hiusalan opiskelijoiden asiakastyöt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierasten vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierasten vieras

Vieras
Onkos kukaan käyttänyt moista palvelua? Huomasin tuossa koulutustarjontaa katsoessani että meidän kaupungissa on parturikampaaja opiskelijoilla ihan asiakaspalvelua koulussaan! Mitähän noin yleensäottaen tommonen maksaa jos tilaa ajan? Onko kellään kokemusta? Onkos siinä jokin ohjaaja seläntakana kattelemassa kokoajan et tulee hyvää jälkeä ja ohjaa tarvittaessa?

Tottakai on! Hinta nousee luokkatason mukaan, en usko että on kovin arvokasta.. Kysäise, siitä on niin kauan nimittäin kun mä olin koulussa etten ala edes arvailemaan..

No itse olen kampaaja joten vastaan, koska olen itse ollut siellä ammattikoululla antamassa näitä palveluita. :)

En nyt muista niitä hintoja, mutta noin suunnilleen ne on ihan niitä ainekustannushintoja. Leikkauksista otetaan jotain nimellistä. Saa siis todella huokeasti verrattuna kampaamon hintoihin.

Ja aikaa varatessa saa halutessaan sanoa, jos tahtoo väkisin esim. jollekin kolmannen vuoden opiskelijalle sen ajan. Monilla asiakkailla oli ainakin meillä myös joku suosikkitekijä ja pyysi aikaa siis aina tietylle ihmiselle.

Ja ei kukaan seiso seläntakana kokoaikaa kyttäämässä. Mutta ensin opiskelija keskustelee asiakkaan kanssa mitä tämä tahtoo. SEn jälkeen opiskelija hakee opettajan siihen ja työsuunitelma tehdään siinä yhdessä asiakkaan kanssa, opettaja tarpeen mukaan selventää asiaa opiskelijalle jne jne eli kun opiskelija aloittaa homman niin asiakas on taatusti ns. hyvissä käsissä.

Opettajia on paikalla yleensä yksi, opiskelijoita ehkä 15 joten opettaja valvoo tarpeen vaatiessa jos kaikilla asiakas niin kaikkia yhtäaikaa. Mutta ammattitaitoinen opettaja pystyy tekemään tämän huohottamatta koko ajan niskaan. Opiskelija saa tarvittaessa aina apua opettajalta ja lopuksi opettaja aina tarkistaa työn ennenkuin asiakas pääsee kotiin.

Omana opiskeluaikanani ei tapahtunut mitään katastrofia kenellekään meidän luokkalaiselle. Toki taatusti joku asiakas on joskus ollut tyytymätön eikä ehkä ole saanut juuri sitä mitä ajatteli, mutta sitä tapahtuu kyllä ihan liikkeessäkin.

Eli rohkeasti sinne vain. Ei kai kukaan oleta, että joku lukee teoriaa ja tuuppii jotain kampauspäätä ja kolmenvuoden päästä on yhtäkkiävalmis kampaaja ja pääse ekan kerran kosketuksiin oikean asiakkaan kanssa. Se oppiminen perustuu suurilta osin siis juuri tuohon työhön.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Tottakai on! Hinta nousee luokkatason mukaan, en usko että on kovin arvokasta.. Kysäise, siitä on niin kauan nimittäin kun mä olin koulussa etten ala edes arvailemaan..

Meillä ei kyllä hinta noussut luokkatason mukaan.

Mie kävin kaverin "hiusmallina" aina sillointällöin kun vielä täällä opiskeli.. olikohan se jotain 10?:n paikkeilla leikkaus ja värjäys.. Mut siis olin ihan kutsusta siellä..
Ei ne kovin kalliita oo.. Riippuu monennen vuoden opiskelija tekee ja mitä kaikkee tekee.. Kannattaa soittaa sinne ja kysyy hintoja. Mie olin ainakin ihan tyytyväinen lopputulokseen. Ja se opettaja kävi ainakin välillä katsomassa tilanteen ja tekemässä arvioinnin =)

Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja:

Voi olla että ajat on muuttuneet..

Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja:

Voi olla että ajat on muuttuneet..

Tai sitten riippuu koulusta. Olen kuitenkin valmistunut 2002 eli en ihan keskiajalla kuitenkaan. :)

Yhteistyössä