Hirveä haloo laihdutuksesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelen vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelen vaan

Vieras
Huvittavaa lukea näitä laihdutus-sivuja ja huomata taas kerran että joukossa tyhmyys tiivistyy!! :laugh:
Eikö ite kukainenkin osaa laihduttaa kaikessa hiljaisuudessa ilman että pitää täältä tsemppiä hakemaan?On teillä kotiäideillä ilmeisen paljon aikaa käytettävänä kun täällä kilojanne ihmettelette...Tämänkin ajan voisitte kuntoilla tms.tervettä!Maalaisjärjellähän kroppa pysyy kunnossa kun syö sen minkä kuluttaa ja laihtuakseen syö vähän vähemmän..Ei siihen tarvii mitään pisteitä ym!Itseä niskasta kiinni vaan!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2005 klo 19:50 Ihmettelen vaan kirjoitti:
Huvittavaa lukea näitä laihdutus-sivuja ja huomata taas kerran että joukossa tyhmyys tiivistyy!! :laugh:
Eikö ite kukainenkin osaa laihduttaa kaikessa hiljaisuudessa ilman että pitää täältä tsemppiä hakemaan?On teillä kotiäideillä ilmeisen paljon aikaa käytettävänä kun täällä kilojanne ihmettelette...Tämänkin ajan voisitte kuntoilla tms.tervettä!Maalaisjärjellähän kroppa pysyy kunnossa kun syö sen minkä kuluttaa ja laihtuakseen syö vähän vähemmän..Ei siihen tarvii mitään pisteitä ym!Itseä niskasta kiinni vaan!
Siinäpä sulle ihmettelemistä! :D ;) :whistle:

\

Joukossa tyhmyys tiivistyy ei nyt päde vaan joukossa kilot karisee. :D

Ja miten mahtaakaan sinun elämää haitata, että meillä on oma TOIMIVA ryhmä :kieh: . Ei tuo sinunkaan ajankäyttösi ole mennyt mihinkään tärkeään, kun noin hyvin olet ryhmästä ja tsemppifiiliksistä perillä eli aika kattavasti olet siis kaikki viestit kahlannut ;) .

Miten sinun elämääsi hetkauttaa vaikka me laihdutamme ryhmässä. Ja tiedoksesi, että ryhmässä on sekä kotona lapsiaan hoitavia äitejä että töissä käyviä äitejä. Ja koska kaikilla meillä on yhteinen asia tämä laihdutus niin oli kiva saada hyvä remmi kokoon.

Ja se yhteisömme onkin avattu juuri sinunlaistesi takia. Eli voimme pitää siellä Msn-sivuilla toisiimme yhteyttä ilman, että jokaisen viestin perässä on jonkun harmaan provo-kommentti. Näiden kommenttien lukeminenkin nimenomaan on sitä ajanhukkaa!! Mahtaa harmittaa, kun et tiedäkään miten meidän kaikkien laihikset edistyy :kieh: .

Ja kun annoit nuo keinot laihduttamiseen niin ihanko vakavasti ajattelit, ettemmekö me tietäisi miten paino putoaa :laugh: . Hohhoijaa :kieh: .

Ja nimenomaan jokainen ihana ryhmän jäsen onkin ottanut itseään niskasta kiinni eli :hug: kaikille tsemppareille.

Ja jos sinulla tuo maalaisjärki on hallussa ja tiedät kaikesta kaiken niin silloinhan sinulla ei ole liikakiloja eli ihan turhaan täällä laihdutus-palstallakaan pyörit. Miksi rasitat herkkiä hermojasi lukemalla toisten laihdutuksista jos kerran jutuu noin pahasti järkyttää elämääsi :kieh: . Eli on lienee sinunkin etusi, että meillä on ryhmä ja keskustelu käydäänkin pääsääntöisesti y-viesteillä, siellä yhteisössämme ja muitakin viestintäkanavia on. Ja kaikki ovat sellaisia, ettei sinun tarvitse jakaa näitä keskusteluja kanssamme.

