hmm, voikohan viedä pojan tarhaan...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hivenenhullu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hivenenhullu

Vieras
oksensi perjantai-lauantai välisen yön.. sitten oli ihan ok, ilmavaivoja oli paljon, eilen oli vatsa vähän löysällä mutta tänään ihan kunnon ripuli (valui vaipasta jalkoja pitkin.. :( )
nyt mietinkin että onko tyhmää viedä lapsi tarhaan huomenna illalla... kun siis en yhtään tiedä miten tarttuvaa ripuli on...
ja jos ei oikein kannattais viedä niin se olis sitte aamulla varattava lääkäri aika, joten nyt kysynkin täältä.. eli mitä teen.. miten itse toimisitte?
(voi olla että ongelma ratkeaa ihan sillä että mä saan sen oksutaudin huomiseen mennessä...)

En todellakaan veisi. Ihan selvästi on vielä tauti päällä, ja minä ainakin lähden aina siitä että se on tarttuvaa. Yksittäisen oksennuksen voisin joskus ajatella olevan esim. syömisestä johtuvaa, mutta kun kerran on vielä ripuloinutkin parin päivän päästä, niin on varmasti jokin pöpö.

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja DAA:
ei tietenkään sairasta lasta tarhaan!!!

no daa vaan itelles, kun ainut oire on tuo ripuli ja sitä vain kerran tänään...
siksi juuri kysyn kun ei ole ollut tarvetta aiemmin tietää asiaa...

No eikä ole ainoa oire, koska lapsi on myös oksennellut. Ja ilmeisesti useammankin kerran, kun sanoit että oksensi "yön". Ymmärsin ensin että vain kerran, mutta sitten luin tarkemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
En todellakaan veisi. Ihan selvästi on vielä tauti päällä, ja minä ainakin lähden aina siitä että se on tarttuvaa. Yksittäisen oksennuksen voisin joskus ajatella olevan esim. syömisestä johtuvaa, mutta kun kerran on vielä ripuloinutkin parin päivän päästä, niin on varmasti jokin pöpö.

juu siis onhan se ollut pöpö, se on varmaa... täytyy siis soittaa lekuriin aamulla... ja ilmoittaa töihin etten tule
kauankohan nää pöpöt yleensä kestää.. kun tosissaan se itse oksutauti oli vain sen yhden yön..
ja on tartunnan saanut isältään keskiviikkona ja perjantai alkuyöstä alkoi pojalla..

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja DAA:
ei tietenkään sairasta lasta tarhaan!!!

no daa vaan itelles, kun ainut oire on tuo ripuli ja sitä vain kerran tänään...
siksi juuri kysyn kun ei ole ollut tarvetta aiemmin tietää asiaa...

No eikä ole ainoa oire, koska lapsi on myös oksennellut. Ja ilmeisesti useammankin kerran, kun sanoit että oksensi "yön". Ymmärsin ensin että vain kerran, mutta sitten luin tarkemmin.

siis pe-la yönä oksensi 10 kertaa n 5 tunnin aikana... sitten oli ok, toki väsy mutta ok, nyt on siis ihan oma itsensä mutta toi ripuli alkoi tänään... eli on ainut oire tällä hetkellä...

en tietenkään ole viemässä lasta tarhaan jos on mahdollsiuus että tartuttaa sen muihin.. siksi juuri kysyin täältä kun ei ole aiempaa kokemusta tuosta ripulista... ja sen tarttuvuudesta...

Juuri meillä ilmoitettiin hoidosta, että liikkeellä on norovirusta. Tämä oireilee kummasti, esim. oksennat kerran, sitten hyvä olo. Päivän parin päästä alkaa uudestaan tai oireilee eri tavoin.

Eli et todellakaan vie hoitoon!

Mun pojalla toi ripuli kesti oksennustaudin jälkeen 5 päivää... Välissä tais olla yks päivä, ettei kakannut ollenkaan, ajattelin että tauti on jo ohi. Sit kuitenkin seuraavana päivänä tuli taas vesikakkaa. Mä kattelisin sinuna ihan rauhassa. Maistuuko lapselle ruoka?

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
jos skeida valuu kinttuja pitkin niin ei ole asiaa hoitoon. vatsatauti voi olla eripäivinä erilainen. eli ei selkeästi ole terve. menisitkö itse töihin jos sulla voisi rusahtaa ripulit pöksyyn?

en menis, mutta nyt olikin kysymys siitä että huomenan illalla eli 24 tunnin päästä hoitoon menosta... on nyt ripuloinut kunnolla kerran (niin että valu) ja sitä ennen aamusta oli todelal löysää vain... eli sitä ei tule jatkuvasti.. joten jos sitä ei enää tänään tule, eikä aamullakaan niin onko silloin mitään syytä mennä lekuriin...
saattaa kuullostaa tyhmältä kysymykseltä mutta kun tämä on asia mistä mulla ei ole kokemusta... jos olisi tänään oksentanut niin en edes miettisi hoitoon viemistä.. mutta siitä on tosisaan jo 3pvä aikaa kun viimeksi oksensi (siis tarhaan menoa ajatellen...)

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Soita lääkärille että saat tarvittavan todistuksen työnantajalle,olettaen että sellaisen tarvitset.
Ja ei poikaa hoitoon.

joo kyl mä lekuriin joudun sitte menemään... eikä se sinänsä ole ongelma...
ja voihan olla että koko "ongelma" ratkeaa sillä että mä ja mies sairastutaan myös tähän :D tässä kuitenkin mennyt muutama päivä ja todennäköisyys siihen että tarttuu meihin on kuitenkin 98%
ei sillä että sitä nyt haluaisin :x

Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:
Mun pojalla toi ripuli kesti oksennustaudin jälkeen 5 päivää... Välissä tais olla yks päivä, ettei kakannut ollenkaan, ajattelin että tauti on jo ohi. Sit kuitenkin seuraavana päivänä tuli taas vesikakkaa. Mä kattelisin sinuna ihan rauhassa. Maistuuko lapselle ruoka?

lapsi syö mutta normaalia huonommin... juo reippaasti kyllä :)
eli saan varautua ihan useampaan päivään vielä mahdollisesti.. nice..
mä sitten niin inhoan näitä vatsatauti tartuntoja |O
jos mies saa tän niin on kolmas kk sisään, mulle olis toinen.. eli onneksi vältyin viime kerralla ja poikakaan ei sitä silloin saanu...

Alkuperäinen kirjoittaja Hp:
Meillä tauti kestä kaksi viikkoa ennen joulua. Hoitoon ei voi viedä ennen kuin kakka on normaalia, joten pidä kotona vaan ja hae hoitovapaata.

jep, näin se on tehtävä...
kiitos vastauksista kaikille :)

Yhteistyössä