hiivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Onko muilla odottajilla tosi runsasta valkovuotoa. Mulla on aina housut märkänä ja sen takia on pakko pitää pikkuhousunsuojia. Vuoto on kuivuessaan kellertävää ja joskus kuivuessaan kokkareista. Haju ei mielestäni ole voimakas, ei kuitenkaan ihan hajutonta. Kuuluuko hiivaan aina kutina tai muut selvät oireet? Miten hiiva testataan? Tai voisiko olla jokin muu tulehdus? Olen viikolla 16.

jep,mulla on ollut samaa koko raskauden..oon hoitanu hiivaa emätinpuikoilla jo ainakin 6 kertaa ja aina se vaan uusii :( ei kivaa,mutta kuuluu raskauteen!! mä kävin ihan terveyskeskuksessa valkovuotonäytteessä,johon saa lääkäriltä tai neuvolasta lähetteen ja siinä tutkitaan hiiva ja muita tulehduksia!! kannattaa neuvolassa kysyä!!
hiivan hoitoon ei oo mikään kiire,näin lääkäri ainakin mulle sano!! mutta onhan se kiva hoitaa(jos vaan hoidot auttais....) ai niin ja pikkuhousunsuojaa oon kans joutunu koko ajan käyttään!! nyt viikkoja 32+1..

mulla oli edellisessä raskaudess koko ajan hiivaa, lääkäri määräs aina erilaisia emätinpuikkoja, mut aina se tuli vaan takasi....aina hiivaan ei liity kutina ym. Oireet on yksilöllisiä, voi olla pelkästään runsasta vuotoa, pahaa hajua, kutiina, kuumotusta, turvotusta, kirvelyä jne. kellä mitäki. näyte otetaan pumpulipuikola emättimen suulta, ei pitäs koskea, mut sekin riippuu kuka sen tekee. Nii ja itselläni hiiva loppu kun seinään synnytyksen jälkeen...

Yhteistyössä