P.S Meistä ryhmäläisistä kukaan ei halua laihduttaa yksin eli älä tee tuollaisia johtopäätöksiä muiden haluista jos itse niin ajattelet. Miksihän Painonvartijat on aina ollut ja on edelleenkin maailmanlaajuisesti niin suosittu!? Varmaan siksi, kun aika monet haluaa nimenomaan laihduttaa kimpassa :D . Ja siellä tapaamisissa käy kaiken ikäisiä naisia ja miehiä, joilla on aivan erilaisia elämäntilanteita.

Sitten tuo sinun yksinkertaistettu neuvosi, että itseä vaan niskasta kiinni. Jos se olisi niin helppoa niin miksihän tässä maailmassa on koko ajan paheneva ongelma tämä ihmisten lisääntynyt ylipaino. Varsinkin länsimaisessa kulttuurissa ylipainosta on tullut todella laaja-alainen ongelma. Pitäisiköhän sinun noin fiksuna ottaa yhteyttä vähän korkeammalle tasollekin, kun tuo painonhallinta olikin noin yksinkertaista. Ties minkä palkinnon saat, kun pelastat tuolla neuvollasi kaikki maailman ylipainoiset ihmiset. :kieh: :kieh: :kieh:

On se onni, ettei tosiaan tarvitse täällä viestiä laihduttamisesta. :D

Kyllä minun mielestäni laihduttajien PITÄÄ PYSTYÄ kuulemaan puolueetonta kritiikkiä muilta - ja olla loukkaantumatta siitä. Syömisen ei pitäisi olla niin henkilökohtainen asia ettei siitä voi keskustella. Jos se on herkkä aihe jollekin, tietää että se ei ole tervettä ja että mahdollisesti suhteestaan ruokaan pitäisi keskustella ammattilaisen kanssa. Syöminen kun on vain perustarve jonka pitäisi tyydytettyään antaa tilaa tärkeämmille ajatuksille.

Jos alkaa puolustella kilojansa ja piilotella ruokavaliotaan niin jotain on siis pielessä.

Kun tänne kirjoittelee syömisistään, niin saa ainakin palautetta joka herättää. Ei voi turvautua tekosyihin: syön vain 3 keksiä päivässä ja tottahan minun pitää joka päivä jäätelöä saada kun on kesä ym. ym. Täällä siis kommentoidaan reilusti ja herätellään.

Jos sulkeutuu laihdutuspiiriin, voi käydä niin että annetaan lupa lipsahteluun ja itsekin otetaan mallia. Toivottavasti näin ei käy.

Laihduttamisen vertaisryhmät ovat hyviä, mutta puolueetontakin näkökulmaa tarvitaan eli edellisessä viestissä mainittuja terveesti syöviä.

Lihavat ihmiset eivät saa torjua terveitä ohjeita! Eihän alkoholistejakaan jätetä oman onnensa nojaan juttelemaan lempiviinastaan, ja jakamaan ihan vaan pikku hörppyjä kesäpäivän kunniaksi. Tämä on rankkaa mutta totta. Älkää tuomitko viestinviejää, suurin osa terveesti syövistä ajattelee näin.

Samanlaisia ryhmiä ne on Painonvartijatkin, täällä on vaan vähän virtuaalisempaa juttua. Ainakin minusta oli pisteiden aikana mukava käydä täällä ilmoittamassa menetetyistä kiloista ja lukea muidenkin onnistumisia. Ilman sen suurempaa haloota :whistle:

Moni on tavoitteeseen päässyt, minä mukaan lukien. Mut nälkä kasvaa syödessä, vielä jos nelisen kiloa saisin puristettua :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2005 klo 11:07 terveesti kirjoitti:
Kyllä minun mielestäni laihduttajien PITÄÄ PYSTYÄ kuulemaan puolueetonta kritiikkiä muilta - ja olla loukkaantumatta siitä. Syömisen ei pitäisi olla niin henkilökohtainen asia ettei siitä voi keskustella. Jos se on herkkä aihe jollekin, tietää että se ei ole tervettä ja että mahdollisesti suhteestaan ruokaan pitäisi keskustella ammattilaisen kanssa. Syöminen kun on vain perustarve jonka pitäisi tyydytettyään antaa tilaa tärkeämmille ajatuksille.

