,ENNENKUIN VANHEMPANA.
 
Mielestäni teidän olisi hyvä keskustella enemmänkin perheen perustamisesta. Pelkkä oletus toisen ajatuksista perheen perustamiseen on huono pohja. Mielstäni vanhempien suhde on lapsen koti pitää paikkansa. Miehesi sanoo rakastavan sinua, silloin voit keskustella asiasta hänen kanssaan. Sinun ja hänen odotuksistaan. Siinä keskustellessanne kasvatatte suhdettanne ja toivottavasti lujitatte. Kyllä voisit pärjätä yh-nakin mutta sinulla itselläsi on hyvä olla vahva tukiverkosto tai ainakin vahva itsetunto.

Itse olen naimisissa ja 9 v sekä 5 v lapset ja vielä syksyllä tulossa kolmas lapsi. Mieheni ammatin vuoksi olen ollut todella paljon yksin lasten kanssa ja tiedän kokemuksesta kuinka raskasta lapsen/lapsien kanssa on kun joutuu olemaan yksin. Antosaa se kyllä on mutta valmistaudu ja pohdi asioita todella.

Onnea vauvan odotukseen jos siihen päädytte. ;)
 
meille pienokainenoli tervetullut kun mieskin antoi luvan pillereitten pois jättöön.... asiasta oli puhuttu ja monta vuotta mutta yhteinen päätös on yhteinen päätös....
miehet yleensä haluavat varmistaa perheelleen toimeen tulon....
minunkin mieheni totesi useasti minun jankatessani asiasta et pitää olla jonkin moinen työpaikka et voi aatella perhettä et on ees talous jotenki turvattua.... .
eli kannatan odottelua kunnes miehesikin myöntyy... toinen aswia sit on jos käy vahinko kun ette käytä ehkäisyä.... silloinhan vaavi voi tulla just sillo ko tahtoo ja jos mies siitä sit kiivastuu ja jättää ni on siinä miehessäki sit jotain vikaa.... siis tarkoitan tos vcahinko vaihees...
 
nassukka
Sinuna vielä keskustelisin poikaystäväsi kanssa. Ehkäpä hän ei ole vielä valmis tai haluaa käydä koulunsa loppuun ennen perheenlisäystä? Mielestäni molempien täytyy olla varmoja vauvasta ennen yrittämistä, vaikka se voi karulta ja inhottavalta kuulostaakin.
 
Jemmi
Te kyllä kuulostatte kovin lapsilta vielä, kun et edes tiedä oikeasti mitä poikaystäväsi ajattelee asiasta, ettekä osaa puhua asiasta.
Kirjoituksesi oli aika teiniajatuksellinen mielestäni, joten odottaisin sinuna vielä moooooooooonta vuotta, ja hoitakaa ihmeessä opiskelut ja suhde puhekuntoon ja ehkäsystä huolehdittava siihen asti. Piste.
 
Äiti-alokas85
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2004 klo 16:01 Jemmi kirjoitti:
Te kyllä kuulostatte kovin lapsilta vielä, kun et edes tiedä oikeasti mitä poikaystäväsi ajattelee asiasta, ettekä osaa puhua asiasta.
Kirjoituksesi oli aika teiniajatuksellinen mielestäni, joten odottaisin sinuna vielä moooooooooonta vuotta, ja hoitakaa ihmeessä opiskelut ja suhde puhekuntoon ja ehkäsystä huolehdittava siihen asti. Piste.
Aikamoista kritiikkiä.. Toivottavasti ap ei pahoittanut mieltään :\|
 
tea
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.06.2004 klo 20:39 MAMMA kirjoitti:
HALUAISIN KERTOA ETTÄ SAIN EKAN LAPSEN KUN OLIN JUURI TÄYTTÄNYT 19V,MIEHENI OLI SAMANIKÄNEN.HÄN EI OLLUT VALMIS ISÄKSI,VIELÄKÄÄN HÄN EI OLE OMAKSUNUT TÄTÄ PERHE-ELÄMÄÄ VAAN JUOKSEE ULKONA KUIN POIKANEN JA IKÄÄ ON MITTARISSA KOHTA 24 JA NELJÄS LAPSI ON TULOSSA.MIEHET EI VÄLTTÄMÄTTÄ OLE VALMIITA,RIIPPUEN MIEHESTÄ.ITSELLENI ON JÄÄNYT KAIKKI KODIN HOITAMINEN,LASTEN HOITAMINEN JNE.MIES JOPA KÄVI ALKU VUODET VIERAISSA,SE ON SE KUN EI OLLUT KERINNYT KOKEA.EN NYT SANO ETTÄ TEILLE TAPAHTUISI NIIN,MUTTA PIENI VAROITUKSEN SANA.MIEHET VOIVAT HALUTA SITÄ ELÄMÄTÖNTÄ ELÄMÄÄ EIVÄTKÄ TAJUA PERHEEN MERKITYSTÄ,ENNENKUIN VANHEMPANA.
No,sit sun täytyy olla täys idiootti kun teet tämän miehen kanssa 4 lasta,anteeks vaan!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2004 klo 16:01 Jemmi kirjoitti:
Te kyllä kuulostatte kovin lapsilta vielä, kun et edes tiedä oikeasti mitä poikaystäväsi ajattelee asiasta, ettekä osaa puhua asiasta.
Kirjoituksesi oli aika teiniajatuksellinen mielestäni, joten odottaisin sinuna vielä moooooooooonta vuotta, ja hoitakaa ihmeessä opiskelut ja suhde puhekuntoon ja ehkäsystä huolehdittava siihen asti. Piste.



