Hikisen työpäivän jälkeen tuli mieleen tälläinen kysymys...

Katherine Wheel

Aktiivinen jäsen
27.01.2005
17 604
0
36
Te, jotka pidätte ja rakastatte helteitä, mitä teette työksenne?

Ja te, jotka ette pidä helteistä, mitä teette?

Mä inhoon tätä kuumuutta, ja työskentelen keittiössä. Tänään pistin lämpömittarin kassan viereen, paikkaan missä ei tapahdu mitään kuumaa. Näytti 30 astetta. Voin vaan kuvitella mitä siellä patojen äärellä on lämpötila...

Mä olen hoitoalalla töissä. Työpaikka on aika leppoisa, mutta kyllä tulee aivan tarpeeksi kuuma. Mulla on kokemusta myös keittiötyöstä.

Mä en pidä helteistä eikä sillä ole mitään tekemistä mun työn kanssa koska inhoan hellettä vaikka olisin tekemättä mitään.

Minä pidän lämpimistä säistä. Työ on toimisto-olosuhteissa, kun ilmastointi toimii, on kaikki hyvin, mutta, kun se kukistuu, tulee kyllä tukalaa, koska seinien tilalla on ikkunat joka suuntaan. Happi loppuu, etenkin jos on kiireistä ja monta ihmistä työskentelee pienehkössä tilassa.

Ja tämä ei-toivottu liian lämmin voi tulla ihan talvellakin, jos aurinko paistaa, joten ei sinänsä ole helteisiin sidottu.

[QUOTE="Manttu";23951216]Mä olen hoitoalalla töissä. Työpaikka on aika leppoisa, mutta kyllä tulee aivan tarpeeksi kuuma. Mulla on kokemusta myös keittiötyöstä.

Mä en pidä helteistä eikä sillä ole mitään tekemistä mun työn kanssa koska inhoan hellettä vaikka olisin tekemättä mitään.[/QUOTE]

Minäkään en pidä helteistä laisinkaan, vaikken olisi edes töissä.
Nyt työskentelen sorvin äärellä ja olotila todella tuskainen, koneet lämmittävät aivan kiitettävästi lisää vaikka lämpötila olisi huomattavasti alhaisempikin.

Rakasta hellettä ehkä juuri siksi, että opena saan olla lomalla ! Elokuun helteillä ja toukokuun lämpiminä päivinä menen ulos oppilaiden kanssa aina, kun se on mahdollista.

Te, jotka pidätte ja rakastatte helteitä, mitä teette työksenne?

Ja te, jotka ette pidä helteistä, mitä teette?

Mä inhoon tätä kuumuutta, ja työskentelen keittiössä. Tänään pistin lämpömittarin kassan viereen, paikkaan missä ei tapahdu mitään kuumaa. Näytti 30 astetta. Voin vaan kuvitella mitä siellä patojen äärellä on lämpötila...

Vihaan helteitä. Istun tietokoneella päivät ilmastoinnin huutaessa niin kovaa, että tarvii villatakin päälle ulkoilmasta viis.

Inhoan helteitä. Nuohooja olen.
Kaikista pyttymäisintä, mitä ikinä onkaan työssäni, on olla välikatolla villojen seassa näillä helteillä. Siellä kun on aivan tajuttoman kuumaa. Ihan kuin saunassa, paitsi että siellä on kuumuuden lisäksi hirveän pölyistä (hikinen kroppa -> pölyt tarttuu pahemmin) ja että siellä ollaan paljon pitempään kuin saunassa..

Mä vihaan helteitä. Työ on fyysisesti raskasta, mutta työpaikalla ei ole kun korkeimmillaan +24. Vaikka tossakin lämpötilassa hiki kyllä jo virtaa... Vihaisin helteitä, vaikka tekisin mitä työkseni tai olisin tekemättä mitään :-) Ei vaan ole mun juttu..

Olen rakastanut helteitä kaupan myymälänhoitajana, asiakasneuvojana, hotellin vastaanottovirkailijana, lääkärin vastaanottoapulaisena, lasten leikkitätinä hotellissa Välimerellä, työkkärin tätinä, sekä nyt röntgenhoitajana.

meillä oli keväällä jo sisällä lämpöä 24, en edes halua tietää mitä siellä nyt on |O (siis yöllä kun meni töihin, ennen ku uunit ym on päällä )

ja keittiössä töissä minäkin.. siellä ei ilmastointi pelaa ollenkaan, parhaimmillaan talvella sisällä 14 astetta ku yöllä menee töihin, ja kesällä sit sinne paahtuu.. (kierrättää ulkoilmaa sisälle:kieh:)

Inhoaminen on ehkä liian voimakas ilmaus, mutta en mä nyt kyllä nautikaan tästä kuumuudesta....

Ompelen työkseni, pienessä ullakkokamarissa. Täällä kun jyräyttää käyntiin ompelukoneet ja ison höyrysilityslaitteen (ei 'tavallinen' höyrysilitysrauta) niin kuuma on.

Yäh. Hikeä ja nihkeyttä.

[QUOTE="vieras";23951239]rakastan helteitä ja olen päikyn täti, ihanaa olla ulkonaulkonaulkona :D[/QUOTE]

Ihanaa auringon ottoa ja iloisia lapsia :heart: :heart:

Rakastan helteitä.
Ja teen milloin mitäkin, yrittäjä.

Yleensä toimin ostopalvelulomittajana muutamalla eri hevostallilla. Ja kyllä, näillä helteillä on helvetin kuuma, hiki virtaa, pitää muistaa juoda, paarmat on kimpussa eikä varjoon aina pääse silloin kuin haluaisi. Kivempaa silti, kuin silloin kun itsensä ja hevoset pitää pukea hulluna, räkä jäätyy nenään, varpaat ja sormet on tunnottomat....

Tämän kuun olen tosin poikkeuksellisesti tehnyt/teen catering-keikkaa kuvausporukalle. Suorastaan luksusta, on saanut kaikessa rauhassa kokkailla viileässä keittiössä ja hörppiä kahvia. Kauppareissuilla tulee hiki, mutta ei haittaa yhtään.

Töissä kaupassa jossa on pukeutumisetiketti. Vanha ostoskeskus jonka ilmastointi ei toimi kunnolla ja päällä pitää olla pitkät housut ja peittävä paita. Mä vihaan tätä hellettä!

Voisin nauttiakkin tästä jos saisin pienessä topissa ja shortseissa istuu pihalla tai edes viettää työpäivän hyvinilmastoidussa tilassa. Nyt sitä on kuumuudesta työpäivän jälkeen ihan loppu ja väsynyt ettei oikeen osaa nauttia.

Jos on yli 25 astetta lämpöö pitemmän aikaa ni mieluusti oon töissä. Ilmastoitu melkeen koko tehdas ;) Tykkään helteestä, mut liika on liikaa. Tykkään myös pakkasista, mut liika on liikaa sielläki...elikkäs ääripäät on nounou :)

Rakastan helteitä ja olen kaupassa,ilmastoinnista ei ole tietoakaan :D tai ainakaan sitä ei tunne työnlomassa..mutta Suomen kesä ja varsinkin ne helteet on niin lyhyitä aikoja,että ei parane valittaa..onneksi on kuukauden kesäloma,niin ei mene koko kesä töissä

Leipomotyöntekijä. Töissä +38 ilmastointilaitteesta huolimatta. Välillä oli pakko pakata leipää tuolilla istuen. Helteet jees ulkotiloissa, ei niin jees sisätiloissa.

Yhteistyössä