hiivaa?

Onko kellään tietoa onko vauvalle haittaa jos äidillä sattuu olemaan hiivatulehdus synnytyksen aikaan?
Kun itellä kutisee niin vietävästi ja valkkari on vähä kokkareista..
Koskaan en oo käyttäny mitään hiivalääkkeitä vaikka ollu samantyyppisiä oireita..Miten hiiva hoidetaan rask.aikana ja pitääkö se aina ehdottomasti hoitaa?
Mulla on nyt ihan viimiset raskausviikot menossa ja samantyyppisiä oireita ollu max. pari viikkoo. Limakalvot on kyl ihan kuivat että kutina voi johtuu siitäki..
Neuvoja siis epätietoisena kyselen.. :ashamed:

tää vieras
tuohon en osaa vastata, että onko lapselle haittaa jos äidillä hiivaa synnytyksen aikana. Tai niin päin ainakin olen kuullut, että hiivasta ei ole haittaa vauvalle niin kauan kun vauva kohdussa. Mitä lie sitten tarkoittaa...hmm
No, minulla on ollut nyt raskauden aikana pitkään hiivan oireita, välillä vähemmän, välillä enemmän (nyt rv22). Enkä tehvyt asialle mitään, en saanut vain aikaseksi. Sitten se alkoi vaivaamaan niin paljon, että oli pakko tehdä jotain. Ensimmäisellä kerrallahan suositellaan kysymään lääkäriltä sopivaa hoitomuotoa varsinkin jos on raskaana. Ite en saanut sitä aikaseksi, vaan kysyin neuvolasta terveydenhoitajalta, onko mun turvallista käyttää canestenia. Ja hän sanoi että voin käyttää, jos ei mene ohi, niin sitte kysyä lääkäriltä. Näillä näkymin näyttää että ohi meni.

minulla oli molempien raskauksien aikana useita hiivatulehduksia. toisen raskauden aikana ne tosin laantuivat kun jouduin raskausdiabeteksen takia hillitsemään sokerin käyttöä. mutta aina käytin just canestenin puikot kun hiiva tuli, jopa kaksi kuuria peräkkäin. aina toki kysyin neuvolasta terkkarilta että voinko vielä turvallisesti käyttää. hiivaanhan on myös tablettilääkitys, mutta sitä ei voi raskausaikana käyttää. minulle ainakin terkkari sano että hiiva kannattaa hoitaa pois. mutta en tiedä mitä vaikutusta hiivalla olisi vauvaan syntymähetkellä. kannattaa varmaan kysellä neuvolasta.

Ei voi sanoa että hiiva itsessään olisi raskauden merkki,yleensä siinä tulee muita oireita ennemmin jotka paljastavat raskauden.
Mutta onhan tietty mahdollista että olet raskaaksi juuri tullut ja saanut hiivatulehduksen samoihin aikoihin...
Sitten taas raskauden aikana on erittäinkin normaalia sairastaa lukuisiakin hiiva tulehduksia.
Että jos raskautta epäilet tee testi ellei kuukautisia kuulu =)

alabama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 12:56 vieras kirjoitti:
Ei voi sanoa että hiiva itsessään olisi raskauden merkki,yleensä siinä tulee muita oireita ennemmin jotka paljastavat raskauden.
Mutta onhan tietty mahdollista että olet raskaaksi juuri tullut ja saanut hiivatulehduksen samoihin aikoihin...
Sitten taas raskauden aikana on erittäinkin normaalia sairastaa lukuisiakin hiiva tulehduksia.
Että jos raskautta epäilet tee testi ellei kuukautisia kuulu =)
Kiitos vastauksestasi.. :)
Juu ihan vielä ei ole aika testailla kun viikon verran vielä kuukautisiin.

hiiva
Joo!Hiiva kannattaa hoitaa.itsellä ei ainakaan kovin mukava olo kun alapäästä kutittaa ja kirvelee.Apteekista gyno dactarin ja lääkäriltä Flagyl emätinpuikkoja voi ai´nakin käyttää.itsellä eka hiivatulehdus kun esikoinen synty ja suonensisäinen antibiootti ja nyt 2. raskaus niin 4 tulehdusta ollu odotusaikana ei välillä lainkaan.itse otan synnärille maitohappobakteerit mukaan jos tarvii suonen sisäistä antibiootteja laittaa-laukasevat hiivatulehduksia.

Yhteistyössä