Olen täysin samaa mieltä!
 
eka luulin näitä keskustelu palstoja sellasiksi kun lueskelin että kukaan ei valita ja hauku niinkuin suomi24 sivuilla!mutta kun lapseksi ruetaan haukkumaan niin ei oikein kiinosta lueskella näitä sivuja enää!ja me olemme puhuneet asiasta paljon niinkuin kirjoitin ja minä olen opiskeluni opiskellut ajat sitten ja menen töihin tällä viikolla.mieluummin kuulostankin teiniltä kun joltain viiskymppiseltä tai leikkiä aikuista!nautin tästä nuoruus elämästä täysillä...kiitti ku pilasit syntymäpäiväni kirjoituksellasi...nyt vaan miettii koko ajan että olen lapsi ja sen takia kun haluaa lapsen niin haukkuja kulee!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2004 klo 21:20 Minna kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2004 klo 16:01 Jemmi kirjoitti:
Te kyllä kuulostatte kovin lapsilta vielä, kun et edes tiedä oikeasti mitä poikaystäväsi ajattelee asiasta, ettekä osaa puhua asiasta.
Kirjoituksesi oli aika teiniajatuksellinen mielestäni, joten odottaisin sinuna vielä moooooooooonta vuotta, ja hoitakaa ihmeessä opiskelut ja suhde puhekuntoon ja ehkäsystä huolehdittava siihen asti. Piste.




Olen täysin samaa mieltä

taitavat ite olla teinejä kuhan vaan leikkivät aikuista!heh!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2004 klo 12:20 anni kirjoitti:
eka luulin näitä keskustelu palstoja sellasiksi kun lueskelin että kukaan ei valita ja hauku niinkuin suomi24 sivuilla!mutta kun lapseksi ruetaan haukkumaan niin ei oikein kiinosta lueskella näitä sivuja enää!ja me olemme puhuneet asiasta paljon niinkuin kirjoitin ja minä olen opiskeluni opiskellut ajat sitten ja menen töihin tällä viikolla.mieluummin kuulostankin teiniltä kun joltain viiskymppiseltä tai leikkiä aikuista!nautin tästä nuoruus elämästä täysillä...kiitti ku pilasit syntymäpäiväni kirjoituksellasi...nyt vaan miettii koko ajan että olen lapsi ja sen takia kun haluaa lapsen niin haukkuja kulee!

Tosiaan sinuna odottaisin vielä. Tekstistäsi paistaa läpi kypsymättömyysja "hetimullekaikki"-asenne. Kypsä aikuinen osaa käsitellä myös kritiikkiä ja negatiivistä palautetta ilman tuollaisia purkauksia! =)

Muista että ketään ei kannata tehdä isäksi vasten tahtoaan, sellainen syö luottamusta ja ajaa miehesi muualle...
 
Kyllä minä valitettavasti joudun yhtymään näihin, jotka sanovat että kirjoitus oli hiukan teinimäinen, ja kehottaisin myös odottamaan!
Teinimäisyys todella paistoi läpi juuri tässä että kerroit juoneesi alkoholia vielä joku aika sitten, sit se yhtäkkiä loppui. Niin, joten nytkö olet sitten valmis äidiksi kun et juo?? \|O
Ja toiseksi, kun tosiaan suutuit ja aloit kärttyilemään takaisin näille kommenteille.. ei kovin aikuismaista sekään.
Ja kerroit että kavereillasi on jo lapsia, ja siksikös sinullakin pitäisi olla, koska heillä on?? \|O Juuri näinhän teinit toimivat"kun muillakin on, niin minulle kans"

Ette osaa ilmeisesti keskustella oikein lapsiasiasta poikaystäväsi kanssa? Kun et tosiaan tiedä mitä hän ajattelee. Ja hän on ilmeisesti kypsempi kuin sinä kun ei selvästi vielä lasta halua. Hänhän käy hyvänen aika vielä koulua!! \|O Ensin ammatti, työpaikka, naimisiin ja niin edelleen.
Ja kasvakaa aikuisiksi ensin.
 
nikitön
Anteeksi, mutta ettehän käytä edes ehkäisyä.. eikös sekin ole jo aika teinimäistä? että ei käytä ehkäisyä, vaikka ei edes tiedä mitä kumpikin haluaa..

