Hiusten lähtö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaa kaljuuntuvaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auttakaa kaljuuntuvaa

Vieras
Kellään muulla vastaavaa kokemusta?

Multa rupesi lähtemään tukkaa heti raskauden alusta (jo ennen kuin plussasin) melkein tukottain. Hiuksia lähtee sekä pestessä, että harjatessa. Palmikon paksuus on todellakin enää puolet entisestä. Hiukset ovat kyllä kiiltävät ja hyväkuntoiset, mutta harventuneet ja jopa lyhentyneet! Tuntuukin siltä, että vanhemmat (ja pitemmät) hiukset putoavat nyt urakalla. Näyttää myös aika hirveältä, mulla on aina ollut pitkä ja paksu tukka, nytkö se sitten pitää leikata?

Minulla auttoi hyvän hiustenlähtöön vartavasten tarkoitetun shampoon osto, Schwarzkopfin Dr. Hoting Activ M- shampoota olen käyttänyt. Sitten kampaaja suositteli hiuspohjaan kapseleita jotka hierotaan päänahkaan. Kannattaa aloittaa jo, koska synnytyksen jälkeen lähtee hiuksia vielä enemmän.
Minun hiustenlähtöni tyssäsi siis näin, ensin tukoittain ja nyt vain muutama karva harjatessa jää harjaan!

Kiitos vinkistä. Pitää heti kokeilla. Tosin hormoneistahan tämä varmasti johtuu, joten mietin miten tuollaiset aineet sitten a) voivat todella vaikuttaa, ja b) jos vaikuttavat, mitenköhän ne vaikuttavat sikiöön? No eipä kai niitä saisi myydä jos ovat vahingollisia. Joka tapauksessa olen valmis kokeileen about mitä vaan jo.

Kyssäri vielä: kasvoiko jo lähteneet hiukset takaisin, huomasitko?

Jos kokeilisit koknaan shampoon pois jättämistä. Se voi ärsyttää päänahkaa. Itse jätin shampoon pois eikä hiuksia lähtenyt koko raskausaikana mutta se kuulemma on yleistäkin että hiuksia lähtee sitten enemmän raskauden loputtua. Toisilla hiukset rasvoittuvat enemmän odotusaikana, toisilla on niin kuiva päänahka että hilseilee. Se on minusta merkki siitä, että kannattaa kuunnella omaa kehoa ja muuttaa vanhoja tottumuksia.

Tässä keskustelu ilman shampoota
http://keskustelu.plaza.fi/ellit/muoti-ja-kauneus/keskustelu/t1610181

Alkuperäinen kirjoittaja bombera:
Minulla auttoi hyvän hiustenlähtöön vartavasten tarkoitetun shampoon osto, Schwarzkopfin Dr. Hoting Activ M- shampoota olen käyttänyt. Sitten kampaaja suositteli hiuspohjaan kapseleita jotka hierotaan päänahkaan. Kannattaa aloittaa jo, koska synnytyksen jälkeen lähtee hiuksia vielä enemmän.
Minun hiustenlähtöni tyssäsi siis näin, ensin tukoittain ja nyt vain muutama karva harjatessa jää harjaan!

Mistä tuota shampoota saa, ja mitä kapseleita? Kiinnostaa nimittäin TODELLA, koska nyt hiukseni ovat vihdoin toipuneet muutaman vuoden takaisesta hiustenlähtökatastrofista (yli puolet hiuksista lähti päästä kiitos kilpirauhasen vajaatoiminnan). Nyt alkaa taas lähteä hiuksia ja mä en ala!!! Juuri kun hiusten pituus alkaa olla suht normaali (puoleen selkään), niin taasko nää pitää pätkäistä... Eli hyvät neuvot on enemmän kuin tapreen.

Schwarzkopfin shampoon ostin kampaajalta ja kapselit apteekista - merkkejä on valtavasti. Shampoot eivät onneksi imeydy verenkiertoon joten ainakin itse olen huoleti käyttänyt. (Vaahdottaa shampoon ja antaa vaikuttaa 2 min.)
Kokonaan shampoon poisjättö ei tämän kuontalon kanssa kävisi, muutenkin päätä myöden kun ohut hiuslaatu...
En ole huomannut hiusten takaisinkasvua, mutta tuuheammilta ja terveemmiltä tuntuvat!

