Hiukset voi jättää harjaamatta!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jos on suora hiuslaatu, niin ei se kyllä päivittäistä harjaamista oikeasti tarvitsisi. Se on vaan sellainen tapa. Kiharat hiukset sitten hakeutuvat takuille paljon helpommin, mutta eipä niitä takkujakaan varmaan kannata harjata auki, vaan oikoa sormin, jos oikeasti mietitään sitä mikä olisi hiukselle parasta.
 
vierailija
Missäköhän vaiheessa ihmiset ovat muuten alkaneet lyhentää hiuksiaan. Luontohan on meidät eläinlajina toki muokannut sellaisiksi, että karvan on ollut tarkoitus kasvaa niin pitkäksi kuin se kasvaa kuten kaikilla muillakin eläimillä. Apinaihmisten elinolosuhteet ovat tietenkin olleet sen verran karummat, etteivät hiukset välttämättä ole ihan samaa maksimipituutta saavuttaneet kuin tänä päivänä parhaimmillaan, mutta kyllä kai prototyyppinainen on kuitenkin vaellellut metsissä tukka vähintäänkin ristiselkään ulottuen. Miehillä ei kai ihan niin pitkäksi hiukset kasva, vaikka ei koskaan leikkaisikaan? Joka tapauksessa on siinä saanut sukia, että on karva pysynyt edes jotenkin ojennuksessa.
 
vierailija
Riippuu miehistä, lähipiirissä yksi yli 180 cm mies ja hänellä hiuksen lantiolle saakka...ja todella paksu tukka vaikka ikää alkaa olemaan jo.
Estrogeeni vaikuttaa hiustenkasvuun positiivisesti. Luultavasti jos tuntemasi mies olisi nainen muuten samoilla geeneillä (on geneettistä kuinka pitkään hiukset kasvavat ennen tippumistaan), hänen hiuksensa olisivat vielä vähän pidemmät.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Ääh. Mulla on ollut monta kertaa lyhyttä ja pitkää. Lyhyt on paljon työläämpi. Pitää laittaa ja pitää käydä kampaajalla usein. Pitkä kun on, sen kun vaan sutasee kiinni ja valmis on

Mulla on ihan sama kokemus. Oli joskus polkkahiukset, piti kääntää kihartimella, muotovaahtoa, lakkaa ja kampaajalla paljon useammin kuin nyt kun on puoleen selkään hiukset. Leikkaan itse etuhiuiksia, joten harvakseltaan käyn kampaajalla. Laitan hiuksia kiharalle ym kampausta, jos menen ulos. Muuten töihin kiinni tai vaan auki, etuhiuksille yritän jotain väsätä/vähän lakkaa. Pitää toki harjata joka päivä, pidän myös kiinni löyhällä letillä öisin, sillä menevät yön aikana aikamoiseen sotkuun.
 
vierailija
Ääh. Mulla on ollut monta kertaa lyhyttä ja pitkää. Lyhyt on paljon työläämpi. Pitää laittaa ja pitää käydä kampaajalla usein. Pitkä kun on, sen kun vaan sutasee kiinni ja valmis on
Periaatteessa joo. Mul on just toi, et nyt on hiukset aina vaan kiinni. Se on mahdottoman tylsää. Mut sit kans takkuaa, eli jos haluaa pitää auki, niin tarttis laittaa. Olisi kiva löytää just lyhyt, helppo malli.
 
vierailija
Juu ei, harja on vihon viimeinen kapistus näihin hiuksiin! Kampakin pitää olla semmonen ns.harva hampainen, jos meinaa yhtään mitään takkuja selvitellä. Sitä kampaa käytän yleensä hoitoainetta tai hiusnaamiota levitettäessä. Muutoin riittää seuraavaan kertaan oman "viispiikkisen kamman" käyttö.
 

Yhteistyössä