Hei,
kerron kokemuksestani naistenklinikan osastoista 51 ja 52. Viime syksynä 05 sain esikoiseni naistenklinikalla. Synnytys meni hyvin ja synnytyksessä minulla oli todella mahtavat kätilöt ja lääkärit apuna. Mutta osastosta en voi sanoa kyllä samaa. Synnytkin yöllä ja aamuyöstä pääsin sitten osastolle. Vauvan ottivat aamuun asti kansliaan, että sain nukuttua edes vähäsen. Aamulla toivat vauvan minulle ja siinä heti yritettiin imetystä hyvin nopealla opastuksella ja sen jälkeen jäinkin yksin käärön kanssa. Siinä mielessä olin todella huonossa kunnossa, että menetin synnytyksessä hyvin paljon verta, joten hyvä jos pystyssä pysyin. Siinä sitten yritin kahdestaan olla vauvan kanssa.
Täytyy sanoa, että osastolla kätilöistä ei kovinkaan paljoa ollut apua ja jos pyysi opastamaan imetyksessä, niin kävivät vähän aikaa katsomassa vierellä ja sitten taas jättivät kahden. Jouduin sitten osastolla itkien pyytämään vauvalleni lisämaitoakin koska minulta ei maitoa kovin hyvin tullut ja vauva itki selvästi nälkäänsä ja yritti koko ajan yötä päivää olla rinnassani kiinni, muutenkin rinnanmuoto minulla on sellainen, että vauva ei saanut kovin hyvää otetta nännistäni. Imetys minulla ei koskaan onnistunut kovin hyvin ja siitä asiasta jotenkin olenkin katkera ja vähän siitä syytän naistenklinikkaakin, olen kuullut sellaisistakin sairaaloista joissa äiti on melkein jo luovuttanut imetyksen suhteen ja kätilöt vaan kannustavat ja opastavat että kyllä se onnistuu.
Nyt odotan toista vauvaani ja ajattelin kyllä siinä mielessä mennä tämän toisenkin naistenkllnikalle synnyttämään, jos vauvalla sattuisi olemaan jotakin niin siinä on heti lastenlinnan sairaala vieressä ja synnytyksessä minulla oli mukana niin ammattitaitoiset ihmiset mukana.