hinta-laatusuhteeltaan paras koiranruoka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unelmoiden
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

unelmoiden

Jäsen
07.05.2012
518
0
16
Olen etsimässä pienelle koiralleni uutta kuivaruokaa, mitä suosittelisitte? Nyt on kokeilussa Belcando, mutta se ei näytä oikein maistuvan, Viimeeksi kokeilin Iam`s merkkistä ruokaa kun kehoittivat eläinkaupassa tutustumaan, mutta epäilen vähän sen laatua, kun on kuulemma Eucanuban valmistajan edullisempi versio, eli onko laadustakin sitten tingitty?

Meillä on käytössä tällä hetkellä Sam's Field ja Belcando, noista Sam's Field on halpaa ja pitäisi olla myös aika laadukastakin, ainoa vaan on se, että sitä ei ihan joka paikasta tahdo saada, paitsi tietysti netistä tilaamalla.
Niin ja pentu syö Nutroa. Yhdelle koiralle ostin juuri Hills'in light-ruokaa, mutta se sattui olemana poistomyynnissä päiväyksien vuoksi, joten siksi ostin sitä, mutta seuraavaksi kokeilen varmaan Nutroa sillekin.

Me kokeiltiin varmaan toistakymmentä eri merkkiä, ennen kuin saatiin nirso rontti syömään edes jotain nappuloita. Nyt on ollut pitempään käytössä Royal Caninin very small dosg adult nappuloita.

Ai teillekin oli tärkempää soveltuvuus kuin laatu?

Juu kyllä vaan. Parempi olla kupissa sellaista mikä menee alas kuin sellaista, mikä ei mene. Mä uskon että ne on laadullisesti kaikki ihan hyviä, kaipa niissäkin jotain laadunvalvontaa on. Ja jos Royal Canin olis ihan paskaa, niin tuskin se enää markkinoilla olisi :). Näitä tuo nirsoilija syö ja se on pääasia :).

Kiitos suosituksista! Royal Caninia olen myös aiemmin syöttänyt pitkään, ja kyllä minä miellän sen laadukkaaksi ruuaksi, sitä voisikin taas harkita :) Eukanubaa olen jonkin aikaa kokeillut mutta siitä ei tuo koiruus niin välittänyt, tosin sen verran ahmatti se on että kyllä se kaiken syö kun on hetken miettinyt :D

Ton mahavaivaisen (monipuolisesti allerginen + muutenkin herkästi löyseilevä) koiran kanssa kokeiltiin kaikki mahdolliset ja mahdottomat erikoisdieetit (aivan tolkuttoman kalliita monet niistä!), mutta mikään ei sopinut. Lopulta löytyi nappulat, joita vatsa on kestänyt oireilematta jo pari-kolme vuotta: Pirkka Senior ja Pirkka Junior (molemmat vehnättömiä). Noita sekoittamalla saa kohtuullisen sopivan koostumuksen aikuiselle koiralle. Ja mikä parasta: tuntuvat maistuvankin ihan kohtuullisesti.

Itseäni rupesi ärsyttämään "laaturuokien" hinnat niin, että päätin sitten kokeilla halpaa kuivamuonanappulaa.
Nyt siis käytössä Booster Basic, maksoikohan se nyt jotain 37€ VIP-store-edustajalta ostettuna. Netin kautta kun ostaa, niin hinta on jo peräti 41€

Ja joka määkyy laadusta: Meillä koirat syövät lisäksi paljon raakaa lihaa, kananmunia/öljyä/hapanmaitotuotteita.
Ostin syyskuun alussa 2 säkkiä tuota Boosteria ja ensimmäisestä säkistä on mennyt jotain 1/3. Eli loppujen lopuksi melko vähän syövät noita napuja eniveis.

Minä myös kokeilin nämä "laaturuuat", sitten joku vinkkasi täällä kirosanaksi muodostuneen J&V:n, loppui koiralta ripulointi ja rapsuttelu ja jätöksen laatu kiinteytyi ja määrä pieneni. Valitsin siis soveltuvan laadun sijaan.

Meillä vaihdettiin royal canin( kasvattajan suositus) jahti&vahtiin. Royal Caninilla oli maha löysällä koko ajan. J&V:llä paskaa tulee paljon enemmän mut ei ole juuri koskaan löysällä. Sit jos enemmän syö ylimääräisiä herkkupaloja tms niin saattaa olla. Lisäksi ollaan annettu koiranmakkaraa ja ruokaöljyä lusikallinen kun pelkille nappuloille nirsoilee.

Törmäsin sattumalta verkkokauppaan koiravaruste.fi ja löysin heidän valikoimasta Valio koiranruoat. Tilasin hieman epäillen pari säkkiä Valio Maintenance peruskuivamuonaa testiin. Aiempia kokemuksia on mm. J&V ja Pedigree ruoista. Täytyy kyllä sanoa että Valio ruoat ovat ravintosisällöltään erinomaista laatua vaikkakin hinta tuntui jopa epäuskottava kotiintoimitettuna. Eipä ole enää ollu murrella mahat kuralla =)

täällä syödään royal caninia.. on ollut koko ajan ja enkä koe sitä mitenkään hirveen kalliiksi, meillä 8kg säkki riittää 1 1/2 kk..
koira voi hyvin ja turkki kiiltää.

Laatua ja laatua ja paskat sanon minä. Kaikenmaailman muroja tuli kokeiltua ( taas ) pentuvaiheessa; joukossa oli marketin mättöö hirveellä pierun käryllä ja ulosteen määrällä. Sitten oli saksalaisia luomumuroja ja voi elämän kevät, meno oli pahempaa kuin pirkan parhaissa. Piti kokeilla Myös paikallisen koiranruokakauppiaan suosituksesta ihmemuroja joista 80% imeytyy koiraan ja 20% pulpahtaa koirasta ulos ja kissan viikset, oli kyllä suhdeluvut toistepäin. Päädyttiin sitten RC:n ja jahti&vahtii ja koira ei pörise ja pärise kokoajan ja pasko myötäänsä.

Kertokaas mikä teidän mielestänne sitten tekee koiran ruoasta laadukasta? Ihan vaan kiinnostas tietää.. Et millanen on laadukas kuivaruoka, sellane jossa on paljo lihaa vai?

Yhteistyössä