Hitsi, tajusin just että tätä kahvinjuontia pitää alkaa rajottamaan.. Ja maksansyöntiä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerpele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kerpele

Aktiivinen jäsen
07.09.2010
11 640
3
36
..Mulla ei ole missään raskaudessa ollut kunnon pahoinvointia niin olen aina joutunut ihan erikseen vähentämään kahvinjuontia. Tosin en ihan siinä kolmessa kupillisessa ole aina pysynyt..

Että ääh... Sitten kun alkaa miettimään niitä muita rajoitteita. Hitsi, onpa taas opetteleminen että mitä saikaan ja mitä ei :laugh:

Onko maksassa sama rajoitus vielä? Mitäs jos mä söin tossa muutamia päiviä sitten maksaa aika paljonkin? Vai onko se niin ettei voi olla vielä vahingollista kun viikkoja on vasta ihan vähän?

Pöh, toivottavasti musta ei tuu samanlaista panikoijaa tässä raskaudessa kuin edellisissä.. Oli kyllä tosi raskasta..

Ai sä olet raskaana, onnea! :) Mä varmaan sekoitan taas nikkejä mut etkös sä just kirjoitellut jostain pahoista kivuista/sairaudesta ja siihen liittyvästä vahvasta lääkityksestä? Tietenkin sä itse tiedät sun terveydentilan paremmin mut muistelisin et siitä vaan oli jotain huolta, et silleen miten raskaus sopii sen kanssa.

[QUOTE="vieras";25882058]Ai sä olet raskaana, onnea! :) Mä varmaan sekoitan taas nikkejä mut etkös sä just kirjoitellut jostain pahoista kivuista/sairaudesta ja siihen liittyvästä vahvasta lääkityksestä? Tietenkin sä itse tiedät sun terveydentilan paremmin mut muistelisin et siitä vaan oli jotain huolta, et silleen miten raskaus sopii sen kanssa.[/QUOTE]

Tammikuussa oli toi tapaus. Saatiin kuriin sillä lääkityksellä ja fysioterapialla ja osteopatialla. Oli siis lihasjännityksestä johtuvaa, mikä oli mulle yllätys, en tiennyt että lihasjännityskipu voi olla niin rankkaa.

Hortonia pelkäsin ja luulinkin sen olevan, mutta ei sitten ollut :)

Plääh, en mä ainakaan ole vähentänyt. Eikä siitä neuvolassakaan ole ikinä mitään kommentoitu kun olen rehellisesti sanonut, että kahvi maistuu normaaliin tapaan. 2 isoa mukia aamulla, 2 kuppia lisäksi päivän aikana. Tuo vähintään, joskus enemmän.

Maksaakin on aika vaikea syödä liikaa, tuskin kuitenkaan viikottain sitä syöt?

[QUOTE="...";25882095]Plääh, en mä ainakaan ole vähentänyt. Eikä siitä neuvolassakaan ole ikinä mitään kommentoitu kun olen rehellisesti sanonut, että kahvi maistuu normaaliin tapaan. 2 isoa mukia aamulla, 2 kuppia lisäksi päivän aikana. Tuo vähintään, joskus enemmän.

Maksaakin on aika vaikea syödä liikaa, tuskin kuitenkaan viikottain sitä syöt?[/QUOTE]

No ei kun yhden kerran söin viime viikonloppuna :ashamed: Mä siis taidan tosiaan taas alkaa panikoimaan vähän turhaan...

[QUOTE="...";25882095]Plääh, en mä ainakaan ole vähentänyt. Eikä siitä neuvolassakaan ole ikinä mitään kommentoitu kun olen rehellisesti sanonut, että kahvi maistuu normaaliin tapaan. 2 isoa mukia aamulla, 2 kuppia lisäksi päivän aikana. Tuo vähintään, joskus enemmän.

Maksaakin on aika vaikea syödä liikaa, tuskin kuitenkaan viikottain sitä syöt?[/QUOTE]

Taas näitä "oman tien kulkijoita", suomeksi sanottuna idiootteja. Kukaan ei voi määritellä, onko just se pieni määrä A-vitamiinia se kohtalokas sun sikiölle ja jos oikeasti maksa voi aiheuttaa sikiön EPÄMUODOSTUMIA, niin otatko oikeasti tieten tahtoen sen riskin? Varmaan myös kessuttelit odotusaikana ja teit muuta yhtä typerää... Jos ei ole valmis huolehtimaan tulevan lapsen terveydestä edes sen ollessa kohdussa, niin miten kykenee siihen synnytyksen jälkeen?

Mää näin hiljattain painajaista, että olin siis yhtäkkiä saanut tietää olevani raskaana, kuudennessa kuussa, ja olin siitä jotenkin iloinenkin, että taas vauva... ja sitten tajusin, että olen vähän hirveen vanha jo, ja sitäpaitsi juonut alkoholia useamman kerran viimeisten kuukauden aikana, ja kissa ties mitä lääkekuurejakin... jolloin se uni muuttui painajaiseksi.

Taustaa: olen 47-vuotias, kahden nyt jo nuoren aikuisen naisen äiti, ja nyt toisessa parisuhteessa - jonka parisuhteen päätimme laillistaa tässä aivan hiljattain. Kohtutuntemukset liittyvät vaihdevuosien lähenemiseen ja kuukautiskipuihin - sterilisaatio tehty jo 10 vuotta sitten. en todella aio hankkia lapsia enää, mutta mikä lie, mummoksitulohaaveet, oma uusi avioliitto vai vaihdevuodet, teki tällaisen unen...

Onnea aloittajalle raskaudesta, onnellista odotusta <3

Miksei maksaa saa syödä?

Mulla muuten kiellettiin rautatabletit vaikka normaalisti niitä kuulemma määrätään :D

Hb huitelee 165 ja raskaudessakin laskee vain 140-150 :D

Siis etkö oikeasti tiedä?? "Maksa sisältää runsaasti A-vitamiinia ns. retinoidi-muodossa, joka suurina annoksina voi lisätä sikiövaurioiden ja keskenmenon riskiä." Kukaan vaan ei voi tietää, mikä annos riittää, joten Suomessa suositus on välttää maksaa koko raskauden ajan. Ei pitäis olla ylitsepääsemättömän vaikea noudattaa. Ettekö te oikeasti lue niitä lippusia, mitä neuvolat teille antaa??

Yhteistyössä