Hiusten värjääminen hoitojen aikana?

Moi!

Kirjoittelin jo viime keväänä ensimmäisten ivf-hoitojen aikana tuolla kevään ivf-ketjuissa ja nyt on menossa toinen ivf-hoitokierros. Nyt olen tosi epävarma näinkin typerästä asiasta kuin hiusten värjääminen... Nyt on menossa pp7 ja mulla on varattuna ensi torstaille eli pp13 parturi ja tarkoitus on värjäyttää (blondaus) hiukset. Uskallanko värjäyttää hiukset vai pitäisikö hoitojen aikana välttää moista? Kaikkia asioita sitä tulee mietittyä... Täällä ollaan taas niin pelko persiissä. Mitä tehdä? Tukalle olis nimittäin "pakko" tehdä jotain, kun on pikkujoulutkin tulossa... =)

 
Susanna - kannattaa jutella kampaajan kanssa, varsinkin jos on vähääkään tuttu. Mä en edellisellä kerralla edes ajatellut asiaa ennen kuin vasta puolessa välissä raskautta :) ja ihan terve IVF poika syntyi 07/07.
Nyt uuden yrityksen myötä mietityttää vähän enemmän, mutta toisaalta tiedän tuloksen jo ennen seuraavaa käyntiä (PP11 menossa).

Sannis PP11 & kampaaja vasta 16.12. :D
 
täälläkin kyllä hiuksia värjätty ja kynsilakattu, kaikkee kivaa mikä mieltä piristää! elä tee elämästäs noin vaikeeta....

itsellä nyt 3.IVF:n 3. PAS jälkeen eka plussa eikä hiusten värjäily haitannu!

soja rv 13+2 ja tuplat tulossa :D
 
Jos joku vielä palstaa lukee, niin minulle ainakin toksikologian luennolla mainittiin, ettei raskauden aikana kannata värjätä hiuksia. Hiusten kautta pääsee myrkyllisiä aineita verenkiertoon, mutta toisaalta tietysti ainemäärät ovat pieniä. Tämän vuoksi raskaana olevien naisten hiuksiin ei käsittääkseni jää väri välttämättä päähän, kun keho puolustaa itseään myrkyiltä eikä ime myrkyllisiä väriaineita itseensä kuten tavallisesti. Kyllähän juopotkin saa pääasiassa terveitä lapsia, pointtini on siis se että kyllä se riskejä kasvattaa, mutta silti todennäköisyys vammaiseen lapseen on pieni.
 
Kyllä minä ainakin värjäsin hiukseni hoitojen aikana ja nyt raskauden aikanakin olen ihan normaalisti värjännyt hiuksia. Lääkäriltä sitä silloin kysäisin hoitojen aikana eikä hän estellyt. Kampaajakaan ei näe syytä miksei raskauden aikana saisi hiuksia värjätä.
 

Yhteistyössä