hitto että mulla on tyhmä mies!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihme ämmiä, ukon pitäis olla aina levittämässä lompakkoa, koska ämmällä ei ole rahaa, koska on elänyt yli maksukykynsä :headwall:

Pentujakin tehtailette, jotta voisitte makoilla kotona ja räkiä kattoon, kun tyyönteko ei kiinnosta

No ni, siinähän se tuli pähkinänkuoressa, syy miksi minäkin täällä kotona "makaan", töissä vois olla liian rankkaa.. :D :D :D

:kiss:

Ja ap.
Nää asiat olis varmaan kannattanu selvittää ennen kun alkaa tekee lapsia, meillä ainakin puhuttiin jo valmiiks siitä mikä se tilanne tulee olemaan sen jälkeen kun kotiin jään ja kummallekkaan ei tullut yllätyksenä se että toisella ei rahaa ole, kaikki on yhteistä.

Eikai siinä auta kun mukisematta tehdä niin kuin mies haluaa, koittaa saada asiat puhuttua ja toisen ymmärtämään tai muuttaa erilleen jolloin saa sillä rahalla jopa elettyäkin..

[QUOTE="Mä";24079352]Onneksi mulla on ihana mies. Äitiyspäivärahasta eikä kotihoidontuesta minun tarvinnut maksaa mitään muuta kuin oma puhelinlaskuni ja netti. Kaiken muun mies maksoi palkastaan (n. 2000 € /kk palkka netto). Ja kolme vuotta olin kotona. Ostin tietysti joskus joitain pieniä ruokaostoksia ja lapselle ja itselle vaatteita. Nyt työelämässä ollessa sitten maksan ruoat ja mies maksaa asumisen. Sähkön ja vakuutukset maksaa mies ja veden minä. Mies vieläkin maksaa siis enemmän, koska miehellä parempi palkka. Kotityöt teen minä ja mies on ulkoilee sitten enemmän lapsen kanssa. Molemmat tyytyväisiä tähän jakoon. Ikävä tilanne sinulla AP.[/QUOTE]

Meillä on ihan samanlainen tilanne ja rahajako=) Miehen palkkakin on nettona sama! Ja meillä on ihan hyvin myös menyt, kumpikin on tyytyväisiä tilanteeseen ja tää jako on tullut ihan luonnostaan ilman mitään neuvotteluita. Mua oikeesti säälittää naiset joiden mies ei halua huolehtia perheestään ja arvosta naisen panosta kotiin ja perheeseen. Onneks oma mies arvostaa ja on jopa kiittänyt monesti että maltoin olla pois töistä sen kolme vuotta hoitamassa lasta.

Mä olin kotona puoli vuotta lapsen syntymän jälkeen ja sen jälkeen mies jäi koti isäksi. Miehen oli kannattavampaa jäädä kotiin koska mä saan työstäni isompaa rahaa. Ei mun olis kuitenkaa tullu mieleenkään että ukko siitä kolmesta sadasta eurosta maksais puolet kodin kuluista, eihän se nyt riitä mihinkään. Kyllä mun palkasta hoidettiin melkein kaikki kulut

Mä en tajua tuollaasta, että kun yhdessä perustetaan perhe niin sitten rahat on erillään ja ollaan tyyliin velkaa omalle puolisolle.

Perhe on yhteinen "yritys" ja samaa taloutta siinä eletään. Kenkää persuuksiin miehelle joka ei tuota tajua, siinähän sitten makselee elareita ja valittaa siitä.

• Tykkää
Reactions: Maira ja TrueBlood
Taas yksi todiste siitä että raha ei tee onnelliseksi.

FJTlu1

IBDsJ0

Kyllä me ollaan raha asioista puhuttu ennen vauvan syntymää, ja sovittiin että vuokra puoliksi ja mies maksaa sitten sähkön ja enemmän ruokakustannuksia+muita isompia hankintoja.
mutta silloin ei tiedetykään että mulle tulee maksettavaksi tuo juttu mikä tuli, ja että en voisikaan osallistua asumiseen omalta osaltani pariin kuukauteen.
kyllä mä sen oman osani olen valmis maksamaan, ei mua tarvitse mitenkään 100% elättää, mutta sitä mä en ymmärrä että mies vaatii nyt KOKO asumiskustannuksia ikäänkuin olisin hänelle velkaa..

[QUOTE="vieras";24079300]Kerro miehellesi että johtuen äitiyslomalla olostasi täytyy teidän muuttaa erilleen koska sinä et muutoin selviydy kuluistasi. Kerro että hankit oman asunnon jotta saat siihen asumistukea ja häneltä elatusmaksuja lapsesta. Ehkä hän pikkuhiljaa alkaa ymmärtää yskän[/QUOTE]

Juuri näin! On kyllä typerä mies!!

