historiallinen kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
On ajateltu että naisen tulee aina olla jonkin miespuolisen henkilön holhouksen alaisena. Turvana, vartijana, missä roolissa milloinkin.

esiliinahan oli nainen

Tarkoittaako esiliina aina naista? :| Mä olen kirjallisuudessa törmännyt tuon termiin myös miehestä puhuttaessa...

On ajateltu että naisen tulee aina olla jonkin miespuolisen henkilön holhouksen alaisena. Turvana, vartijana, missä roolissa milloinkin.

esiliinahan oli nainen

Tarkoittaako esiliina aina naista? :| Mä olen kirjallisuudessa törmännyt tuon termiin myös miehestä puhuttaessa...

mä taas naisiin enemmän,, mut varmaan molempia sukupuolia käytettiin tässä hommassa :)

esiliinahan oli nainen

mä taas naisiin enemmän,, mut varmaan molempia sukupuolia käytettiin tässä hommassa :)

Mäkin olen käsittänyt, että yleensä kyllä on käytetty naista esiliinana. Mutta toisaalta onhan se mies-esiliina voinut olla joku läheinen sukulainen jolla ei mitään taka-ajatuksia ole.

Esiliina voi olla joku nainen voihan olla myös lähisukulainen mies joku joka on mukana. Nykyään vielä sellaista haluavat jotkut jopa naislääkärit on joku silminnäkijä mukana jos jotain tapahtuu. Tässä maassa muka niin tasa-arvoisessa ei voi itsenäisesti asuva aikuinen nainen mennä yksin pihalle tai mihinkään. Jotain seksuaalista ahdistelua taas tapahtuessa siitä kertoessa ei taaskaan sitäkään uskota pitäis olla niitä silminnäkijöitä. #metoo sitä oon valitettavasti joutunut kokemaan itsestäni on feikkiprofiileja tehty jo alaikäisenä ja tiedevastaisia nimivalheita ja sanotaan jotain kostavansa ja uhkailevansa ja menevät sellaiseen mukaan. Misogynia on valitettavasti iso ongelma. Euroopan vaarallisimpia maita naisille tämä ja näköjään tarkoituksena olla vielä joidenkin ihan muiden maiden kaltainen. Jos ei puututa naisten kokemaan seksuaaliseen ahdisteluun se hyväksytään ja myös seksuaalinen väkivalta. Kaikki on sitten niille täysin vapaata riistaa. Ei sellainen mikään hyvinvointivaltio eikä oikeusvaltio. Eivät halua edes omaa puolta mistään asioista. Mistään muistakaan asioista ei kysytä ei keskustella. Ylikävelyä ja hiljentämistä tekevät. Lääkäri vaatiessaan niitä silminnäkijöitä tekee kaasuvalotusta ja sumutusta. Enhän voi itse itseoppinut itsenäinen itsenäisesti asuva nuori aikuinen nainen mitenkään tietää miten täällä kaasuvalot toimii.
♈Meri♈

Yhteistyössä