Hirveän noloa valittaa tällaista, mutta aloitin blogin viime kuun alussa ja mulla ei ole kuin muutama lukija!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ilona"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Ilona"

Vieras
Olisiko vielä nolompaa houkutella lukijoita esim. arvonnalla? Vai jollain muulla, millä? Mulla on siis blogi bloggerissa, en tiedä onko vuodatuksella sama systeemi, että voi lisätä itsensä jonkun blogin lukijaksi.

[QUOTE="Ilona";23313518]Olisiko vielä nolompaa houkutella lukijoita esim. arvonnalla? Vai jollain muulla, millä? Mulla on siis blogi bloggerissa, en tiedä onko vuodatuksella sama systeemi, että voi lisätä itsensä jonkun blogin lukijaksi.[/QUOTE]

Ei ollenkaan noloa, jos kokee sen kävijämäärän kasvun itselleen tärkeäksi (kirjoittamaan kannustavaksi) asiaksi.

Itselläni on ikinivanha blogi ja kävijät ovat juuri sellaisia jotka tulleet mukaan hitaasti vuosien varrella. Pitkään pyöri muutamassa sadassa ja sitten "räjähti". Nykyään kävijöihin suhtautuu vähän toisin kuin ennen. Kävijämäärää ei enää aktiivisesti seuraa, mutta joskus google analyticsia kurkkaa, jää vähän hämillisenä miettimään: Ketä ovat nämä, jotka aina palaavat? Miksi ja millainen on HEIDÄN tarinansa, jotta kokevat jotain minun tarinastani saavansa?

Mä en tiedä miten toi menee, pystyykö bloggerissa tai vuodatuksessa selaamaan blogeja ? Mä luen blogeja vaan Cityssä (www.city.fi) koska siellä pystyy selaamaan niitä, näkee alkua tekstistä jne. En lähtis lukemaan pelkän nimen tai aiheen perusteella, siksi en koskaan käy missään, missä en pysty selailemaan.

Ei ollenkaan noloa, jos kokee sen kävijämäärän kasvun itselleen tärkeäksi (kirjoittamaan kannustavaksi) asiaksi.

Itselläni on ikinivanha blogi ja kävijät ovat juuri sellaisia jotka tulleet mukaan hitaasti vuosien varrella. Pitkään pyöri muutamassa sadassa ja sitten "räjähti". Nykyään kävijöihin suhtautuu vähän toisin kuin ennen. Kävijämäärää ei enää aktiivisesti seuraa, mutta joskus google analyticsia kurkkaa, jää vähän hämillisenä miettimään: Ketä ovat nämä, jotka aina palaavat? Miksi ja millainen on HEIDÄN tarinansa, jotta kokevat jotain minun tarinastani saavansa?

Kävijöitä mulla on jonkin verran enemmän, mutta lukijoiksi itsensä on lisännyt vain muutama. Jatkan kyllä kirjoittelua entiseen tyyliin, mutta onhan se motivoivaa, jos tietää että ihmiset tykkäävät blogistani.

Kävijöitä mulla on jonkin verran enemmän, mutta lukijoiksi itsensä on lisännyt vain muutama. Jatkan kyllä kirjoittelua entiseen tyyliin, mutta onhan se motivoivaa, jos tietää että ihmiset tykkäävät blogistani.

Minä ymmärrän sen että motivoi.
Osa bloginpitämisen viehätyksestä on siinä, että kokee oman kasvunsa ohella antavansa muille jotain.

Minkätyyppinen blogisi on? Päiväkirja arjesta vai johonkin aiheeseen liittyvä?
Ehkä voisit käväistä laittamassa ilmoituksen arvonnasta sellaisten blogien kommenttilootiin, joiden omistajilla samantyyppisiä kiinnostuksenkohteita kuin itselläsi? Sillä lailla minä olen pariin blogiin päätynyt... lukemaan heitä vaikken arvontoihin olekaan osallistunut.

Musta muutama lukija reilussa kuukaudessa on jo ihan hyvä saavutus. Suositut blogit ovat monen asian summa, joitain blogeja ei lue oikeastaan kukaan - näitä on itse asiassa paljon, paljon enemmän kuin suosittuja blogeja. Luetko muiden blogeja, vierailetko niissä oman blogisi nimissä? Mistä ihmisillä on mahdollisuus bongata blogisi?