Jos alkaa puolustella kilojansa ja piilotella ruokavaliotaan niin jotain on siis pielessä.

Kun tänne kirjoittelee syömisistään, niin saa ainakin palautetta joka herättää. Ei voi turvautua tekosyihin: syön vain 3 keksiä päivässä ja tottahan minun pitää joka päivä jäätelöä saada kun on kesä ym. ym. Täällä siis kommentoidaan reilusti ja herätellään.

Jos sulkeutuu laihdutuspiiriin, voi käydä niin että annetaan lupa lipsahteluun ja itsekin otetaan mallia. Toivottavasti näin ei käy.

Laihduttamisen vertaisryhmät ovat hyviä, mutta puolueetontakin näkökulmaa tarvitaan eli edellisessä viestissä mainittuja terveesti syöviä.

Lihavat ihmiset eivät saa torjua terveitä ohjeita! Eihän alkoholistejakaan jätetä oman onnensa nojaan juttelemaan lempiviinastaan, ja jakamaan ihan vaan pikku hörppyjä kesäpäivän kunniaksi. Tämä on rankkaa mutta totta. Älkää tuomitko viestinviejää, suurin osa terveesti syövistä ajattelee näin.

Yhdyn edelliseen ja alkuperäiseen kirjoitukseen täysin!Täällä palstalla on niin "sisäsiittoinen"-ilmapiiri ja toisinajattelijoita(realistisiä)katsotaan kieroon!
Hyvä on että välillä joku laukoo totuuksiakin, koska itsehän ne kilot olette itsellenne keränneet!
Tästä minunkin kommentista joku varmaan vetäisee herneen nenäänsä, mutta eikö keskustelupalstan tarkoitus olekkin mielipiteiden/kokemusten vaihto?!
Ilmeisesti näillä "laihduttajilla"on liian huono itsetunto myöntää että omissa ruokailu/liikuntatottumuksissa on jotain vialla!?

Minkä takia meidän pitäisi ottaa kritiikkiä vastaan muilta? Minäkin pyrin olemaan antamatta kritiikkiä muille, paitsi jos joku sitä haluaa välttämättä. Mielessään jokainen voi ajatella mitä haluaa mutta minulle ei tarvitse sitä ilmaista. minua ei todellakaan tarvitse herätellä sillä tietoa minulta ei puutu!

Minä en puolustele kilojani, syömällä tullut joka ikinen. Enkä ruokavaliotani myöskään puolustele. Se on ollut sitä mitä seon ollut. Nyt syömiseni on tervettä, säännölliset kevyet ateriat kasvisten kera. Siltikään en aio tuoda syömisiäni julki kaiken kansan nähtäville. Ja miksi tarvisikaan?

Jos haluan ohjeita niin haen niitä kyllä terveydenhuollon ammattilaisilta, en täältä! Kuka sen takaa että täältä saa niitä "oikeita " neuvoja ja ohjeita? Jätetään ne ohjeiden annot ammattilaisille, jookosta? :)

Minä en henkilökohtaisesti usko että laihdutuspiirissä käy niin että alkaa syöminen lipsahteleen. Päinvastoin!! Juuri sen takia halusin mukaan kimppalaihdutukseen etten niin helposti sortuisi! :) Enkä usko että se että suljettu yhteisö saa minua helpomin sortumaan kuin joku avoin yhteisökään. Toki voin puhua vain itseni puolesta! Luulen silti että muut jäsenet ovat ihan yhtä tosisaan!! :)

