Hiivalääke ei auta, mitähän muuta tämä voisi olla :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihan hiiva tai joku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihan hiiva tai joku

Vieras
Eilen kutisi ja tuntui olevan kokkareista vuotoa, alapää oli turvoksissa joten hain lääkkeen.

No tänään on jo tullut ainakin häpyhuulten ulkopuolelle (siis sisempien häppäreiden) haavaumia, huomasin vain kun pyyhkisin canestenit sieltä pois niin paperi oli veressä.

Tuntuu että on mennyt pahemmaksi vain ja vrk sitten otin siis diflucanin ja tuota rasvaa olen laittanut ulkopuolelle jo jokusen päivän.

Voiko jossain muussa olla vastaavat oireet? Kun ei tuo lääke tunnu tehoavan

todella inhottava tunne kokoajan alapäässä, "painostava" tai painontunne. Vaikea kuvailla. Tavallaan tuntee 24/7 alapään olemassaolon

Hiivaa minulla on tuollaiset oireet aina olleet. Joskus on joutunut ottamaan parikin kuuria, ennen kuin tauti on talttunut. Kannattaa kiinnittää myös ruokavalioon eli sokerit ja vaaleat jauhot minimiin. Lisäksi suun kautta otettavia maitohappokapseleita.

Olen alkanut ottamaan myös seksin jälkeen emättimeen laitettavan maitohappokapselin, jotta se tasapainottaa pH-arvon. Se on auttanut, ettei hiiva enää yllätä yhtä usein seksin jälkeen.

Jos onkin nyt hiukan astetta ärhäkkäämpänä. Mokoma riesa onkin!

Laita vielä sitä voidetta ja pistä ruokavalio syyniin, kuten nim.merk. dddd tuossa jo sainoikin. Sokerit minimiin ja ota käyttöön vielä maitohappobakteerivalmisteet. Jos ei olo helpotu ens viikon puoleen väliin mennessä, niin sitten lääkäriin tai jos olosi tästä vain muuttuu entistä sietämättömämmäksi.

Minulle iski pari vuotta sitten todella sitkeä hiiva. Yllättävää, kun aiemmin en ollut sairastanut sitä kuin 2 kertaa ja ikää jo 40v.
En saannut taltutettua sitä voiteilla. Lopulta piti lopettaa kuopuksen imetys, ottaa suun kautta otettavaa hiivalääkettä ja samalla käytin myös voiteita, koska yhden tabletin jälkeen oireet eivät helpottaneet. Samalla otin käytöön todella tiukan ruokavalion, sokerit pois, vaalea leipä pois, söin gefilustuotteita, c-vitamiiniä ja maitohappobakteerikapseleita.
Gyne ehdotti tuota c-vitamiinia (happamoittaa elimistöä).
2kk meni ja sitten loppui. Eikä ole sen jälkeen tullut.

Yhteistyössä