Itse en kiinnostu blogeista arvontojen ym. perusteella, vaan sisällön vuoksi. Sisällön lisäksi toivon kieliseikkojen ja ulkomuodon olevan kunnossa. Löydän uusia blogeja lähinnä keskustelupalstoilta, toisista blogeista jne., en etsi niitä koskaan mistään blogilistoilta, en kiinnostu tuntemattomien blogien arvonnoista jne.

Mun vinkki on, että jatkat sinnikkäästi sisällön kirjoittamista (myös riittävän usein) ja kommentoit muiden blogeja oman blogisi nimissä (siis itsesi nimissä, mutta niin, että löytyy linkki blogiisi). Harvoin jään seuraamaan blogia, joka on ollut pystyssä vasta pari viikkoa, koska niissä on niin vähän kirjoituksia, ettei saa vielä selkeää kuvaa blogin suunnasta ja toiseksi valtaosa nuorista blogeista loppuu ennen kuin pääsee kunnolla alkuunkaan. On kiva nähdä, että blogi on jo jotenkin vakaalla pohjalla, ennen kuin sitä alkaa seurata aktiivisemmin.

Tällaisia pohdintoja. :)

Minkätyyppinen blogisi on? Päiväkirja arjesta vai johonkin aiheeseen liittyvä?
Ehkä voisit käväistä laittamassa ilmoituksen arvonnasta sellaisten blogien kommenttilootiin, joiden omistajilla samantyyppisiä kiinnostuksenkohteita kuin itselläsi? Sillä lailla minä olen pariin blogiin päätynyt... lukemaan heitä vaikken arvontoihin olekaan osallistunut.

Eikö se ole vähän tökeröä mainostaa omaa arvontaa muiden blogeissa...? ''Kivoja kukkasia. Mulla on muuten arvonta meneillään osoitteessa x, tulkaa käymään siellä!''

Blogini menee kai lifestyle-kategoriaan, siellä on sisustusta, leivonnaisia, vaatteita. Ehkä ongelma on juuri tuo säläisyys.

Mun vinkki on, että jatkat sinnikkäästi sisällön kirjoittamista (myös riittävän usein) ja kommentoit muiden blogeja oman blogisi nimissä (siis itsesi nimissä, mutta niin, että löytyy linkki blogiisi). Harvoin jään seuraamaan blogia, joka on ollut pystyssä vasta pari viikkoa, koska niissä on niin vähän kirjoituksia, ettei saa vielä selkeää kuvaa blogin suunnasta ja toiseksi valtaosa nuorista blogeista loppuu ennen kuin pääsee kunnolla alkuunkaan. On kiva nähdä, että blogi on jo jotenkin vakaalla pohjalla, ennen kuin sitä alkaa seurata aktiivisemmin.

Tällaisia pohdintoja. :)

Kiitos vastauksesta :) Luen paljon muiden blogeja ja kommentoin jonkin verran. Usein kyllä vain nimelläni, enkä ole jaksanut laittaa linkkiä blogiini. Siinä voisin parantaa.

Taidan nyt jatkaa kirjoittelua entiseen tapaan, muistaa kommentoida linkkini kanssa muiden blogeja ja katsoa mikä tilanne on muutaman kuukauden päästä. Kiinnostaako blogini muita, onko siinä oikeasti jotain häiritsevästi vialla vai onko se vain yhdentekevä :D

Se on ihan kanssa kiinni siitä mistä on kiinnostunut...siis mä olen parista aiheesta kiinnostunut ja varmaan puolen vuoden välein katson onko aiheesta uusia blogeja. Tai katson niiden blogien (mulla on suosikeissa 4 blogia mitä seuraan päivittäin) "kavereiden" blogit, sieltä voi löytyä kiinnostavia.

Musta voisit kyllä laittaa blogi osoitteen tänne tai antaa niin vinkkejä että ne jotka näkee vähän vaivaa löytävät sen.

Sehän riippuu ihan siitä, mitä kukin haluaa lukea.. Ehkä jos kerrot hiukan mistä kirjoitat ja laitat linkin tänne, saat paljonkin blogin selaajia ja lukijoita, itse ainakin luen mieluusti blogeja, mutta onhan se aiheestakin kiinni.. Ole rohkea ! :)

Eikö se ole vähän tökeröä mainostaa omaa arvontaa muiden blogeissa...? ''Kivoja kukkasia. Mulla on muuten arvonta meneillään osoitteessa x, tulkaa käymään siellä!''

