Hinnoitteluapua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iitu93
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

iitu93

Jäsen
06.01.2009
382
0
16
ihan aluksi, anteeksi jos keskustelu on sopimaton..
Asiaan, tarvitsisin hinnoitteluapua. Olen myymässä itsetekemääni fleecehaalaria. Tahtoisin saada haalarin myytyä, mutta tahtoisin siitä jonkinlaista tekopalkkaa. Sanoka suoraan, mikä olisi sopiva hinta tälle haalarille:

http://tinypic.com/view.php?pic=2llk6j5&s=5

koko on joku 80-90cm ja tosiaan itsetehty, sekä käyttämätön.

P.S. Onko tuo retro? (olen vähän tumpelo tunnistamaan mikä on retroa ja mikä ei?)

Kiitos tosi paljon auttajille! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
tuo on tosi hieno! sää oot taitava! :) paljon sulla meni kankaisiin rahaa?

Ostin iison palan, josta meni noin 1/3osa tähän haalariin. Pala maksoi muistaakseni 8?, eli haalariin meni n. 2,7?. Lisäksi vetoketju (2?) ja resorit (joku 0,8?) Yhteensä: 5,5? :)

Hieno :) Pidän erityisesti fleecen väristä ja kuviosta. Käsityötä on niin vaikea hinnoitella kun siitä ei usein saa todellista arvoa. 20? vois olla ihan ok hinta.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
olisko 10-12e hyvä? Hieno haalari mutta minusta ei mene ihan retro-kategoriaan=)

En tahtoisi olla kiskoja, mutta 11?-5,5? -> 5,5? työpalkkaa. Tämä jaettuna kahdella tunnilla tekee alle kolmen euron tunti"palkan"
Vihaan tätä tapaani laittaa kaikki asiat numeroiksi :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hieno :) Pidän erityisesti fleecen väristä ja kuviosta. Käsityötä on niin vaikea hinnoitella kun siitä ei usein saa todellista arvoa. 20? vois olla ihan ok hinta.

Itseänikin mielyttää tuo kangas. Kovan mietiskelyn johdosta, sain kuvionkin osumaan jotenkuten tuon vetskarin molemmin puolin :)

Alkuperäinen kirjoittaja iitu93:
Itseänikin mielyttää tuo kangas. Kovan mietiskelyn johdosta, sain kuvionkin osumaan jotenkuten tuon vetskarin molemmin puolin :)

Hihojenkin kuviot menee kivasti yksiin haalariosan kanssa. Mä oon itse ollut aina todella huono kaavojen sovittaja ja leikkaaja.

Hihojenkin kuviot menee kivasti yksiin haalariosan kanssa. Mä oon itse ollut aina todella huono kaavojen sovittaja ja leikkaaja.

Niinpä meneekin, en ollut huomannut :) Tuo kaavojen sovittaminen on usein tuurista kiinni, jos osuu oikeaan, sitten osuu. Jos ei niin ei.. :D

olisko 10-12e hyvä? Hieno haalari mutta minusta ei mene ihan retro-kategoriaan=)

En tahtoisi olla kiskoja, mutta 11?-5,5? -> 5,5? työpalkkaa. Tämä jaettuna kahdella tunnilla tekee alle kolmen euron tunti"palkan"

onko tarkoitus tehdä noita useita siis myyntiä varten? jos haluat päästä eroon niin myy halvalla jos haluat takoa rahaa niin myy huuto.netissä pimeenä!

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

onko tarkoitus tehdä noita useita siis myyntiä varten? jos haluat päästä eroon niin myy halvalla jos haluat takoa rahaa niin myy huuto.netissä pimeenä!

Vähän kaksipiippuinen juttu. Haluan päästä eroon, mutta silti arvostaa omaa aikaani. Huuto.netissä ei mennyt kaupaksi, en sit tiedä oliko vikana hinta..

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Vähän kaksipiippuinen juttu. Haluan päästä eroon, mutta silti arvostaa omaa aikaani. Huuto.netissä ei mennyt kaupaksi, en sit tiedä oliko vikana hinta..

No paljonko siellä pyysit?

Ei ihmiset ole valmiita maksamaan käsityöstäkään mitään. Tekopalkoille ei pääse millään. Näin se vaan on! Pidä sama hinta huutonetissä ja odota että sopiva ostaja sattuu kohdalle. Ansaintamielessä käsitöitä on ihan turha tehdä, kaappiin jäävät niin helposti lojumaan. Mutta hienon haalarin olet tehnyt :)

Herttuantorilla kun on nämä 2 lastenkirppistä niin sieltä saat hyvät hinnat jos tuote on hyvä ja ei ole liikaa hintaa kuitenkaan.

Sinnehän pitää varata kai pöytä. Maksoi muistaakseni 4vko/50?. Myydäkseni yhden kympin haalarin, aika kova pöytävuokra :D Voisi kyllä yrittää löytää joku, jolla on pöytä ja pienellä vuokralla saada haalari tai joku muu miljoonista kaapissa lojuvista lastenvaatteista sinne myyntiin..

Kurkkasin profiiliisi ja yllätyin, positiivisesti. Tuon ikäiseksi olet kyllä todella taitava käsistäsi =). Itse myös tykkään tehdä käsitöitä, mutta ikäväkseni huomannut, että jos niitä yrittää kaupata, niin niistä ei kyllä paljoa vaivanpalkkaa saa.. Mutta toivottavasti saat käsitöitäsi kaupaksi, kauniita ovat =).

Ihana! Kyllä hyvin tehdystä, siististä käsityöstä voisi pyytää 15-20?...ainakin kokeilla ensin meneekö tolla hinnalla kaupaksi. Se on kyllä sääli, etteivät ihmiset nykyään arvosta käsitöitä ja sitä miten paljon aikaa menee ompelemiseen ja leikkaamiseen + vielä kankaat päälle...Itse olen täys tumpelo käsitöissä, siksi ehkä osaan arvostaakin niitä, joilla se taito on!

Alkuperäinen kirjoittaja äitimamma:
Kurkkasin profiiliisi ja yllätyin, positiivisesti. Tuon ikäiseksi olet kyllä todella taitava käsistäsi =). Itse myös tykkään tehdä käsitöitä, mutta ikäväkseni huomannut, että jos niitä yrittää kaupata, niin niistä ei kyllä paljoa vaivanpalkkaa saa.. Mutta toivottavasti saat käsitöitäsi kaupaksi, kauniita ovat =).

Kiitos :) Olen huomannut, että kaupaksi menee vain pienet tavarat, kuten lakit ja pipot. Kaikki isompi ja kaappiini kuleksimaan..

Yhteistyössä