Hiustenlähtö synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja "drop"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Kiva kuulla Kukki$ tuo aika. Täälläkin tuntuu, että hiuksia lähtee enemmän kuin tarvis. Vielä ku on pitkät ni tuntuu, et on joka paikassa irtohiuksia. Nyt 7 kuukautta synnytyksestä. Ehkä nyt on laantumassa tuo pahin, mutta katsotaan nyt.

minnee
Kuulemma puolen vuoden kohdilla on suurimmalla osalla sellainen "piikki", mukaan lukien mulla. Mutta puolen vuoden jälkeen pitäisi tosiaan viimeistään helpottaa. Mulla tasoitti imetysajan vitamiinit sitä kiivainta lähtöä.

Onko sulla aapee kovasti raskausaikana tuuhentunut ja kasvanut hiukset? Kun monesti se hiustenlähtö on sitä, että tukka palaa siihen ennen raskautta vallinneeseen "lähtötilanteeseen".

joo-o
Mulla lähti ihan kauheesti hiuksia synnytyksen jälkeen, eniten 3-5kk. Ja kyseessä ei kyllä ollut mikään "entiseen palaaminen". Esim ohimot lähti ihan kaljuiksi, nyt onneksi jo niissäkin kasvaa 2cm mittainen sänki. Mulla on luonnostaan tosi paksu ja kihara tukka, itse arvioisin että 2/3 osaahiuksista lähti ja kampaajanikin on samaa mieltä. Toisaalta, nyt tätä tukkaa on sen verran kun useimmilla suomalaisilla yleensä. :D Mutta jospa vähitellen kasvais takaisin, kasvattamista kylläkin on kun mulla on aika pitkä tukka...
Mulle neuvottiin, että kannattaa ottaa jotain "hiusvitamiinia" yks kunnon kuuri, jotta hiusten kasvu nopeutuu, ettei juuret kuoleennu jos ovat kovin pitkään ilman karvaa. Tiiä sitten onko tuo oikeesti totta?

"Vieras"
Mulla lähti molemmilla kerroilla, hiuksia ihan valtavasti. Just varmaan sen 6kk tienoilla. Mulla raskausaikana hiukset oli ihanan paksut.

Kamalinta on se vaihe, kun se tukka alkaa kasvamaan takaisin. Koko päälaki täynnä pystyssä törröttävää sänkeä :/ oneksi ne kuitenkin kasvaa nopeasti sen vaiheen yli ja mulla ainakin ihan yhtä paksuiksi kuin ennnen raskauksiakin.

"NiiskuNeiti"
Ilmeisesti kohtalotovereita on riittämiin.. Mulla nyt pienokainen reilu 3kk ja tukkaa lähtee runsain mitoin.. Suihkun jälkeen viemäri ihan täynnä ja harjatessa jää toinen mokoma. Ihan hirvittää ku normaalisti on paksut hiukset. Ilmeisestikään ei ole mitään apukeinoja hiustenlähön vähentämiseksi?

"vieras"
Mulla on molemmista alkanut lähteä 2kk synnytyksen jälkeen hiuksia päästä. Ei nyt tukoittain, mutta silti suihkun jälkeen vietän pitkän tovin "repien" hiuksia roskikseen, ettei niitä ole sitten kuivuttuaan pitkin kämppää. En yhtään muista koska tämä viimeksi tasoittui.. ainakaan mitään kaljuja kohtia ei tullut.

lupaus
Itse vannon biotiinin nimeen. Tujuja valmisteita on apteekista tai luontaistuotekaupoista hair&skin biotiini strong tjsp tai sitten ihan lemmikkien biotin plus (biofarm) ja todellakin on hiustenkasvu nopeutunut, ripsetkin pitkät ja tuuheat. Itsellä tuo eläimille suunnattu valmiste jota otan kahta tbl/pvä..on hieman edullisempaa.

ja ja
Itse vannon biotiinin nimeen. Tujuja valmisteita on apteekista tai luontaistuotekaupoista hair&skin biotiini strong tjsp tai sitten ihan lemmikkien biotin plus (biofarm) ja todellakin on hiustenkasvu nopeutunut, ripsetkin pitkät ja tuuheat. Itsellä tuo eläimille suunnattu valmiste jota otan kahta tbl/pvä..on hieman edullisempaa.
Ja siis hiuksia lähti tupoittain, ohimot kaljuuntui jne. Ihan parissa viikossa alkoi kasvaa takasin

"Vieras"
En tiedä, milloin loppuu, mutta mulla alkoi ihan järkyttävä hiustenlähtö kun synnytyksestä 4kk, nyt kahdessa viikossa lähtenyt niin paljon, että eron huomaa selvästi, päänahka vain paistaa joka paikasta, tuntuu että ohimoilla on vain lyhyttä, hentoa hiusta.

Minulla normaalisti paksut, tuuheat, pitkät hiukset.

"Vieras"
Sama täällä ja siis ohimoista tosiaan lähti reilusti niin että oli todella harvat hiukset. Nyt vauva on 6 kk ja hiuksia lasvaa jo takaisin.
Pahimmillaan hiuksia lähti tupottain ja suihkussa oli kamala käydä kun viemäri jäi täyteen hiuksia. Nyt siis onneksi jo rauhoittunut ja uutta tulee vauhdilla, biotiinia syön 1mg/päivä.

Yhteistyössä