Hirveästi rahaa menee ruokaan

16.04.2006
748
0
16
Tuntuu, että suurin osa tuloistani menee todellakin ruokaan. En harrasta maksullisia juttuja, enkä hirveästi ostele itelleni vaatteita tai meikkejä tms, kalliita ainakaan, en käy baareissa enkä leffoissa, mutta siis ruokaan kuluu hirveästi rahaa. Ja siis juuri ihan terveelliseen ruokaan. Haluankin kyllä satsata ruuan laatuun, ostan paljon kasviksia, hedelmiä, tuoretta leipää..jne. Ruokalasku on sellaset 700-800 euroa kuussa (sisältäen vaipat, pesuaineet ja sen sellaset) Onko muilla näin.

Varsinkin juuri siihen terveelliseen ruokaan menee rahaa ja rutkasti. :/
Jos haluaa terveellisiä kasviksia syödä joka päivä niin kalliiksi tulee. Hedelmätkään ei ole halvimmasta päästä. Jos montaa "lajia" ostaa niin helposti kulut nousee korkealle.. :headwall: On se niiin väärin!
Ja isot lukemat ruokalaskuissa..

meillä menee hirveästi rahaa ruokaan, mutta osittain siksi että esikoiselle pitää ostella erikoisruokia allergioiden takia. Riisimaitolitra maksaa jotain kolme kertaa sen mitä tavallinen lehmänmaito ja maissinäkkärikin ainakin triplasti enemmän kuin normileivät vaikka ostaisi luomua |O

Meillä ainakin. Olen aikoinaan päättänyt, että ruoasta en tingi niin kauan kuin rahat piisaa, ja ostan kanssa melkoisen monipuolisesti värkkejä ruoanlaittoa varten.. Viikonloppuisin oikein naatiskellaan koko perheen kanssa, kun aamupala kestää kaikkinensa monta tuntia, syödään ja nautiskellaan:) Kotiäitinä laitan itse aika paljon ruokaa, ja tuo on syy (siis kotiäitiys), miksei niin paljon muita rahareikiä tällä hetkellä elämässä olekaan, eli on myös varaa valita vähän parempaa lihaa tai enemmän hedelmiä kauppakassiin. Valintakysymys minun mielestäni.

Yhteistyössä