Hirvittävä hammaskipu,raskaus ja viikonloppu Helsingissä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mianna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mianna

Vieras
Mä olen niin hajalla,hammaskipu alkoi hiljakseen perjantaina,viime yönä kipu herätti useaan kertaan (pahenee makuuasenossa) ja oli pakko oli ottaa Paratabsia,vaikkei sekään juuri auttanut.Siis hammas on aivan hirvittävän kipeä!
Lisäksi piinaa kivuliaat suonikohjut jaloissa ja alapäässä,mä en kestä enää..
Mutta siis,pääseekö Helsingissä arkena nopeasti akuutti vastaanotolle jos selviän maanantaihin vai onko mentävä yksityiselle ja pulitettava itsensä entistä kipeämmäksi?

Itse pääsin todella nopeasti.. järkyttävä hammaskipu alkoi sunnuntai-iltana ja kärvistelin koko yön tuskissani kun en raskaana ollessani uskaltanut paria panadolia enempää ottaa, eikä noistakaan ollut mitään apua. Maanantai-aamuna soitin itkien päivystykseen ja eka meinasi, että saan jonkun ilta-ajan.. sitten vaan hoin, että en oikeasti kestä enää, kun olen raskaana enkä voi noita särkylääkkeitä syödä niin sain lopulta ajan parin tunnin päähän. Kannattaa vaan olla kovana ja VAATTIA sitä hoitoa!

Saa ajan! Mulla lähti paikka hampaasta laskettuna päivänä kun supistukset oli jo alkaneet. Oli lauantai-aamu ja pääsin heti sinne kallion päivystykseen (helsingin kaupungin) ja sieltä sitten suoraan synnyttämään... Jos laskettu aika on kovin lähellä, puudutetta ei välttämättä saa, koska siinä on adrenaliinia ja voi vauhdittaa synnytystä (näin mulla) mutta nopeesti paikkas väliaikasella paikalla jonka laitoin sit kondikseen synnytyksen jälkeen. kandee soittaa/mennä. ite en ois voinu synnyttää puolikkaalla hampaalla!

niin saako sitten akuuttiajan lähimpään hammashoitolaan nopeasti jos oikein purnaan?Tämä kipu hieman hellittää kun en ole makuuasennossa,mutta on kyllä koko ajan läsnä.

niin ja yksityisellä viikonloppuna ois ollu kallista (varsinkin sunnuntaina jos toi sun kipu yltyy pahaks) siel päivystyksessä sen mun puolen hampaan paikka makso muistaakseni 27 euroa

joo, siinä kallion virastotalon vieressa (tai onks se nyt sama talo). Multa otettiin viisuri joskus neljännellä kuulla pois, puuduttivat ja ei sattunut yhtään. Se oli yävasemmalla ja kauhee reikä siinä

Mun omat hampaat suoraansanottuna hajos suuhun raskauden aikana ja kaikki hoidettiin kondikseen silloin. Ja aika helläkätisiä oli lääkärit kun näkivät sanoin et oon raskaana

Yhteistyössä