Minulla on myös sama ongelma. Minulla on (tai siis OLI ennen tätä) piiiitkät paksut hiukset, kunnes kesän lopussa sain märkäruven; ensin naamaan, sitten se levisi hiuspohjaan.
Ensin sain kortisonivoidetta jota levitin ihottumille 2 krt/ pvä.. koska tämä ei auttanut, antoivat vahvaa hilseshampoota, ja jatkoin myös kortisonivoiteen käyttöä sekä naamaan että hiuspohjaan...
Kun tämäkään ei auttanut minulle määrättiin antibioottikuuri, jolla lopulta lähti ruvet naamasta, mutta ei hiuspohjasta... Silloin huomasin että hiuksia lähti normaalia enemmän... tarkastin hiuspohjan peilistä ja JÄRKYTYIN pahemman kerran!! Sitä oli lähtenyt läikittäin hiuspohjasta, ja eikun samantien itku kurkussa takaisin lääkärin vastaanotolle..
Otettiin verikokeet kilpirauhasen vajaatoiminnan varalta ja samalla testattiin kaikki mahdolliset muut seikat (hemoglobiini, pälvikalju..) mutta kaikki arvot olivat täysin normaaleja! Sitten määrättiin taas jotain prkl:n ainetta jota piti levittää ihottumalle 2 krt/ pvä, ja lähetettiin kotiin masentumaan... Tämä vain kiihdytti hiustelähtöä, ja menin jälleen kerran lääkärille..
Vaadin päästä erikoislääkärille, koska olin nyt jo niin toivoton ja masentunut! Hiuksia oli lähtenyt suurin piirtein koko takaraivosta, ja läikittäin ympäri päätä.. Hiuksia ei voinut enää pitää kiinni, koska aina jostain kohtaa paistaa kalju läikkä...
Kävin siis tavallisella lääkärillä pyytämässä lähetettä erikoislääkärille, mutta lääkäri vähätteli täysin ongelmaani ja ei täten kirjoittanut lähetettä minulle... Vaan määräsi, vastusteluistani piittaamatta, taas (monennenkohan kerran!?) voiteen jota piti levittää hiuspohjaan 2 krt/pvä, ja nyt hän päätti että tämän kuurin aikana ei saanut käydä suihkussa kuin 1-2 krt/vko??!! Ja voin sanoa että voide oli niin rasvaista ettei meinannut saada levitettyä... ole siinä sitten pesemättä hiuksia kahtakin päivää pidempään, niin johan on nuorella naisella ""viehättävä"" olo... :/
Nyt olen tilanteessa kun mietin Hiusakatemialla käyntiä. Tietääkö kukaan mitä niillä maksaa hiuspohjan perusteellinen tutkimus? Tiedän sitten että joudunko odottamaan seuraavaan palkkapäivään, vai..?
Kuulostaa hirveältä, mutta on oikeasti kiva kuulla että on kohtalotovereita! Huh.
Tsemppiä kaikille!