Hiusten värjääminen raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
sain eilen tietää olevani raskaana, kampaamosta tulon jälkeen. Tulipa vaan mieleen että mitkä mahtaa olla noi suositukset hiusten värjäilystä raskauden aikana, jatkoa ajatellen? oletteko te värjänneet hiuksianne myös raskauden aikana? ja ei mielellään mitään mututuntumia, vaan oletteko lukenut jotain tutkimuksia asiasta tms?

Minä tunnustan värjänneeni jokaisella kerralla. Enkä osaa ainakan yhdistää mitään ongelmia siihen. Vanhin saa solkenaan kymppejä kokeista, keskimmäinen pelaa vielä harrastamaansa juttua maajoukkueessa jonain päivänä ja nuorin osas kirjoittaa kolme vuotiaana.

[QUOTE="...";25169259]Minä tunnustan värjänneeni jokaisella kerralla. Enkä osaa ainakan yhdistää mitään ongelmia siihen. Vanhin saa solkenaan kymppejä kokeista, keskimmäinen pelaa vielä harrastamaansa juttua maajoukkueessa jonain päivänä ja nuorin osas kirjoittaa kolme vuotiaana.[/QUOTE]
:laugh:

En värjää. Ne ei ole kovin turvallisia aikuisille ihmisillekään, niin miksi ihmeessä ne olis turvallisia sikiölle, joka on alttiina kaikelle, joka sun veressä kiertää (myös ne myrkyt).
En tiiä onko suoraan just tätä tutkittu, mutta sikiön kemikaalialtistuksen (mitä myös hiusvärit on pullollaan) epäillään aiheuttavan aika paljon kaikenlaista...

Akuutti | yle.fi | Arkistoitu

Sanoisin näin, että omantunnon mukaan. Jokainen tietää, että hiusvärit ovat pahimpia myrkkyjä kosmetiikasta, jota nykyisin suositellaan käytettävän mahdollisimman vähän raskausaikana. Voi toki rauhoittaa itseään jollakin HUS:in Teratologisen tietopalvelun löpinällä, että kohtuukäytöstä ei ole haittaa. Jokainen kuitenkin voi päätellä, että se on yleisrauhoittavaa löpinää.

Hiusten värjäys on myrkkyä, aikuisellekin. Niissähän on aivan hirvittäviä mömmöjä. Toisaalta taas, itse värjäsin raskausaikana. Tosin vähensin värjäämistä. Yleensä värjään 1 kerran kuussa, koska hiukset kasvaa niin nopeasti että muuten on jo kamala juurikasvu ja väri haalea ja nuhjuinen. Raskausaikana värjäsin noin joka toinen kuukausi ja lisäksi käytin colormask-hoitoa eli vähän kuin hoitoaine mikä lisää sitä väripigmenttiä hiuksiin eikä tarvi värjätä niin usein.
Olisin mielellään ollut kokonaan värjäämättä, mutta olen aina inhonnut omaa luonnostaan maantienharmaata hiusväriäni eikä se sovi minulle yhtään, ja olisi ollut hirveää kulkea puoli päätä harmaana sitten miltei vuosi.

Yhteistyössä