Minä aloin koulupoikana himoita naapurin komeaa emäntää. Katselin aina varsinkin
kesällä kun hän liikkui ohut kulunut kesäleninki yllään.
Meillä oli yhteinen maitolaituri , minun tehtävä oli tuoda kesällä maitotonkat maitokopille.
Taas naapurista emäntä oli maitoa kärräämässä. Aina sain olla hänelle kaverina isoja
pystöjä laiturille nostamassa. Aina hän oli minulle mukava ja jutteli kuin aikaihmiselle.
Kerran sitten kävi niin että siinä maitoauton tulon aikoihin nousi taivaalle synkkä ukkos-
pilvi. Alkoi sataa kaatamalla. Meillähän oli sateensuoja kun menimme maitokoppiin sadetta
pitämään. Koppi oli melko ahdas , lisäksi siellä oli tyhjät maitopystöt. Seisoimme molemmat
siellä sisällä sateen loppumista odottaen. Sade tuntui vaan yltyvän. Mikäpä meidän oli siellä
ollessa . Emäntä oli vähän allta nelikymppinen, verevä , tummahiuksinen nainen.
Siinä sateen kestäessä sitten halasin emäntää , minä 13 vuotias nulikka. Sain vastaukseksi
ihanan suukon häneltä. Vaikka hän tuoksui vähän navetalle , ei se haitannut yhtään.
Kuiskasin hänelle; Haluaisin kanssasi joskus saunaan. Niinkö , hän vastasi . Tule huomen-
na hänelle kaveriksi mattopyykille heidän rantasaunalle. Tulen mielelläni maitoreissun
jäkeen , odota siellä . Menin kuten sovittiin, hän oli siellä lämmittämässä vettä , Oli
tosi kuuma päivä, hän oli bikinit yllään siellä. Komea näky , en ollut häntä niin vähissä
vaatteissa ennen nähnytkään. Emäntä kehoitti minuakin vähentämään vaatteita.
Minäkin olin sitten uikkarit ainoana verhonani. Siinä me pesimme mattoja ahkerasti.
Hänellä oli kahviakin mukana. Katselin siinä hänen upeaa vartaloa koko ajan.
Saimme urakan valmiiksi , hän sanoi ; Tule tänne saunaan. Vähän kyllä hölmistyin ,
täytyy myöntää . Hän oli lämmittänyt myös saunan lämpimäksi. Nyt poju kylvetään
tällaisen työn päätteeksi. Eikä hän ollenkaan salaillut paikkojaan. Hän jopa halusi
pestä minut kokonaan. Pojun kikkelihän taitaa tykätä saunomisesta. Ei me vielä silloin
menty sen pitemmälle. Hän sanoi että olen vielä niin nuori , mutta on ihanaa kun sinuä
olet naisista noin kiinnostunut. Kyllä sinä saat mennä pitemmällekin kunhan menee aikaa
muutama vuosi , voidaan me ssaunoa yhdessä milloin on siihen tilaisuus.
Niin tehtiin , kyllähän meidän saunomisessa sitten tapahtui muutakin kun aikaa oli
kulunut kolme vuotta.