Meillä kaikilla on omat mielipiteet asioista ja se on ok!! Mutta olen huomannut että täällä ilkeillään ihan tahallisestikin. Ja jaellaan asiatonta kritiikkiä! Jos tosissaan haluaa antaa neuvoja ja vinkkejä niin voi miettiä miten asiansa ilmaisee. :) Ei tarvitse hyssytellä muttei haukkuakaan!! :)

Kaikesta huolimatta, kivaa loppukesää sinulle "terveesti"!! :wave: Jos sinulla on oikeasti hyviä vinkkejä minulle terveempään elämääni niin laita toki yy:tä. Tälle palstalle taidan sanoa heipat vähäksi aikaa. Toki voin käyn kyllä kertomaan kun painonpudotusurakka on edennyt tavoitteeseensa! :) :wave:

Yhdyn edelliseen ja alkuperäiseen kirjoitukseen täysin!Täällä palstalla on niin "sisäsiittoinen"-ilmapiiri ja toisinajattelijoita(realistisiä)katsotaan kieroon!
Hyvä on että välillä joku laukoo totuuksiakin, koska itsehän ne kilot olette itsellenne keränneet!
Tästä minunkin kommentista joku varmaan vetäisee herneen nenäänsä, mutta eikö keskustelupalstan tarkoitus olekkin mielipiteiden/kokemusten vaihto?!
Ilmeisesti näillä "laihduttajilla"on liian huono itsetunto myöntää että omissa ruokailu/liikuntatottumuksissa on jotain vialla!?

Vielä palaan hetkeksi, kerta kiellon päälle! ;) Myönnän että minun syömis- ja liikuntatottumuksissa on ollut paljon korjattavaa! Siksipä olen niitä muuttanutkin. Ehkä se kertoo jotain todellisesta halustani terveenpään elämään että kävin eilen jutteleen asiasta alan ammattilaisen kanssa. Sain lähetteen erinäisiin verikokeisiin ja kontrollikäyntejä on myös tiedossa. ja nämä siis ihan omasta halustani! :) Mutta kivaa kesän jatkoa myös sinulle! Kaikesta huolimatta myös sinulla on oikeus omiin mielipiteisiisi. Jos haluat hyvässä hengessä keskustella asiasta niin laitahan sinäkin minulle yy:tä! Minusta olisi reilua että jos teillä on sanottavaa niin kävisitte sanomaan sen "mustana", niin minäkin teen! :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2005 klo 12:50 RouvaRajatapaus kirjoitti:
Minkä takia meidän pitäisi ottaa kritiikkiä vastaan muilta? Minäkin pyrin olemaan antamatta kritiikkiä muille, paitsi jos joku sitä haluaa välttämättä. Mielessään jokainen voi ajatella mitä haluaa mutta minulle ei tarvitse sitä ilmaista. minua ei todellakaan tarvitse herätellä sillä tietoa minulta ei puutu!

.....

Siis kritiikkihän meitä kaikkia kasvattaa! Kukaan ei näe omia virheitään ilman kritiikkiä. Ei kritiikki ole ilkeää, jos sen tavoite on ohjata ihmistä oikeampaan suuntaan. Vika on silloin vastaanottajassa, vaikka vastuu sanomisensa sisällöstä onkin toki aina arvostelijalla itsellään.

Ei pieni lapsikaan kehity ilman kritiikkiä. Minä uskon että ihminen kehityy koko elämänsä ajan, joten hän tarvitsee elääkseen kritiikkiä löytääkseen oikeita suuntia - maailma kun on täynnä haitallisiakin houkuttelevia vaihtoehtoja...

Minäkin aivan janoan sitä. Olen kiitollinen aina kun joku vastaa ja kertoo että minun tulisi asetella sanani varovaisemmin. Sitten teen niin.