[QUOTE="aapee";24079727]Kyllä me ollaan raha asioista puhuttu ennen vauvan syntymää, ja sovittiin että vuokra puoliksi ja mies maksaa sitten sähkön ja enemmän ruokakustannuksia+muita isompia hankintoja.
mutta silloin ei tiedetykään että mulle tulee maksettavaksi tuo juttu mikä tuli, ja että en voisikaan osallistua asumiseen omalta osaltani pariin kuukauteen.
kyllä mä sen oman osani olen valmis maksamaan, ei mua tarvitse mitenkään 100% elättää, mutta sitä mä en ymmärrä että mies vaatii nyt KOKO asumiskustannuksia ikäänkuin olisin hänelle velkaa..[/QUOTE]

Ok, no eihän siinä sit auta varmaan kun vaan maksaa, jos kerta sovittu on eikä mies tule vastaan.. : /

Ihan ot. mut miten meinasit kht:lla maksaa puolet vuokrasta jne. vai lähetkö heti takas töihin...?

[QUOTE="erilainen";24079305]no, me ollaan oltu 13v yhdessä ja niistä 6v naimisissa ja meillä aina ollut eri tilit, rahat jne. Hyvin on mennyt. Nytkin vaikka olen kotona niin maksa noin puolet kustannuksista. Minusta tämä kuuluu asiaan. Miehellä ihan tarpeeksi menoja ja maksaa toki jotain suurempia juttuja. Hänellä myös harrastuksia, jotka on kalliita ja ovat hänen henkireikä, joten hänellä menee niihinkin rahaa. Vaativa työ ja hyvä palkka, joten miksi ei saisi myös nauttia ansioistaan. olen varmaan jotenkin outo kun ajattelen niin, että minulla on täällä kotona huomattavasti helpompaa kuin työelämässä ja minulla hyvät äitiysrahatkin, joten voin ihan hyvin maksaa myös puolet kuluista. Meillä kolme lasta 6v, 5v ja 2kk ikäinen ja tämä kotona oleminen noiden kolmen kanssa on kuin lepolomalla olisi verrattuna kun olin töissä.[/QUOTE]

Sulla on varmaankin tooosi helpot lapset jos kotona on niin paljon helpompaa. Musta helpompaa on töissä - varsinkin kun täissä ollessa ei tarvitse kuulla olevansa miehen elätettävänä. Tosin silloin maksankin siitä että joku muu tekee sen arvokkaana pitämäni lastenhoitotyön päivisin.

Kotiäidit kaivaa kyllä maata jalkojensa alta jos asenne on se että kotona oleminen pitäis säästää etukäteen omasta palkasta. Meillä ainakin osat vaihtuisivat aika nopsaan, jos kotiäitiyteni arvostus olisi miehen taholta tuota luokkaa.

[QUOTE="erilainen";24079305]no, me ollaan oltu 13v yhdessä ja niistä 6v naimisissa ja meillä aina ollut eri tilit, rahat jne. Hyvin on mennyt. Nytkin vaikka olen kotona niin maksa noin puolet kustannuksista. Minusta tämä kuuluu asiaan. Miehellä ihan tarpeeksi menoja ja maksaa toki jotain suurempia juttuja. Hänellä myös harrastuksia, jotka on kalliita ja ovat hänen henkireikä, joten hänellä menee niihinkin rahaa. Vaativa työ ja hyvä palkka, joten miksi ei saisi myös nauttia ansioistaan. olen varmaan jotenkin outo kun ajattelen niin, että minulla on täällä kotona huomattavasti helpompaa kuin työelämässä ja minulla hyvät äitiysrahatkin, joten voin ihan hyvin maksaa myös puolet kuluista. Meillä kolme lasta 6v, 5v ja 2kk ikäinen ja tämä kotona oleminen noiden kolmen kanssa on kuin lepolomalla olisi verrattuna kun olin töissä.[/QUOTE]
Sut on hyvin aivopesty ja alistettu. Sulla kai ei sitten ole oikeutta nauttia asioista vaikk teet yhtälailla työtä - mut vaan muksujen kanssa.

no en mä kht:lla enää maksakaan, ei se summa edes riittäisi. Ollaan sovittu että sitten mies maksaa, ja pakkohan sen on maksaakin kun mulla ei silloin tosiaan sitä rahaa ole

[QUOTE="aapee";24079800]no en mä kht:lla enää maksakaan, ei se summa edes riittäisi. Ollaan sovittu että sitten mies maksaa, ja pakkohan sen on maksaakin kun mulla ei silloin tosiaan sitä rahaa ole[/QUOTE]

No toivottavasti mies sen kans sit muistaa, jotenkin tuntuu siltä ainakin näin sun kirjoituksen perusteella et vääntöä voipi siitä tulla aikanaa..Sillä rahalla kun ei tosiaan oikein mitää maksella jos syödäkkin pitää.. : /

Tämän kun taas lukee niin ei kummastuta yhtään avioerotilastot.

Jatketaan samaa minä minä kultuuria vaikka ollaan muka yhdessä. Ja sit kun lapsi tulee niin ei enää tiedetä kelle ne kustannukset kuuluu (ja se että äidin tulot tippuu).