Multa myös irtoaa tukkaa niin, että hirvittää. En usko jonkun shampoon auttavan (vaiks kohta olen valmis kokeilemaan itä vaan). Jos tää johtuu hormoneista, ei siihen jotkut kemikaalit auta.

Alkuperäinen kirjoittaja bombera:
En ole huomannut hiusten takaisinkasvua, mutta tuuheammilta ja terveemmiltä tuntuvat!

Tähän unohdin kommentoida. En siis ole vielä saanut hankituksi tätä "taikashampoota", joten en tiedä mitä tai miten auttaisi mulla. Kommentoin sitten kun tiedän :-)

Hukset on kuitenkin nyt tosi kiiltävät ja hyväkuntoiset, mutta irtoaa edelleen. Niitä on ehkä enää puolet entisestä - ja tässä olisi vielä raskautta jäljellä 5 kk...

heippa,

ei ko. shampoo taikuutta omaa, minulla sattui auttamaan ja olen tyytyväinen! Eikä ollut mikään kallis ihmetuote vaan marssin kampaajalle ja pyysin hiuspohjaa vahvistavan shampoon, ja sain vielä hyvät neuvot päälliskaupaksi. Taisi olla itsekin äiti. Shampoota olen käyttänyt 1,5 kk ja harjaan ei enää jää kuin muutama hius, eli vaikka onkin hormooneista johtuvaa hiustenlähtöä niin sitäkin voi ehkäistä vahventamalla hiuspohjaa. Ja aion jatkaa synnytyksen jälkeenkin, neuvolasta myös sain saman ohjeen koska synnytyksen jälkeen hiustenlähtö kiihtyy niin on parempi että hiuspohja kunnossa. Hiuslenksuja ei suositella eikä kuivattajaa mutta sehän on selvää muutenkin.
T: ex-kaljuuntuva bombera

No nyt on shampoot ja seerumit hankittuina. Vähän se seerumin käyttö on vielä harjoittelua, mutta harjoitus tekee mestarin.

Vähän kyllä vieläkin hirvittää, että jos se tökötti ei imeydy mihinkään, eihän se voi auttaa, ja jos se imeytyy, niin kyllähän se verenkierron katuta kulkeutuu sikiöönkin... No, onhan niitä kemikaaleja ympäristössä yllin kyllin muutenkin.

Lupasin palata asiaan kun kokemusta karttuu.

Shampoo ja seerumi auttoivat n. viikon käytön jälkeen. Hiustenlähtö loppui ja tilanne normalisoitui. Ehdin jo huokaista helpotuksesta. MUTTA kuukauden käytön jälkeen hiustenlähtö on taas alkanut.

Kokemuksia, anyone?!

Alkuperäinen kirjoittaja Nasu_86:
Kannattaa kokeilla Bio+ Energen- shampoota ja päähän hierottavaa öljyä. On hormoniperäiseen hiustenlähtöön tarkoitettu ja auttaa ainakin minulla.

Niin, juuri niitä käytän, mutta niistä ei enää ole mitään apua.

Alkuperäinen kirjoittaja Auttakaa kaljuuntuvaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Nasu_86:
Kannattaa kokeilla Bio+ Energen- shampoota ja päähän hierottavaa öljyä. On hormoniperäiseen hiustenlähtöön tarkoitettu ja auttaa ainakin minulla.

Niin, juuri niitä käytän, mutta niistä ei enää ole mitään apua.

Siis tarkennuksena: kysyin kampaajaltakin, ja suositteli juuri näitä tuotteita. Seuraavaksi kokeilen sitten niitä tässä ketjussa suositeltuja, jos niistä olisi pitkäaikaisempi ilo. Itku vaan kun ovat kalliita, ja päänahka jo paistaa kun tukkaa lähtee joka päivä tukkona.

Uusimmat

Yhteistyössä