En halua loukata ketään, enkä todellakaan sääliä ketään sillä tiedän että jokainen kykenee ottamaan vastuun itsestään. Mutta sitä ei voi tehdä yksin, eikä toisten samanmielisten kanssa. Pitää olla avoin kritiikille jotta pääsee irti tämänhetkisestä tilanteesta MIKÄLI se on haitallinen - kuten jatkuva liikakilojen kantaminen on.

Yksin on vaikea näitä asioita tiedostaa ja toisilla tosiaan on huonompi itsetunto kuten joku asiallisesti mainitsi tässä ketjussa. Edelleen sanoisin että jos täytyy piilotella syömisiään niin se ei ole terveellä pohjalla.

Tunnen pyöreitä ihmisiä joita minulla ei ole tarvetta neuvoa, koska he ottavat vastuun itsestään ja kiloistaan. Ilmeisesti RouvaRajatapauskin on terveeltä pohjalta liikkeellä. Näitä keksinapostelijoita vain arvostelen ja haluaisin herätellä heitä vastuunottoon.

Laihtuminen ei saa tapahtua terveyden kustannuksella ihmeruokavalioilla eikä hetkellisinä päähänpistoina vaan täydellisenä elämänmuutoksella.

Jos näistä teksteistä hermostuu niin on syytä suurenmoiseen itsetutkiskeluun ja syytä miettiä mitä itsessään oikein suojelee tuolla vastaannousemisella.

\

:laugh:

Poistinkin vastaukseni, koska tämä "kinastalu" on ihan naurettavaa. :laugh: :laugh: .

En jaksa enää tulla edes vierailemaan tälle palstalle pilaamaan hyviä fiiliksiäni. Tulen vasta, kun olen tavoittanut ihannepainoni :wave: :wave: :wave: .

Y-viestit luen kyllä.

Tsemppiä kaikille laihduttajille :hug: .

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2005 klo 12:19 Realistinen laihdutt kirjoitti:
\

:laugh:

:x

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2005 klo 23:49 päivänlilja kirjoitti:
:x

The End :D

Juuri tätä minä tarkoitin!!Hymiöt viimeistään kertoo sen minkä minä jo tiesin aiemminkin...Jos ei muuta sanottavaa kuin hymiöt niin kannattaisi varmaan olla laittamatta yhtään mitään!

Näin se on... torjutaan apu ja realistinen kuva lihavuuden syistä. Ei auta kuin kallonkutistajat tuohon, ei mitkään kilon nipistäjät... Toivon että ihmiset jaksaisivat tsempata itseään mutta tekosyitä täynnä ovat. Sitten kun toiset tsemppaa niin he on ilkeitä... Joo, painu vain kaapille kun tämän luet, hae se jäätelökuppi ja patukat I don´t care. Yritetty on kyllä kun omaa kokemusta on. Ehkä pitäis tästä palstasta häipyä kun ei itsellä enää tarvetta puolustautua eikä tsemppikään näytä kelpaavan.

Se nyt vaan on niin, että toiset kaipaa enemmän tukea, toiset vähemmän... toisilla on enemmän itsekuria, toisilla vähemmän... toiset laihduttaa mieluummin vähentämällä syömisistä, toiset liikunnalla, jotkut molempien avulla. So what? ei laihdutuksesta saa tehdä pakkopullaa, vain tämä tapa on oikea-tyyliin. se ei varmasti toimi pidemmän päälle. jos et tarvitset tällaista foorumia laihtuaksesi, miksi sitten täällä roikut? se ei ole sulta pois, jos me muut, vähemmän itsekuria omaavat pidetään yhtä. Ja vielä lopuksi, se ON suuri juttu, jos pystyy tahdonvoimalla ja itsekurilla laihtumaan, miksi siitä ei saisi nostaa hirveetä haloota :laugh: :laugh: :laugh:

\

monella voi olla jokin aineenvaihduntahäiriö, jolla voi olla vakavia seurauksia. allekirjoittaneella raskausdiabetes. näköjään, ei tarvise edes joukkoa ilmaisemaan sitä tyhmyyttä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2005 klo 10:42 ennen 68 nyt 56 kirjoitti:
Näin se on... torjutaan apu ja realistinen kuva lihavuuden syistä. Ei auta kuin kallonkutistajat tuohon, ei mitkään kilon nipistäjät... Toivon että ihmiset jaksaisivat tsempata itseään mutta tekosyitä täynnä ovat. Sitten kun toiset tsemppaa niin he on ilkeitä... Joo, painu vain kaapille kun tämän luet, hae se jäätelökuppi ja patukat I don´t care. Yritetty on kyllä kun omaa kokemusta on. Ehkä pitäis tästä palstasta häipyä kun ei itsellä enää tarvetta puolustautua eikä tsemppikään näytä kelpaavan.

Kuka torjuu? Ai nämä kommentit, joissa lukee rivien välissä, ettei ylipainoisilla ole omia aivoja. :laugh: Ei ole mitenkään harvinaista tietää realistisia lihavuuden syitä, eiköhän ne ole aika lailla kattavasti jokaisen päähän iskostuneet. Myös keinot kilojen tiputtamiseen ovat aika hyvin tiedostettu laihduttajien joukossa. Ei me mitään amerikkalaisia idoootteja olla! Mitään tekosyitä tuskin kovinkaan monella on ja mitä lie ovat kilon nipistäjät, auts. Joku saattaa tarvita ammattilääkärin apua laihdutuksessaan, koska erilaiset sairaudet edellyttävät sitä! Muualtakin saa kommentteja ja hyviä neuvoja saakin. Tekosyitä ei tarvita, mutta ei ilkeitä kommenttejakaan. Siksi tämäkin sivu on varmaan niin hiljainen. Toivon vilpittömästi jokaiselle laihduttajalle onnea ja kukin laihduttakoon siten miten parhaalta tuntuu. :hug:

:kieh: :kieh: :kieh:

Ketjun avaajalle terkkuja :wave: .

Kiitos ihanan ryhmämme, minulta on nyt tippunut yli 15 kiloa kolmessa kuukaudessa ja vaatekoko on nyt 38.

Kyllä on kannattanut pitää "haloota" laihdutuksesta :D .

P.S En tosin ole kotiäiti, mutta silti on ollut aikaa kirjoitella siellä ryhmän sivuilla ja joskus täälläkin :D .

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2005 klo 18:09 päivänlilja kirjoitti:
:kieh: :kieh: :kieh:

Ketjun avaajalle terkkuja :wave: .

Kiitos ihanan ryhmämme, minulta on nyt tippunut yli 15 kiloa kolmessa kuukaudessa ja vaatekoko on nyt 38.

Kyllä on kannattanut pitää "haloota" laihdutuksesta :D .

P.S En tosin ole kotiäiti, mutta silti on ollut aikaa kirjoitella siellä ryhmän sivuilla ja joskus täälläkin :D .

Vielä lisäys, että edelleen kyllä jatkan laihduttamista ryhmässä eli vieläkään en ole luovuttanut =) .

Ne aikaisemmat viestini olin siis poistanut, en laittanut vain tuppisuuhymiötä. Sen laitoin sinne vasta jälkeen päin, kun minusta kirjoitukseni olisivat kaikuneet kuitenkin kuuroille korville ja siksi ne varsinaiset tekstit sieltä poistin.

Nyt käyn täällä kertomassa aina 5 tiputetun kilon jälkeen tuloksia :D . Ja hyviä tuloksia on siis tullut ihan ilman "tervettä kritiikkiä" ja haukkumisia :kieh: . Ja kas kummaa, kun en ole ainoa vaan meitä on tosi monta ;) .

Yhteistyössä