En halua pahoittaa mieltäsi, yhdyn vain keskusteluun mielipiteineni. Kysyit mielipidettä arkaan aiheeseen, joten sinun tulisi osata ottaa mýös kritiikkiä vastaan.
 
Sikaniska
quote title="28.06.2004 klo 12:20 anni kirjoitti"]
eka luulin näitä keskustelu palstoja sellasiksi kun lueskelin että kukaan ei valita ja hauku niinkuin suomi24 sivuilla!mutta kun lapseksi ruetaan haukkumaan niin ei oikein kiinosta lueskella näitä sivuja enää!ja me olemme puhuneet asiasta paljon niinkuin kirjoitin ja minä olen opiskeluni opiskellut ajat sitten ja menen töihin tällä viikolla.mieluummin kuulostankin teiniltä kun joltain viiskymppiseltä tai leikkiä aikuista!nautin tästä nuoruus elämästä täysillä...kiitti ku pilasit syntymäpäiväni kirjoituksellasi...nyt vaan miettii koko ajan että olen lapsi ja sen takia kun haluaa lapsen niin haukkuja kulee!

Sanottasko näin että ei atrvise olla teini kun tuommosia kirjoittaa mutta tosi lapsellinen kyllä!
 
milla-74
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.06.2004 klo 21:20 ana kirjoitti:
ja tuntuu että olen jo vanha lapsen tekoon kun kaikki en kavereiden lapset alkavat olla jo vuoden.entä jos tulen raskaaksi ja aijon pitää sen ni jättääköhän se mut?
:whistle: hei tyttö pieni ,nyt JÄRKI käteen???Eihän sun elämän tarvitse mennä juuri samojen raamien mukaan kuin kavereidesi.Etkö sinä elä elämääsi juuri niinkuin sinun tilanteellesi sopii.Ja kuinka et voi TIETÄÄ miksi ette käytä ehkäisyä?Vastuuntunto vähän hakusessa kenties?Paras olla AIKA varma miehen halusta isäksi(oletkohaan sinäkään aivan satavarmasti tietoinen mihin olet ryhtymässä...)?sillä kai haluat suoda lapsellesi hyvän alun ja eväät elämään?tietoinen yh:ksi ryhtyminen ei aina ole sitä. :/ Yh:to TOKI pärjäävät jne.Mutta kannattaisiko sinun kasvaa ja kehittyä ja miettiä IHAN RAUHASSA mihin elämäsi on menossa ja mitä sinä siitä tekemässä.Lapsia kun EHTII tehdä ,käsittääkseni sinulla ei se "biologinen kellokaan"vielä tikitä?Ymmärrän tokia VAUVAKUUMEESI ,mutta jäitä hattuun?ja ota kissa pöydälle ukon kanssa....hmmm.Älä ota pahalla,vaan ota MIELIPITEENÄ ja myös neuvona (semmoiselta jolla on KOKEMUSTA) ;) Toivottavasti pääsette kypsempään puheyhteyteen ym.miehesi kanssa,taloudellinen tilanne kuntoon ym.puitteet?aina parempi LAPSEN kannalta?Hyvää syntymäpäivää ja nauti nuoruudesta ,nauti vapaudesta ,nauti rakkaudesta ja nauti elämästä!!! :D
 
ainako pitää olla ikuinen joka asiaan?niin vissiinki....no teidän pettymykseksi olemme päättäneet rueta yrittämään lasta vaikka teillä AIKUISILLA oiski vastaan sanottavaa!muistakaahan pitää lapsistanne huolta!
 
Äiti-alokas85
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2004 klo 10:57 Meri kirjoitti:
Hänhän käy hyvänen aika vielä koulua!! \|O Ensin ammatti, työpaikka, naimisiin ja niin edelleen.
Ja kasvakaa aikuisiksi ensin.
Tähän on pakko puuttua vielä sen verran, että oletko tosiaan sitä mieltä, että nämä edellä mainitsemasi asiat kasvattavat vasta ihmisestä valmiin vanhemmaksi? Tuleeko siitä lapsesta parempi ihminen, jos sen vanhemmilla on rinkulat sormissa ja työpaikat. Ei se lapsi tule kärsimään, vaikka rahaa ei olisikaan kaiken maailman hömpötyksiin. Tärkeintähän on että lapsi on toivottu ja että vanhemmat asettavat lapsen tarpeet etusijalle.
En ole tässä kannattamassa sossun elättejä, vaan puolustan nuoria, jotka pärjäävät omillaan vaikka rikkaita eivät olisikaan.
 


