Hiustenlähtö naisella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta kalju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta kalju

Vieras
Mistä syystä hiustenlähtö on johtunut, jos syy on tiedossa. Oliko kyseessä esimerkiksi sairaus, joku puutostila, stressi, painonpudotus vai mikä?

Kauanko kesti että tilanne muuttui taas normaaliksi ja millä keinoin?

Mulla on harventunut hiukset nyt pian vuoden ajan ja tuntuu että yhä vaan lähtee paljon esimerkiks suihkun jälkeen irtohiuksia. Taustalla on suurehko painonpudotus, mutta olen ollut nykyisessä painossa jo vuoden ajan. Voiko kilpirauhasen vajaatoiminta olla syypäänä? Arvot on tarkastettu viimeksi joskus vuoooosia sitten ja olivat silloin ok. Kuulin eräältä tutulta vinkin, että sekin voisi olla osasyy tähän.

itsellä hiuksia lähti ihan mielettömästi aina synnytysten jälkeen. stressi on kans yksi joka aiheuttaa tuota. ja sitten tuo painonpudotus. mun tuttava kävi melkein kaljuna, kun hänen painonsa tippu 70 kiloo vuodessa, laihdutusleikkauksen jälkeen.

Olen pudottanut painoa yli 15kg vuoden sisällä, olen normaalipainossa nyt. Stressiä oli myös talvella aika paljon.
Olen syönyt biotiinia jo 4kk, samoin sinkkiä ja magnesiumia ja d3-vitamiinia, käytän muutaman kerran viikossa kofeiinishampoota. Olen vuosia, varmaan jo 10 vuotta, käyttänyt Elvitalin shampoota ja hoitoainetta värjätyille hiuksille. Vaihdoin viime kesällä/syksyllä XZ silikonittomaan shampooseen ja sen jälkeen alkoi tukka tippua päästä. Olen vaihtanut takaisin elvitaliin pari kuukautta sitten.

Mulla pälvikalju, ollu lapsesta asti, välillä pois vuosiakin mutta aina tulee uudestaan. En jaksa stressata asialla. Mihinkään huuhaa-"hoitoihin" en ole myöskään onneksi sortunut.

Antaisitte ihmisten oikeasti pitää ne vähäkarvaiset kohdat päässänsä, pakkoko kaikkeen on aina puuttua ja pohtia oikein porukalla. Jos omat jossakin kohdassa vähemmän hiuksia, niin aina joku hyväntahtoinen ihminen alkaa tekemään tse-diagnoosia pyytämättäsi, vaikka itse tiedät, mikä on ongelman ydin:whistle:

Yhteistyössä