Hiivatesti neg.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Riikka

Vieras
Minua(kin) on jo alkukesästä lähtien vaivannut kummallinen kutina alapäässä (enemmän häpyhuulissa kuin sisällä emättimessä). Hiivatesti tehtiin, mutta tulos oli negatiivinen. Hiivaa silti vähän epäilen (aiemmin ei kyllä ole ollut), sillä hiivattomampaan ja sokerittomampaan ruokavalioon siirtyminen on jonkin verran auttanut.
Kysynkin nyt, että onko tavallista, että hiivaa on, vaikka testi väittäis toista?
Olen aika ajoin tutkinut alapäätä, eikä siellä ainakaan mitään näppyjä tai syyliä ole. Mutta välillä on sellaista vaaleaa, tahnamaista peitettä uloimmissa häpyhuulissa. Liittyykö hiivaan?
Entä jos tää olisikin esim. epäspesifi tulehdus, niin mitä se hoitamattomana aiheuttaa, eli kuinka kiireesti kannattaisi mennä lääkäriin? Kutina ei ole sietämätöntä, useimmiten aika lievää. Epätietoisuus tässä lähinnä vaivaa.

Kiitti ellit, jos kerrotte kokemuksistanne.

Mulla on samanlaista vaivaa ja hiivatesti neg. Alan jo epäillä
noita testejäkin. Ei epäspesifi tulehdus tietääkseni aiheuta
mitään vaurioita, mutta se on vaikea saada parannettua.
Itse käytin Flagyl Comp puikkoja pitkät kuurit samoin suun
kautta Flagyl lääkitys. Dalacin vasta paransi epäspesifin tu-
lehduksen. Pientä kutinaa ja valkovuotoa on vieläkin ja luu-
len sen johtuvan hiivasta??? Sokeriton ruokavalio helpottaa
mullakin oireita ja pullan tai keksien syömisen jälkeen alkaa
kutina myös virtsateissä.

Onko teille tehty etikkatesti?

Kondyloomassa on usein hiivan oireet eikä kondylooman diagnoosia voi lääkärikään tehdä pelkin silmin. Näppyjä ei litteässä kondyloomassa ole ja taudin olemassa olon voi todeta vain etikkavärjäyksellä.

Pyytäkää tekemään se, ellei ole tehty.

Yhteistyössä