Hiivatulehdus

  • Viestiketjun aloittaja Hermot menee...
  • Ensimmäinen viesti
Hermot menee...
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen - miten olette taltuttaneet hiivan?
Olen kärsinyt koko ajan pahenevasta hiivasta koko tämän vuoden ja pikkuhiljaa alkaa palamaan hihat. Elän onnellisesti vakisuhteessa, joten tottakai seksielämänkin kannalta olisi kiva saada joku muutos asiaan.
Elikkä, olisin ikuisesti kiitollinen jos kohtalosisaret voisitte kertoa omat kokemukset tai lähettää sivuvinkit esim. estolääkityksistä, dieeteistä, e-pillereiden vaikutuksesta yms.

Onko kukaan onnellinen päässyt tästä helvetistä jollain tavalla irti....?
 
Vanhat konstit
Hyva ystavani karsi toistuvista hiivatulehduksista muutaman vuoden ajan. Itse olen sairastanut sen tarpeeksi monta kertaa ymmartaakseni miten hankalalta sinusta varmasti tuntuu.

Muutama perus saanto:

1. Ala kayta saippuaa alapesua suorittaessasi. Haalean lampoinen vesi ja puhdas pehmea pyyhe ovat parhaat. Ala peseydy liian usein. Se vain kiihdyttaa hiivaa.

2. Valta tiukkoja housuja (seka alus- etta paalyhousuja). Nuku yot ilman pikkuhousuja.

3. Valta hiiva sisltavien tuotteiden syontia. Paras olisi lopettaa ne ainakin kuukaudeksi kokonaan, silla ne ruokkivat hiivaa elimistossasi. Itse olen huomannut, etta olut on viimeinen juoma mita kannattaa nauttia hiivatulehduksen aikana!

4. Tukalan olon helpottamiseen kay maustamaton luonnon jogurtti mainiosti. Se myos ehkaisee bakteerien kasvua. Tuntuu soittaiselta mutta on vaivan arvoista!

Tassa muutamia vinkkeja joiden avulla ainakin ystavani paasi kiusallisesta vaivasta eroon. Ovat myos auttaneet minua!

Seksia olisi hyva valttaa, kun on tulehdus paalla silla myos kumppani voi saada sen. Uskon etta olet kaynyt jo laakarissa puhumassa asiasta. Muista etta antibiootti kuuri usein laukaisee hiivatulehduksen, joten mainitse asiasta laakarille jos sinulle antibiootteja maarataan. He kirjoittavat silloin samalla kuurin hiivan hoitoon/ehkaisyyn.
 
Lumikki
Itse käytin luontaistuotekaupoista löytyviä hiivatuotteita (ensin Antivir, mutta totesin Hiivakuuri-nimisen tuotteen hyväksi), ja tein kuten edellä mainittu ehdotti, tosin täysin en jättänyt hiivaa, mutta niin paljon kuin mahdollista, ja lisäksi join vielä paljon greippimehua tai karpalomehua ja söin happamia tuotteita. Tämä auttaa myösin virtsatietulehdukseen, mutta huomasin, että nämä auttoivat hiivankin kuriin saamiseen.

Lisäksi söin maitohappobakteereita päivittäin maksimiannoksen, joka tasapainotti kroppaa. Ja niitä maitohappobakteereitakin on monenlaisia ja joillekin tehoaa toinen ja toiselle toinen. Itse söin Lactoseven-maitohappobakteereita ja käytin sisäisesti Gynophiluskapseleita.

Kuukausia siihen meni, että vaivasta eroon pääsin, mutta minulla oli muutamia sitä vaikeuttavia asioita, joita sinulla tuskin on. Pitkäjänteisyyttä kuitenkin tarvitaan ja tarpeeksi pitkä kuuri, samoin pitää lopettaa tuotteet pikku hiljaa oloaan kuunnellen.

Toivottavasti pääset eroon vaivasta!
 
Leia
Lopeta pillerit.

Mulla oli puolen vuoden ajan jatkuvaa hiivaa, kunnes lääkäri kertoi pillerienkin aiheuttavan hiivaa ja ehdotti kierukkaa. Kierukan asettamisen jälkeen hiiva lakkasi kuin seinään ja limakalvot ovat jälleen kunnossa.
 