Ei se lapsi tule kärsimään, vaikka rahaa ei olisikaan kaiken maailman hömpötyksiin.

Ihan samaa mieltä kanssasi!mutta heidän mielestä me nuoret teinit ei tajuta mistään mitään vaan teemme lapsemme sen takia kun kaverillaki on!niin tuolla moni muori väittää!no kiitos nyt kuitenkin(ei koske kritiikki viestejä) teille jotka annoitte asiallisia kommentteja mutta nyt alkaa ne työt niin en oikein jouda juosta enää netissä!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2004 klo 10:57 Meri kirjoitti:
Kyllä minä valitettavasti joudun yhtymään näihin, jotka sanovat että kirjoitus oli hiukan teinimäinen, ja kehottaisin myös odottamaan!
Teinimäisyys todella paistoi läpi juuri tässä että kerroit juoneesi alkoholia vielä joku aika sitten, sit se yhtäkkiä loppui. Niin, joten nytkö olet sitten valmis äidiksi kun et juo?? \|O
Ja toiseksi, kun tosiaan suutuit ja aloit kärttyilemään takaisin näille kommenteille.. ei kovin aikuismaista sekään.
Ja kerroit että kavereillasi on jo lapsia, ja siksikös sinullakin pitäisi olla, koska heillä on?? \|O Juuri näinhän teinit toimivat"kun muillakin on, niin minulle kans"

Ette osaa ilmeisesti keskustella oikein lapsiasiasta poikaystäväsi kanssa? Kun et tosiaan tiedä mitä hän ajattelee. Ja hän on ilmeisesti kypsempi kuin sinä kun ei selvästi vielä lasta halua. Hänhän käy hyvänen aika vielä koulua!! \|O Ensin ammatti, työpaikka, naimisiin ja niin edelleen.
Ja kasvakaa aikuisiksi

niin vielä sen verran että näköjään teidän mielestä pitää olla taas aikuinen kun juo viinaa!teille vanhoilla taitaa vaan käydä teinejä kateeksi kun ne uskaltaa rueta perustaa perhettä ilman teidän naimisiin menoja ja töitä,kun itse teitse lapsenne liki 30v..siitäkö tää johtuu???ilmeisesti...juuri näinhän muorit toimivat..valittavat joka asiasta joka ei sit kuitenkaan pidä paikkaansa!!!!monellako teinillä on lapsi joka käy koulua?aika monella ja hyvin pärjäävät....
 
:x kyllä siperia opettaa!!! :\|
Näytät olevan niitä flickoja joiden täytyy lyödä se pää HYVIN monta kertaa seinään ennenkuin tajuaa mikä itselle hyväksi,mutta älä sitten mene sanomaan ettet saanut hyviä neuvoja?kopioi nämä vastaukset ja lue 10vuoden päästä ;) Tulet huomaamaan ettei ne "muorit"nyt aivan hatusta juttuja vetäneet??? :whistle: Hyvät jatkot sinulla ja VOIMIA niitä tulet tarvitsemaan ! =)
 
:D Tämä on tätä "nuoruuden uhoa"vielä sinulla.Turha "muoreja"ja "muorien"neuvoja väheksyä...joku pvä olet itse siinä "muori-iässä"(näytät kuvittelevan reppana että 30vuotias on jo vanha:VÄÄRIN,ainoastaan järkeä ON enempi päässä kun nuorempana!)Tulet sen vielä huomaamaan ja kokemaan ,että et ollutkaan niin fiksu silloin nuorempana mm,tässä asiassa kuin kuvittelit :whistle: Lapsellista oikuttelua koko ulosantisi....ja tunnen paljon parikymppisiä joilla fiksumpi asennoituminen elämään ja asioihin kun sinulla ,ja eivät mitään "kalkkiksia"ole ,PÄINVASTOIN :D Mutta jos haluat vain "kapinoinnin"takia saattaa itsesi paksuksi,niin ollos hyvä :whistle: (kun paasasit sitä miten "teinit pärjää lasten kanssa")aika lavea ilmaisu sinällään koko "pärjääminen".Tule hoitamaan kiljuvaa 3kuukautista ,syötä 3kertaa yössä ,hyssytä,vaihda vaipat,unohda "oma elämä"pariksi vuodeksi ,siis lapsi on aina ykkönen.Ulkona voit käydä,mutta muista että krapulassa ei ole mukava hyysätä pientä kääröä,joka tarvitsee jatkuvaa tarkkailua kokoajan......JNE lista on pitkä.Ja muista että vastuu on iäksi....mutta kukaan ei sinua estä,sinun täytyisi laittaa kuppiin ne huonot ja miinuspuolet MYÖS näin vakavassa asiassa.Et ole hankkimassa söpöä koiranpentua........ :x
 

Yhteistyössä