Minun rahat, mulla on oikeus--- Puolison annetaan vaikka hukkua rahaongelmiin, mut omia rahoja ei voi "rakkaimpaan" tuhlata.

On se perkele kun leikitään muka perhettä ja että välitetään - ja sitten kuitenkin ollaan niin saamarin omapäisiä rahoista. Kyllä herää kysymys että mitä rakastaa: PUOLISOA VAIKO OMAA RAHAA?

No toivottavasti mies sen kans sit muistaa, jotenkin tuntuu siltä ainakin näin sun kirjoituksen perusteella et vääntöä voipi siitä tulla aikanaa..Sillä rahalla kun ei tosiaan oikein mitää maksella jos syödäkkin pitää.. : /

no pakkohan sen on muistaa, kun toi kht on tosiaan pienempi kuin puolet meidän vuokrasta joten ihan käytännössäkään mä en sitä pysty maksamaan silloin :)

No huh :O Mites jatkossa, meetkö töihin kun lapsi on 9kk?

Meillä mies maksaa laskut ja se, mikä tulee minun tililleni (lapsilisät ja jotain muuta pientä) jää minun käyttööni, lisäksi voin siirtää yhteiseltä tililtä itselleni rahaa jos tarvitsen. Meillä tää on sovittu jo etukäteen -ja ajatella, ei yhtään alle 3-vuotiasta enkä ole töissä, vaan huollan kotia sekä hoidan lapsia ;) Syksyllä jatkan etänä opiskeluja. Näistä pitäis tosiaan jutella etukäteen, ei sitten kun tilanne on päällä.

Yh:na saisit enemmän rahaa ja varmaan asuisitkin halvemmalla.

[QUOTE="minä";24079817]Tämän kun taas lukee niin ei kummastuta yhtään avioerotilastot.

Jatketaan samaa minä minä kultuuria vaikka ollaan muka yhdessä. Ja sit kun lapsi tulee niin ei enää tiedetä kelle ne kustannukset kuuluu (ja se että äidin tulot tippuu).

Minun rahat, mulla on oikeus--- Puolison annetaan vaikka hukkua rahaongelmiin, mut omia rahoja ei voi "rakkaimpaan" tuhlata.

On se perkele kun leikitään muka perhettä ja että välitetään - ja sitten kuitenkin ollaan niin saamarin omapäisiä rahoista. Kyllä herää kysymys että mitä rakastaa: PUOLISOA VAIKO OMAA RAHAA?[/QUOTE]

AMEN!

[QUOTE="minä";24079817]Tämän kun taas lukee niin ei kummastuta yhtään avioerotilastot.

On se perkele kun leikitään muka perhettä ja että välitetään - ja sitten kuitenkin ollaan niin saamarin omapäisiä rahoista. Kyllä herää kysymys että mitä rakastaa: PUOLISOA VAIKO OMAA RAHAA?[/QUOTE]

ISO PEESI! En ole ikinä käsittänyt, miten voi mukamas jakaa koko elämänsä toisen ihmisen kanssa, mutta ei rahojaan????

Anteeksi uteliaisuuteni, ap, mutta mikä se maksettavaksesi tullut "yksi iso juttu" oli? Silläkin nimittäin saattaa olla yhteyttä siihen, että asiasta on tullut epäsopua.

joo, yh:na saisin varmaan enemmän rahaa jne. Mutta kyllä mua vähän ihmetyttää sekin että tosi monella täällä tuntuu ensimmäisenä ratkaisuna olevan eroaminen :o en mä nyt ihan niin radikaaleja ratkaisuja ajatellut rahan takia tehdä :o kuitenkin mun mies on muuten oikein hyvä mies, tää raha asia on ainut mikä v*tuttaa. Niin että en mäkään ihmettele avioerotilastoja jos ihmiset oikeasti eroaa siksi että rahatilanne olisi eronneena parempi...

[QUOTE="aapee";24079860]joo, yh:na saisin varmaan enemmän rahaa jne. Mutta kyllä mua vähän ihmetyttää sekin että tosi monella täällä tuntuu ensimmäisenä ratkaisuna olevan eroaminen :o en mä nyt ihan niin radikaaleja ratkaisuja ajatellut rahan takia tehdä :o kuitenkin mun mies on muuten oikein hyvä mies, tää raha asia on ainut mikä v*tuttaa. Niin että en mäkään ihmettele avioerotilastoja jos ihmiset oikeasti eroaa siksi että rahatilanne olisi eronneena parempi...[/QUOTE]

Ei täälä kehotettu eroamaan, vaan kertomaan se fakta miehelle, että jos nyt lähtisit niin saisit paremmat rahat. Ja se kuulostaisikin järkevältä, että nyt (vaikka et olisi lähdössä) kertoisit miehellesi, että jos tehtäisiin niin, että maksat mulle elareita ja asutaan eri osotteissa. Pärjäisin paremmin ja taloudellisesti kaikki olis paremmin mahdollista..

Yhteistyössä