Blogini menee kai lifestyle-kategoriaan, siellä on sisustusta, leivonnaisia, vaatteita. Ehkä ongelma on juuri tuo säläisyys.

Minä luulen, että samantyyppisten blogien pitäjät ovat itsekin aikoinaan pähkäilleet saman asian kanssa ja siksi ehkä tolerantimpia moisten "mainosten" suhteen.

Ja yksi mitä joku jo mainitsikin, niin säännöllinen (suhteellisen tiheä) päivittäminen lisää kyllä kiinnostusta myös.

Vierailetko muiden blogeissa? Minä olen saanut paljon lukijoita nimenomaan muiden samantyylisten blogien kirjoittajista kun olen käynyt heidän blogeissaan kommentoimassa.

Mä olen pitänyt blogia muutaman kuukauden eikä niitä lukijoita ihan mahdotonta määrää ole klikkautunut, kävijöitä on jonkun verran kuitenkin. En mä sit tiedä toisaaltaan että onko se lukijoiden määrä kuitenkaan mikään itseisarvo? Oishan se toisaaltaan kiva jos niitä ois enemmän mutta samalla tavalla mä todennäköisesti kirjoittaisin vaikka lukijoita ois 0 =)

Mä olen saanut blogiin lukijoita linkittämällä blogia mm. tälle palstalle :)

Tiedä sitten moniko on lukijaksi jäänyt, mutta kyllä siellä jokunen vakiokävijä on. Eli linkittele blogiasi, lisää se blogilistalle ja päivitä usein :)

Mä olen pitänyt blogia muutaman kuukauden eikä niitä lukijoita ihan mahdotonta määrää ole klikkautunut, kävijöitä on jonkun verran kuitenkin. En mä sit tiedä toisaaltaan että onko se lukijoiden määrä kuitenkaan mikään itseisarvo? Oishan se toisaaltaan kiva jos niitä ois enemmän mutta samalla tavalla mä todennäköisesti kirjoittaisin vaikka lukijoita ois 0 =)

Mäkin käyn siellä säännöllisesti kurkkimassa :)

Minäkin olen monesti miettinyt, miten saisin lisää lukijoita ja pääsisin mukaan "piireihin". Jotenkin tökeröltä kuulostaisi "massakommentointi" vähän siellä ja täällä toisten blogeissa, niinkuin joidenkin uusien blogikirjoittajien olen nähnyt tekevän. Itsestäni ei vain ole sellaiseen. Olen kylläkin usasti käynyt kommentoimassa, mutta se ei ole järjestelmällistä ja se kommentointi on puhtaasti vain kommentointia jostain ihanasta jutusta jonkun ihanassa blogissa ilman taka-ajatuksia (ilman kävijämääräkalastelua.) Bloggerin blogit ovat suosittuja. Ja useasti, jos kirjoitat jonkun muun blogialustan blogia, jäät ulkopuolelle. Vaikka olen käynyt kommentoimassa bloggerin puolella, harvoin näen, että sieltä on blogin pitäjä käynyt vastavierailulla, saatika kommentoinut blogiini. Ja vaikka kommentointi blogissani on helppoa. Blogini ulkoasu on kunnossa, sekä kuvat ja tekstit ovat mielenkiintoisia, mutta valitettavaa, että näin vain on. Olen kuitenkin nähnyt vaivaa blogini ulkoasussa ja toiminnoissa..Tulee vain niin ulkopuolinen olo, kun ei ole interaktiivisuutta, joutuu kirjoittaa tavallaan "yksikseen". Bloggeriin voi kuitenkin lisätä muidenkin blogialustojen blogeja seurantaan, eikös?

Itsellänikin on jonkin aikaa ollut bloggerissa blogi, ei niitä lukijoita niin montaa minulakaan ole..muttei mua kyllä se haittaakkaan. Tykkäisin saada kommentteja kyllä enemmän mitä nyt olen saanut. Kävijoitä on ihmeen paljon, mikä on vain oikeastaan hyvä. Oma blogini löytyy bloglovinista, blogilistalta ja päivittyy myös feissarin profiiliin aina kun sinne jotain postaan.
Älä hermostu, kyllä niitä lukijoita tulee kyllä. Mainostele vain monissa paikoissa.

Yhteistyössä