hiivaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuka tietää??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuka tietää??

Vieras
Onko kukaan käyttänyt raskauden aikana hiivaan hoitoja ja mitä? kun ostin apteekista canesten puikon ja yritin kysellä farmaseutilta puikon käytöstä niin se sanoi vaan ettei mitään niitä suositella raskauden aikana ja ainakaan ilman lääkärin lupaa?! ostin paketin kuitenkin kun siinä lukee että asetinta ei tulisi käyttää. En sitten loppuen lopuksi uskaltanut laittaa koko puikkoa edes sormin, kun soitin asiasta vielä päivystävälle sairaanhoitajalle ja hän neuvoi että mennä ensin lääkärille että hiiva infektio varmistuu! Haluaisin vaan tietää onko muilla odottavilla ollu hiivaoireitten kanssa yhtä mutkainen tie?;>

mä kävin lääkärillä kun epäilin hiivaa...
sain kuurin...
käytin myös käsikauppa tavara hiiva emätin puikkoja ja ne auttoi... jos hiivaa on se saattaa altistaa kuulemma repeämisillekin joillakin naisilla... synnytyksessä

Käy lääkäris tai neuvolassa otattamassa hiiva näyte se on nopea ja helppo ottaa...

Mulla oli hiiva, menin kuitenkin lääkärille, ennenkuin aloitin itsehoitoa.
Lääkäri määräsi vain rasvaa jota asettimella emättimeen pursotettiin, ei puikkoja ollenkaan. Ehkä näin hänen mielestään raskauden aikana. Ainankin hiiva hävisi ja kivempi olla kutinoitta.
On iloisempaa odotusta!

hei

mulla oli hiivatulehdus, labrakoe näytti +1 ja terveydenhoitaja suositteli canestenin puikkoa, joka otetaan vaan kerran. hämmästyin kun luin paketista, että ei saa käyttää jos on raskaana ilman lääkärinlupaa, soitin myös itse apteekkiin ja käskivät olla vielä neuvolaan yhteydessä. Terkkari oli sitä mieltä, että siitä ei pitäisi olla mitään riskiä sikiölle. Otin sitten canestenin, oireet häipyi, mutta parina päivänä tuli verta, limakalvot niin kuivat? soita neuvolaan varmuuden vuoksi?
nuku hyvin :-)

Minä ostin apteekista Canestenin kolmen päivän kuurin hiivaan ja se auttoi. Suosittelen käyttää sen canesten kuurin tai gyno daktarinin, niin ne lääkärissä ja apteekissakin neuvovat. Lisäksi ala syömään Gefilus maitohappobakteereja. Maksavat viisi euroa apteekissa.Itse otin oireiden aikaan kolmisen kapselia päivässä ja nyt kaksi. Lisäksi Gefilus tuotteita, mehuja ja maitoja kannattaa käyttää, ne ainakin minulla ovat auttaneet ja pitävät hiivan poissa!!

Itsellänikin hiiva useasti riesana. Alkuraskauden aikana kysyin hiivan hoidosta lääkäriltä ja tämä sanoi, että syy miksi emätinpuikkopaketeissa lukee ettei niitä tulisi käyttää ilman lääkärin lupaa on se, että useasti niitä tulisi käytettyä turhaan. Ts. lääkärin tulisi varmistaa, että kyseessä on hiiva eikä mikään muu tauti.
Itse olen kerran hoitanut hiivan nyt raskauden aikana ja nimenomaan paikallishoitona, mitä ainakin meillä päin neuvolassa suositaan. Tehoaa kuulemma paremmin.
Tietysti jos on epävarma, voi pyytää lähetteen labraan, missä ottavat kokeet. Oli miten oli kyllähän oireet kannattaa hoitaa pois eikä hiivatulehdus ole sikiön vointia ajatellenkaan mikään mukava juttu.

Aurinkoisia päiviä kaikille 8).

Mulle neuvolalääkäri sanoi ensimmäisellä käynnillä että hiiva on erittäin yleistä raskausaikana ja jos se iskee niin voi hakea apteekista niitä puikkoja. Ei tarvitse erikseen mennä lääkäriin, varsinkaan jos on ennenkin ""sairastanut"" kyseisen taudin ja tunnistaa oireet.

Uusimmat

Yhteistyössä