Hitto vieköön jos sossusta ei tule rahaa tänään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mulla on rahaa 4? ja perjantaina tulee takuuvarmasti rahaa! Ruokaa pitäisi saada itselle ja kahdelle lapselle.

Ärsyttää kun aina kestää sossussa ja saa laskea senttejä, että rahat riittää. Taidan ostaa maitopurkin, perunoita, jauhelihaa ja siinä se sitten olikin. Pakkasessa kanaa ja kuivatuotteissa riisiä ja makaronia. Aamulla ja illalla syödään sitten kaurapuuroa. Eiköhän me noilla hengissä pysytä.

Olisi vain kiva maksaa se vuokran omavastuuosuus ajallaan. :/

Ja turha tulla tähän soittamaan suuta, että mene töihin. Menen heti töihin kun niitä löytyy! Tämä on väliaikainen tilanne, että joudun hakemaan toimeentulotukea.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja turha tulla tähän soittamaan suuta, että mene töihin. Menen heti töihin kun niitä löytyy! Tämä on väliaikainen tilanne, että joudun hakemaan toimeentulotukea.

Onko pitkään kestänyt, kun kerrot että "aina" kestää?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Viime viikon maanantaina olen jättänyt hakemuksen suoraan virkailijalle.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Kannattaisiko hankkia itse ne rahat työllä ettei tarvitse sossun maksuja odotella?

kaikki ei ole "sosiaalipummeja" omasta tahdosta. itse olin vaikeassa tilanteessa joku aika sitten kun töitä ei löytynyt ja työttömyyspäivärahoissa kesti. minulla on alempi korkeakoulututkinto ja hyvä työkokemus. oli vähän alentavaa mennä sossun luukulle valittelemaan juoppojen ja mamujen sekaan.

Ei vaan tarkoitin tuota koko toimeentulotukitilannetta, oletteko kauan olleet sen varassa? Näin kesällä hakemusten käsittely takuulla venyy, kun monet kesätyötä vaille jääneet opiskelijt ja kesäksi lomautetut kunnan työntekijät tarvitsevat tukea.

Ei vaan tarkoitin tuota koko toimeentulotukitilannetta, oletteko kauan olleet sen varassa? Näin kesällä hakemusten käsittely takuulla venyy, kun monet kesätyötä vaille jääneet opiskelijt ja kesäksi lomautetut kunnan työntekijät tarvitsevat tukea.

Maaliskuusta asti olemme saaneet toimeentulotukea.

Yhteistyössä