-
Et maininnut mitä lääkkeitä olet kokeillut. Mulla on kyllä auttanut reseptillä suun kautta otettavat lääkkeet - ilman reseptiä ostetuissa emätinpuikoissa sen sijaan on mennyt rahat ihan hukkaan, ei tehoa mulla. En nyt muista sen lääkeaineen nimeä jota reseptilääkkeissä on, mutta mulla sen vaikutus on ollut vieläpä ihanan pitkäkestoinen, eli ainakin vuoden on saanut olla ilman vaivaa. Olen muuten kuullu että aktiivinen seksielämäkin voi laukaista hiivan, kun emättimeen joutuu usein ""ylimääräistä tavaraa"", eli nykyisin huuhtaisen aina paikat vedellä seksin jälkeen - saippuahan on pannassa.
 
Luonnollisesti
Tässä tämmöinen vanhan kansan konsti, samaa lajia kuin tuo jugurttiohje eli laita noin sentti vettä lasiin ja loput vettä ja huuhtele (pumpulin kanssa) sillä alapäätäsi. Toista aina vessassa käydessäsi. Vaikutuksen huomaat muutamassa päivässä. Tosiasia on että terveessä alapäässä moinen liemi ei kirvele lainkaan. Voisin kuvitella että myös mustikan (limakalvot) ja puolukan (virtsatiet) lisääminen ruokavalioon olisi hyväksi.
 
MillaMagia
Minä pääsin eroon hiivakierteestä Ecovag-nimisellä emätinkapselilla! Se helpotti muutenkin oloa, kun aloitin uuden suhteen ja seksiä tuli harrastettua ihanan paljon.. huomasin juuri, että sitä pääsee testaamaankin, kannattaa tsekata www.hopottajat.fi
 
tietämätön
Kävin tsekkaamassa noi hopottajien sivut. Aika villi idea. Ensin aattelin, ettei oo kyllä mua varten mut tutkittuani juttua tarkempaan niin voishan sitä huumorimielellä lähtee kokeileen, kun kuiteskin on luonteeltaan tällanen suupaltti ekstrovertti.
:eek:) Ei se ota jos ei annakaan.

On nimittäin noi helkkarin kutinat ja vuodot vaivannu jo pitempään ja hermot on tiukalla. Jos nyt vihdoin pääsis kierteestä eroon oisin iki-iki-onnellinen!


 
jarna
Teepuuöljyä 100% esim.Frantsila voi laittaa pari tippaa minitampooniin,kun tuntuu että alkaa kutista.Se tappaa hiivaa ja bakteereja ja lievittää kutinaa.Öljyä voi myös tiputtaa pisaran pikkuhousuihin.Jos sinulla on tarpeeksi iso vati,johon voit tehdä istumakylvyn,laita 5tippa teepuuöljyä/2lmahdollisimman kuumaa vettä(siis niin kuumaa että siinä voi istua).Istu 10min.Saman voi tietenkin tehdä ammeessa.

Siteet ja pikkarisuojat pahentaa oireita.

Tiukat housut ja stringit sekä keinokuidut pahentaa hiivaa ja aiheuttaa sitä.Itse suosin puuvillaa.

Asidofilus-ja Gefilustuotteet ym.parantaa.Itse syön joka aamu maustamatonta a-jugurttia ja jos hiiva on päällä,juon G-piimää aterioilla ja välipaloina.Nautin myös läpi vuoden suun kautta probiootti-kapseleita.

Hedelmät,mehut,makeiset ja valkoiset jauhot ja leivät aiheuttavat ja pahentavat hiivaa.

 
Hiivis
Kannattaisko tsekata myös miehen kulkureitit? Yllättävän monen naisen ""hiivasyndrooman"" takana on vieraissa juokseva mies, joka kuljettaa vieraita mikrobeja vaimolleen. Tottakai hiiva siitä tykkää!
 
Milla
Noissa itsehoitotuotteissa mainitaan, että jos on kolmas hiiva puolen vuoden sisällä, niin pitäisi lääkäriin. No, täällä oireilee se kolmas nyt, mutta mitä lääkäri sen kummempaa asialle voi? Rahatkin on nyt loppu, eli ei taida olla varaa moiseen...
Ilmeisesti pillerit meikäläisellä aiheuttavat tämän, kun uuden merkin myötä ongelma alkanut.
 
