Hiusongelmat imetyksen loputtua, apua kaljua pukkaa!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katrin kutrit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Katrin kutrit

Vieras
Imetyksen loputtua hiuksia alkoi irrota järkyttävinä tuppoina. Hiustenlähtöä kesti melkein puoli vuotta, lopputuloksena ainakin 1/3 ohuemmat hiukset! Edelleen hiukset ovat ihan eri tuntoiset kuin ennen raskautta, jotenkin elottomat ja veltot. Samat hoitoaineet ym., tuotteet eivät todellakaan enää sovi.

Onko muilla ollut samoja ongelmia? Onko hiuslaatu ja volyymi palautunut ennallaeen? Itseäni suoraan sanottuna vituttaa kovasti, sillä minulla on ennen ollut omasta mielestäni kauniit ja paksut hiukset, joista nyt on jäljellä vain rasvoittuva rotanhäntä...

Ja kyllä, olen tietoinen, että tämä on hyvin turhamainen ja pinnallinen "ongelma".

Kauanko synnytyksestä on? Minulla (3 synnytystä ja imetystä) on aina hiustenlähtö alkanut noin 3 kk synnytyksestä, ja olen joka kerta joutunut leikkaamaan hiukset lyhyiksi, ne ovat olleet niin ohuet lirut. Noin 1,5 vuotta synnytyksestä hiukset ovat aina palanneet normaaleiksi.

Mulla on pudonneiden hiusten tilalle aina kasvanut älyttömät määrät uutta hiusta. Nyt kahden lapsen jälkeen kun nuorimmainen on 2-vuotias, ovat hiukseni yhtä paksut kuin ennenkin.

Poika täyttää just 2v ja vasta nyt on rauhoittunut hiustenlähtö! Mulla oli ennen lasta ranteen paksuinen letti puoleen selkään, nyt se on murto-osa siitä enää, aivan kauhea sulkasato ollut ja monta kertaa suihkun jälkeen itkua väänsin miehelle asiasta. Ja joo, oon turhamainen ja pinnallinen!!

Meillä nuorin täyttää vuoden ja noin 3 kk ikäisenä alkoi mun sulkasato eikä loppua näy. Lattiakaivo pitää tyhjentää tiheästi mun hiuksista ja mun pitää harjaa hiukset vessanpöntön päällä, jokaisen harjanvedon jälkeen vedän omalla vapaalla kädellä hiusten läpi ja mulle jää aina yhteen kädelliseen noin 10 hiusta. Yhdellä harjaussessiolla suihkun jälkeen pönttö täyttyy hiuksista. Eikä loppua näy. :(

Minulla hiuksien lähtö on ollut erilaista eri raskauksien jäljiltä. Joskus on hiustenlähtö alkanut aiemmin, joskus myöhemmin, mutta aina ovat kasvaneet takaisin. :)

Yhteistyössä