"vieras"
Vuosi-pari sitten viimeksi ko. lenkkiä syötiin ja nyt ostettiin piitkästä aikaa pötkö ja olipa pahaa! Mitä ne on tehneet sille? Ei pystynyt syömään, nakkasin lenkin roskiin kun ei vaan voinut.
Sitä lisätään meillä länsimaissa pitkälle prosessoituihin valmisteisiin, jotka eivät raaka-aineiden heikon laadun ja vähäisen määrän ja kovan säilyvyyskäsittelyn vuoksi (esim. liha ja siihen verrattavat aineet jauhomakkarassa tai vaikkapa valmiissa makaronilaatikossa) muuten maistu miltään/miellyttävältä.Mikä on niin iso mörkö siinä natriumglutamaatissa? Aasiassa perusmauste ruoassa.
Luuletko tosiaan että tuo onnistuisi vielä tänäkin päivänä suomessa?Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;27291315:Olin teininä kuukauden HK:n makkarapakkaamossa kesätöissä, eikä kyllä makkara kauheasti ole houkuttanut senjälkeen:x
Ladottiin lenkkejä hihnalle, jossa ne koneessa meni pakkauksiin, kiireessä joskus makkaroita tipahteli lattialle, josta työnjohotaja kävi heittämässä ne kärryyn. Kun kärry täyttyi, jotkut kuori muovikuoren makkaroista pois ja laittoi ne laatikkoon josta ne lisättiin makkaramassaan uudestaan. Ei muuten, mutta osa oli homeessa kärryn pohjalla, mutta sinne vaan piti laittaa.
Se siinä on, että ei ole terveellistä ainetta. Aiheuttaa herkimmille mm. migreeniä, pahoinvointia...minä olen yksi, joka saa kärsiä etomisesta loppupäivän, jos syön jotain missä tuota kamaa on.Mikä on niin iso mörkö siinä natriumglutamaatissa? Aasiassa perusmauste ruoassa.
Jotkut on allergisia maidollekin, eikä siitä aineesta saada niin kamalia kilareitaSe siinä on, että ei ole terveellistä ainetta. Aiheuttaa herkimmille mm. migreeniä, pahoinvointia...minä olen yksi, joka saa kärsiä etomisesta loppupäivän, jos syön jotain missä tuota kamaa on.
Kumpi on luonnollisempaa: maito vaiko natriumglutamaatti? Toki jälkimmäistä esiintyy luonnostaankin pieniä määriä joissakin raaka-aineissa, vaan nyt on kyse ihmisen valmistamasta keinotekoisesta kamasta.Jotkut on allergisia maidollekin, eikä siitä aineesta saada niin kamalia kilareita
Luontaisesti natriumglutamaattia esiintyy esimerkiksi maitovalmisteissa, lihassa, sienissä, tomaateissa sekä monissa runsasproteiinisissa elintarvikkeissaKumpi on luonnollisempaa: maito vaiko natriumglutamaatti? Toki jälkimmäistä esiintyy luonnostaankin pieniä määriä joissakin raaka-aineissa, vaan nyt on kyse ihmisen valmistamasta keinotekoisesta kamasta.
Minä taas olen jauhomakkaroiden ystävä ja pidän niistä. Mutta kyllä niissäkin on eroja samoin kuin lihaisimmissakin.kaikki jauhomakkarat maistuu samalle
eli pahalle
Halpaa siksi kun se rypsi aikaisemmin on kasvatettu moottorisahan voiteluöljyksi, tuli liikatuotantoa, kun monitoimikone syrjäytti metsurit. Toisaalta, huomasiko kukaan, että sillä samalla systeemillä tuotettua rehua ei ollut tarkoitettu eläinten eikä ihmisten käyttöön. Luomurypsi maistuu ihan hirveelle ja se hunajakin, mikä rypsin lähellä on tuotettu... Mutta perunakuitu - oli se missä tahansa - on todellista myrkkytiivistettä nykyäänHk alkoi käyttämään pelkästää rypsiporasta niin maku ja koostumus muuttui sillä kertaa.
Rypsiporsas on ruokittu rypsiöljyllä joka muuttaa lihan makua.Mielestäni se on haitallista myös itse eläimelle.
ruokinta rypsillä johtuu vain siitä että se on halpaa.
Perunakuitu voi sisältää solaniiniakaikki jauhomakkarat maistuu samalle
eli pahalle
Roskiin?Vuosi-pari sitten viimeksi ko. lenkkiä syötiin ja nyt ostettiin piitkästä aikaa pötkö ja olipa pahaa! Mitä ne on tehneet sille? Ei pystynyt syömään, nakkasin lenkin roskiin kun ei vaan voinut.