Hitsi että aikuisena on hankala hakea kouluun jos on jo koulutus, auttakaa joku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmäkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihanaa kun yritätte auttaa, mä olen aivan hukassa. Tavallaan haluaisin myös yrittäjäksi, mutta puuttuu se tärkein IDEA mitä alkaisin tekemään

Voi kun olisikin jo aivan pienestä asti ollut selkeästi tiedossa, että musta tulee kaupantäti tai kampaaja, mutta ei niin ei

[QUOTE="aapee";29923722]Joo voin, mutta pitää olla se aikuiskoulutus. Voisin mennä ihan vaikka ammattikouluun ja sieltä saada sen uuden ammatin, mutta kaikkiin aloihin ei ole aikuiskoulutusta ja normaalisti yhteishaun kautta ei voi enää hakea.[/QUOTE]

Mikä sua kiinnostaa ja millainen on sun pohja koulutus?

Turussä näyttää olevan vaikka minkälaisia koulutus mahdollisuuskia työvoimakoulutuksena.Katseleppäa mol:in sivuilta.Näytti olevan ainakin Lähihoitajan koulutukseen haku

[QUOTE="aapee";29923635]No silleen se vaan menee, ettei voi hakea yhteishaun kautta jos on jo ammatillinen koulutus.[/QUOTE]

No kyllä mä ainakin hain AMK-koulutuksen jälkeen yhteishaussa. Sitä ei vaan haussa huomioida mitenkään, eli käytännössä hain yo-todistuksellani. Ja pääsin sillä.

[QUOTE="aapee";29923702]Voiko niihin hakea? Olen jo 30v[/QUOTE]

Nuorisopuoleksi kutsutaan kokopäiväistä opiskelua. Ei sinne mitään ikärajaa ole :) Itsekin aloitin uuden tutkinnon opiskelun nuorisopuolella, olin 32 enkä suinkaan vanhin opiskelija. Aikuispuolella ei olisi ollut haluamaani linjaa.

Ikävä tilanne kun mikään ei nappaa ja koulutus ja työ pitäisi saada. Taitaa olla nykyajan ongelma. Kaikista kun ei voi tulla missejä, rock-tähtiä tai näyttelijöitä. Hae johonkin tosiTV-sarjaan. Niissä ei tarvita kummoistakaan koulutusta.

Hain nyt johdon assistentin tradenomitutkintoa suorittamaan, jos en pääse kokeella suoritan avoimessa 60 opintopistettä ja purjehdin niillä sisään. Ajatuksena on jatkaa myöhemmin MBA-tutkinto vielä.

Yhteistyössä