Hiustenlähtö imetyksen päätyttyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voih

Vieras
Lopetin imetyksen noin 2kk sitten ja samantien alkoi tämä kamala hiustenlähtö! Kauhistuttaa kun suihkun jälkeen saa lattiakaivon ritilästä kerätä tupon hiuksia, samoin harjasta. Täytyy mennä heti suihkun jälkeen suukottelemaan vauvaa jotta voin ajatella että tuon ihanuuden vuoksi voisin luopua vaikka kaikista hiuksistani, muuten tulisi varmaan itku. Sitten kun vielä kuulee että jonkun kaveri tai kaverin kaveri on tullut melkein kaljuksi tai anakin on ollut huomattavia kaljuja laikkuja... Voi kuinka kauan tätä vielä kestää?

Mulla hiustenlähtö alkoi lähes heti synnytyksen jälkeen ja kesti noin 7-8 kuukautta. Minulla ei liittynyt imetyksen lopettamiseen, vaan hormooneihin ylipäätään, mutta kaipa tässä on samasta kyse.

Minkä ikäinen vauvasi on? Imetys ei vaikuta hiustenlähtöön vaan raskaus. Yleensä kun vauva on noin 4kk niin se hiustenlähtö alkaa, riippumatta siitä onko imettänyt kertaakaan.

Itselläni kolme lasta ja joka kerta on hiukset lähteneet samalal tavalla, alkanut tuossa noin 4kk synnytyksestä. Esikoista en imettänyt juurikaan, seuraavia olen imettänyt taaperoksi asti. Nytkin imetän 1v9kk ikäistä ja hiukset on jo palautuneetkin siitä mitä ne oli reilu vuosi sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja:
Minkä ikäinen vauvasi on? Imetys ei vaikuta hiustenlähtöön vaan raskaus. Yleensä kun vauva on noin 4kk niin se hiustenlähtö alkaa, riippumatta siitä onko imettänyt kertaakaan.

Itselläni kolme lasta ja joka kerta on hiukset lähteneet samalal tavalla, alkanut tuossa noin 4kk synnytyksestä. Esikoista en imettänyt juurikaan, seuraavia olen imettänyt taaperoksi asti. Nytkin imetän 1v9kk ikäistä ja hiukset on jo palautuneetkin siitä mitä ne oli reilu vuosi sitten.

Kuinka ollakkaan, vauvani on 4 kk. :)

Tietyn ajan kuluttua synnytyksestä hiuksia alkaa lähteä tosi paljon. Raskausaikanahan niitä ei irronnut juuri nimeksikään, ja nyt lähtee sitten koko tämän ajan hiukset kerralla. Imetyksellä ei ole tämän kanssa tekemistä.

Mulla jäi koko imetysajan päähän hiukseta, alkovat olla liiankin paksut. Sit tippuvat lähes kerralla pois, kun lopetin imetyksen. SE jos jokin oli hurjan näköstä. :D Mut kyllä niitä aina jääkin.

Yhteistyössä