VAIN seksin jälkeen
Mulla hiiva tuli vain aina seksin jälkeen. Muulloin olin niin terve kuin olla voi, mutta sitten erehdyimme harrastamaan seksiä vaikka vain pikaisesti (mieheni oli harvoin kotona) ja vaikka olimme aina tosi puhtaita niin taatusti tuli hiiva ja paikat tuli helliksi. Söin kymmenet hiivakuurit niin kai ne limakalvot herkistyivät ja ohenivat liiasta kuurien syönnistä ja mitään apua en ole edes gynekologilta saanut. Ruokavaliot tuskin auttaa, koska hiiva tulee vain seksin jälkeen. Mieheni lähti, enkä pysty oikein uutta suhdettakaan aloittamaan kun en pysty harrastamaan seksiä niin paljon kuin uusi mies haluaisi ja minä haluaisin. Mitähän tässä voisi tehdä, että saisi limakalvot kuntoon ja mikä lääke auttaisi? Virtsatulehduksia minulla ei ole, eikä mitään ehkäisyä.
 
Sama vika rahikaisella
Minäkin olen kärsinyt tästä kirouksesta vuoden. Estokuurilla olen parhaillani, Fluconazol ratiopharm 150 mg joka kuukausi kolmen kuukauden ajan. Ja hiiva eikun jyllää.
Luulin jo hetken, että nämä lääkkeet auttavat, mutta viime viikolla oireet alkoivat taas. On muuten vaikuttanut aika tylysti minun seksuaaliseen itsetuntooni ja naiseuteeni.
Avomies on jaksanut toistaiseksi tukea ja lohduttaa, mutta mitenkähän kauan jaksaa tämmöistä. Tuntuu, että vuosi alkaa olla jo vähän liikaa. Hänetkin on hoidettu jo useamman kerran, kun tyhmyyksissämme luulimme päässeemme tulehduksista ja erehdyimme lempimään paljaalla.
Lienee turha mainita, että rahaa on mennyt ja paljon. Olemme käyneet lääkärissä, myös yksityisellä, ja monta kertaa ja ostaneet turhia lääkkeitä.
Olen menettänyt elämänhaluni. Emme voi edes YRITTÄÄ lasta tämän hemmetin hiivatulehduskierteen takia.
Tuntuu, ettei minusta ole mihinkään.
 
Irtonainen
Mulla loppu jatkuva kutina ja hiiva- sekä emätintulehduskierre kuin seinään, kun lopetin pillerit. En olisi uskonut, mutta näin on. Vuoteen ei ole ollut minkäänlaista kutinaa, tulehdusta tai muuta häikkää, eli pillereihin en takaisin vaihda, vaikka mikä olisi.

 
Just
Kärsin hiivasta aikani, kunnes jätin ph-suojat pois. Valkovuoto väheni, hajut hävis, eikä hiivasta tietoakaan. Aikaisemmin käytin itsepintaisesti ph-suojia, vaihdoin merkistä toiseen, ja käytin 2-3 päiväs, kun valkovuoto haisi. Ja lekuri sanoi, et paikkojen pitää saada tuulettua, eikä saippuaa alapääpesuun.
 
'
tuttu vaiva valitettavasti. Itse sain kuriin hiivan aloittamalla gynophiluskapselit jotka laitetaan emättimeen. samalla aloin käyttää gefilus-tuotteita ja syödä terveellisemmin. mutta kaikille nuokaan ei auta...

olen yrittänyt rasvata alapäätä koska se kostuttaa sitä, mulla kuviuuv tekee ongelmia.

sama täällä, suhde kärsinyt ja paljon. Ero ollut lähellä. Myös virtsatietulehdus tuli seksin jälkeen ja mieheni väitti että ei se siitä ole tullut. koskaan aikaisemmin ei ole ollut tulehdusta. Mies on aina hoidettu mutta häneltä menee voimat..

käytän päivittäin maitohappobakteereita ja gefilus ym. asidofilustuotteita. kalliiksi tulee kun ostan appteekista luontaistuotetta mutta näinhän se menee...
 
minnuli
Tiialle!!!

Ehdottomasti ainakin minusta tampooni on parempi,kuin side.Jouduin väkisillä/vastentahtoani käyttämään sidettä menkkojen ensimmäiset päivät (olimme mökillä,eikä lähikaupassa moisia tampooneja ollut) ja ihka ensimmäinen hiiva tuli.Ikää minulla on kohta 30v ja ensimmäinen hiiva.Koskaan ennen en ole sidettä käyttänyt...muuta ku yöllä.
Eli suosin ehdottomasti tampoonia.Hiivan aikana vaan ei saanut sitä käyttää,vain sidettä yök :(
Hiiva levisi muuten tämä onnellisen tapahtuman johdosta peräaukon suullekkin...ja sieni sen jälkeiseksi ihanuudeksi.Daktacortilla lähti pois,mutta olisin mielummin jättänyt tämän tautiketjun kokematta.
 

Yhteistyössä