Hiv pelko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hivpelko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hivpelko

Vieras
Olen tyttö joka harrasti seksiä pojan kanssa kaksi kertaa elokuussa joskus lopussa ilman kondomia, ilman että poika laukesi sisääni. Pelkään, että minulla on HIV. Luotin poikaan ja olin tuntenut hänet jonkin aikaa. Kuulin, että hän olisi käyttänyt pilveä, mutta ei mitään muita huumeita eikä ole ollut seksikonkaktissa ilman kondomia kenenkään muun kanssa. Miten yleistä on nuorella pojalla HIV? Voinko mennä jo testeihin?

Voit mennä testeihin. Hivin lisäksi on muita, yleisempiä sukupuolitauteja, joten käy ihmeessä testeissä, niitä ei kannata jättää muhimaan :)
Eikä kannata luottaa toisen sanaan siitä, ettei ole ollut muiden kanssa ilman kondomia. Olihan hän sinunkin kanssasi.

voi hyvinkin olla provo tähän aikaan viikosta ja vuorokaudesta, mutta vastataampa nyt ihan varmuuden vuoksi...

on erittäin epätodennäköistä että nuorilla pojilla hiviä olisi. pilveä polttamalla sitä ei saa, vaan riski kasvaa suoneen pistettävien huumeiden käyttäjillä likaisista neuloista, jota kierrätetään monilla käyttäjillä. vaikka seksiä olisikin suojatta toistenkin nuorien likkojen kanssa harrastanut, on melkoisen epätodennäköistä että heilläkään hiviä olisi, ei nimittäin ole suomessa nyt hirveän yleinen sukupuolitauti, varsinkaan nuorilla.

käy kumminkin testeissä, sinuna olisin enemmän klamydiasta huolissani joka taas on yleinen nuorten sukupuolitauti. sen saa kumminkin hoidettua. sitten taas, sukupuoliherpes on ikuinen.

hiv ja hepatiitit näkyvät testeissä varmuudella vasta kolmen kuukauden jälkeen mahdollisesta tartunnasta, eli sun tapauksessa vasta marraskuun lopulla. muista jatkossa käyttää kondomia. monet kantavat tauteja ihan tietämättään, tosin hiv on suomessa melko harvinainen. ei kuitenkaan kannata ottaa tarpeettomia riskejä.

Pelon lietsominen on tietenkin turhaa, mutta aika vastuutonta sanoa noin. Suurella todennäköisyydellä pojalla ei ole hiviä, mutta emmehän me sitä voi tietää. Käyt ap niissä testeissä, niin saat mielenrauhan. Ei kannata etukäteen murehtia tuloksia.

Me voimme tietää sen yhtä suurella todennäköisyydellä, kuin että ap ei ole saanut tällä viikolla loton päävoittoa...

Minä olen samoilla linjoilla pelko pois -kirjoittajan kanssa. HIV on sinun ikäryhmässä suonensisäisten huumeidenkäyttäjien ulkopuolella todella harvinainen sairaus. Mutta tottakai sinun kannattaa käydä testeissä, sittenhän saat mielenrauhan. Ja olen myös samaa mieltä siitä, että klamydia yms testit kannattaa testauttaa mitä pikimmin, niin et saa nisitä mitään pysyvää vaurioita, jos olet sellaisen sattunut saamaan (mihin on jo jonkinlaiset todennäköisyydet olemassa).

Alkuperäinen kirjoittaja yökyöpelin vuori;30376207:
Minä olen samoilla linjoilla pelko pois -kirjoittajan kanssa. HIV on sinun ikäryhmässä suonensisäisten huumeidenkäyttäjien ulkopuolella todella harvinainen sairaus. Mutta tottakai sinun kannattaa käydä testeissä, sittenhän saat mielenrauhan. Ja olen myös samaa mieltä siitä, että klamydia yms testit kannattaa testauttaa mitä pikimmin, niin et saa nisitä mitään pysyvää vaurioita, jos olet sellaisen sattunut saamaan (mihin on jo jonkinlaiset todennäköisyydet olemassa).

no ethän sä idiootti edees tiedä minkä ikäinen aloittaja on?!?