Hiustenvärjäys&raskaus-asiaa taas..

Niin, en haulla löytänyt sitten mitään järkevää ja tästä ilmeisesti monia mielipiteitä, mutta siis:
Miksi ei voisi värjätä hiuksia raskausaikana? Oma väri päässä on ihan kulahtanut ja pohdin kauppaan laukkaamista värinkiilto silmissä. Muistelen vain jostain lukeneeni, ettei sitä suositella raskaana oleville?!
Eli kun muutenkin näyttää raskaana sotanorsulta, niin pitää näyttää sitten ihan kunnolla siltä :D ?

Sotanorsu 34+6

Minä värjäsin ja sain allergisen reaktion väriaineesta.
Ikinä ennen en ole mitään aineista saanut, enkä ole koskaan tehnyt sitä 48 tunnin testiä.

Kippuravarvas
No kun hiuspohjan läpi pääsee ihan minimaalisen vähän väriaineita, niin sitä ei ole todistettu mihinkään suuntaan että voisiko päästä lapseen asti. Mutta aika pitkä matka niillä, todellakin minimaalisilla määrillä on kulkea äidin elimistön läpi ja istukan kautta lapseen.
Eli jos haluaa varman päälle ottaa niin ei värjää.
Itse olen alkuraskaudessa teettänyt suoristuspermanentin ja värjännyt. Ja aion värjätä jatkossakin.

pl
laitappa googleen haku sanaksi hiusväri ja allergia,sieltä löytyy samalla tietoa miksi ei missään nimessa pidä värjätä.
voi siis aiheuttaa epämuodostumia luusyöpää yms kauheuksia..

mie
just viime perjantaina kävin kampaajalla, vahvoja raitavärejä ja pohja tummax, eikä kampaaja sanonu mitään..olen sillä samalla kampaajalla käyny aikasemminkin tämän raskauden aikana, ja hän tietää että odotan. eikä ole kertaakaan maininnut ettei suosittele..
ja värjäsin kyllä esikoisen odotus aikanakin, ja ihan normi lapsi siitäkin on tullu!!

nyt rv 26

Alkuperäinen kirjoittaja pl:
laitappa googleen haku sanaksi hiusväri ja allergia,sieltä löytyy samalla tietoa miksi ei missään nimessa pidä värjätä.
voi siis aiheuttaa epämuodostumia luusyöpää yms kauheuksia..
:whistle: ihan kaikkea tietoa ei kuitenkaan kannata uskoa,kuin raamaattuun..eli järjenkäyttöä.kyllä pollansa saa sekaisin ihan mistä vaan asiasta kun netistä löytyy kauheudet..joita kukaan oikea asiantuntia ei allekirjoittanut.

Kippuravarvas
"Hiusvärit ovat erittäin reaktiivisia kemikaaleja, joista monet erilaisissa tieteellisissä koejärjestelyissä aiheuttavat perimä- ym. soluvaurioita. Värikemikaalien on osoitettu tunkeutuvan ihon läpi elimistöön, minkä takia niiden pitoisuudet hiusväreissä on tarkasti rajoitettu.Tutkimustiedot niiden mahdollisesta riskistä lisätä alttiutta mm. eräisiin syöpätauteihin kampaajilla ja mahdollisesti jopa kuluttajilla ovat ristiriitaisia. Siksi tiedekomitea edellyttää valmistajilta lisää tutkimustietoa."

Tätäkö pl tarkoitit?

Mutta siis jos ne olisivat niin vaarallisia, niin mites odottavat ammatiltaan olevat parturi-kampaajat?
Heidänhän pitäisi jäädä sairaslomalle sen siliän tien :p
Jossakin olikin tuosta, että raskausaikana hormonit tekevät herkemmäksi mm. allergíoille, joten ajattelin, että käyn nappaamassa värin, teen testin ja mikäli kaikki ok, värjään hiuksia edes kivemman väriseksi.
Tämän nestepöhön ja kaikenmaailman turvotuksen keskellä pienetkin kauniit asiat ovat tervetulleita. :whistle:

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Mutta siis jos ne olisivat niin vaarallisia, niin mites odottavat ammatiltaan olevat parturi-kampaajat?
Heidänhän pitäisi jäädä sairaslomalle sen siliän tien :p
Jossakin olikin tuosta, että raskausaikana hormonit tekevät herkemmäksi mm. allergíoille, joten ajattelin, että käyn nappaamassa värin, teen testin ja mikäli kaikki ok, värjään hiuksia edes kivemman väriseksi.
Tämän nestepöhön ja kaikenmaailman turvotuksen keskellä pienetkin kauniit asiat ovat tervetulleita. :whistle:
No p-k:t ei tod. saa erityisäitiyslomaa väriaineiden takia :whistle: :)
ja toki niitä aineita pitäisi tutkia enemmänkin, mutta tällä hetkellä mennään niillä tiedoilla jotka on.
Että värjää vaan :)

vieras
Mäkin olen tuota asiaa pohtinut, mutta kevytväriä vaan käytän ja se vissiin ainakin niin mieto, että uskaltaa käyttää. Mun muistaakseni blondausta ei kannata tehdä ja oliko se niin, että ammoniakkia sisältäviä kannattaisi välttää.

Malla
Minä kysyin tätä samaista asiaa omalta kampaajaltani joka on myös itse raskaana!
Hän oli kysynyt sitä useammlata lääkäriltä ja jokaisen vastaus oli että ei ole tutkimuksin osoitettu ja todistettu että hiusten värjäyksestä olisi haittaan lapselle!

..Näin minulle ainakin sanottiin!

Todellakin, ottakaa maalaisjärki käyttöön. ;)
Suurempi todennäkösyys on jäädä auton alle ku saada vauvalle "vammoja" värjäyksen takia.

Allergia on eri asia, aineisiin jokainen reagoi erilailla ja raskausaikana voi olla herkempi kemikaaleille. Tuo taas ei vaikuta vauvaan...
Nykyvärit on niin kehitetty pitkälle ja kaikki haitallisuus minimoitu, et mikään tutkimus ei ole voinu todeta, et ne olis vaarallisia. Jos joku muuta väittää sillä on vanhentunutta tietoa. :)

Itse olen värjänny lähes kuukausittain hiuksiani kahdessa aikasemmassa raskaudessa ja niin aion tehdä tässä kolmannessakin. Hyvällä omallatunnolla vielä =)

pl
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
"Hiusvärit ovat erittäin reaktiivisia kemikaaleja, joista monet erilaisissa tieteellisissä koejärjestelyissä aiheuttavat perimä- ym. soluvaurioita. Värikemikaalien on osoitettu tunkeutuvan ihon läpi elimistöön, minkä takia niiden pitoisuudet hiusväreissä on tarkasti rajoitettu.Tutkimustiedot niiden mahdollisesta riskistä lisätä alttiutta mm. eräisiin syöpätauteihin kampaajilla ja mahdollisesti jopa kuluttajilla ovat ristiriitaisia. Siksi tiedekomitea edellyttää valmistajilta lisää tutkimustietoa."

Tätäkö pl tarkoitit?
joo tätä kyllä.
mutta en itsekkään lue tätä ja mitään kuin raamattua.
itse kukin omat päätöksensä tekee,olen itse värjännyt raskaana ollessa hiuksia ajatellen että se on vain joku huhupuhe.
mutta tämän luettuani mietin kyllä hiukan asiaa...ehkä en enää värjäisi.
mutta nyt se on myöhäistä.
voihan tämä olla samantapainen juttu kun sipseistä syöpä-juttu oli,kuka tietää.

Yhteistyössä