Hiivaa pelkästään ulkosynnyttimissä

  • Viestiketjun aloittaja hermot menee :(
  • Ensimmäinen viesti
Siiruli
Mulla on hyvin usein ollu tulehdussoluja Paavosen ottamissa näytteissä. Näyte on ollu täynnä leukosyyttejä ja paikat on aristaneet ihan tolkuttomasti. Hoitona on käytetty Zidoval-geeliä ja Dalacin-voidetta. Aina on parantunut, mutta herkästi tulee takas sitten parin kk päästä. Hiivan osaan jo itse erottaa tästä muusta tulehduksesta (jonka Paavonen on diagnosoinut DIV:ksi tai joksikin muuksi sen tyyppiseksi - ks aiemmin lähettämäni linkki), koska hiivassa mulla on aina valkoista kökköä alapäässä runsain mitoin.

Yksi naisgyne sanoi, että tulehdukset pysyis paremmin poissa, jos miehet peseytyis ennen yhdyntää tai edes pesisivät kädet aina myös ENNEN virtsaamista. Miehen elinhän on täynnä kaikkia bakteereja mitä tulee ovenkahvoista jne kun mies tarttuu likaisella kädellä elimeen ja pesee kädet sitten vasta jälkeenpäin. Ajattelemisen arvoinen asia, kunpa opetettais pojille jo pienestä pitäen.
 
ap.
Kyllä tässä alan olla sitä mieltä että tämä ei ole pelkästään hiivaa. Toki sitäkin voi olla mutta nämä oudot kivut ja säryt viittaisi aika vahvasti vylvodyniaan, ikävä kyllä.

Särky on aamulla herätessä lievää mutta pahenee töissä päivän mittaan niin että iltapäivällä on jo aika tuskainen olla. Istuminen selvästi pahentaa - makuulla taas vähän helpottaa. Särky tuntuu koko ulkosynnytinten alueella ja pahiten oikealla puolella josta säteillen pakaraan ja takareiteen. Myös kirvelyä ja polttelua on ja vähän kutinaakin mutta eiköhän nämä(kin) oireet liity juuri tuohon vylvodyniaan.

Olen ennenkin miettinyt, kun näitä outoja särkyjä alkoi tulla (3-4 vuotta sitten) että voisiko kyse olla tästä ikävästä sairaudesta mutta silloin alussa ei kipua ja särkyä ollut kuin silloin tällöin, kestäen aluksi vain muutamia päiviä. Nyt on sitten särkenyt jo viikkotolkulla ...

Eli kai tästä on tilattava aika Paavoselle, vaikka matkaa kyllä kertyy ihan kiitettävästi. Paavosella käyneet - mitä tutkimuksia teille on tehty ja paljonko ovat kustantaneet ?
Onko "inhimillinen" lääkäri ? Kyllä vähän jännittää sillä minulla ei ole juurikaan kokemusta miesgynestä joka jaksaisi kuunnella ja ymmärtää näitä naisten vaivoja ...
 
kärsivä
Alkuperäinen kirjoittaja hei kuule!:
Alkuperäinen kirjoittaja Juuriniinsanonmä:
Sokeri todellakin pois, myös vehnä.
Jos ihmisellä on punajäkälää, ei se johdu sokerista ja/tai vehnästä. Älkää tuputtako näitä ohjeitanne laput silmillä joka vaivaan.
Kiitos! En viitsinyt edes kommentoida noita typeriä juttuja. Jos se jäkälä lähtis sokeritta tai vehnäjauhoitta niin helppoa olis.
 
Siiruli
Paavonen on oikein mukava 60v setä. :) Ja ihan tosissaan ottaa tämän vulvodynia-asian. Se on sen elämäntyö ja sitä se opettaa Helsingin yliopistossa erikoistuville gyneille, jotta asia ei jäis tuntemattomaksi. Oon itkeny sen vastaanotolla ja se on ollu ihan, että "on tämä niin kurja asia tapahtua nuorelle naiselle ja kaikki voitava tehdään elämänlaadun parantamiseksi". Kovasti se kannustaa ja vaikka oon kyllä itkeny sen vastaanoton jälkeenkin, niin loppujen lopuksi se todella kuuntelee ja ennen kaikkea ymmärtää mistä on kysymys (vaikka onkin mies).
 
miramar
Nyt on Flagyl menossa 3. päivää, suun kautta otettu hiivalääke ja eilen koitin laittaa lääkärin määräämää kortisonivoidetta ulkosynnyttimiin. Kyllä kirpaisi mutta alapää on kyllä niin
ärtynyt että ihan perusvoidekin kirvelee.

Tänään kävin myös ostamassa "seksintappohousuja" eli niitä täyspuuvillaisia ja löysiä pikkareita. Ei kovin hehkeitä mutta josko nekin auttaisi asiaa ...

Kaikki nämä oireet; kirvely, polttelu, kutina ja turvonnut ja punainen alapää viittaisi kyllä hiivavaivaan mutta nämä kivut ... arggh. Kipua tuntuu koko alapään alueella, säteilee ylös jalan taipeeseen (siis siihen jalan ja takamuksen yhtymäkohtaan) ja vielä takapuoleen, takareiteen ja pohkeeseen asti. Kipu on jomottavaa ja polttavaa. Makuulla vähän helpottaa ja samoin aamulla ei särje niin kauheasti mutta iltaa kohti pahenee. Teen vielä istumatyötä joka selvästi pahentaa kipua. Tietysti kun koko "vehje" on ärtynyt ja tulehtunut niin sekin aiheuttaa kipua. Tulee vaan mieleen että eikös vulvodyniassa juuri ole näitä laajoja kipualueita jotka voivat säteillä takareisiin asti ?

Toinen juttu, kuinka nopeasti teillä on Flagyl Comp auttanut ? Lääkäri määräsi mulle 10 päivän kuurin, vielä ei ainakaan ole auttanut mutta pitänee käyttää nuo kaikki kapselit kuitenkin.

Tällä hetkellä tuntuu että elämässä ei ole mitään muuta kun nämä hemmetin vaivat, pinna on kireellä. Kuntoilukin on jäänyt lähes kokonaan kun kävely & juoksu tai mikä tahansa liikunta tuntuu pahalta tuolla alapäässä. Helpointa on kun makaa sohvalla, jalat harallaan ja ilman mitään kiristäviä vaatteita.

Käytän nyt kuitenkin nuo kuurit loppuun ja jos ei helpota kai se on marssittava Paavoselle vaikka matkaa kertyykin 300 km. Ei vaan enää jaksaisi :(

Kyllä on helpottavaa lukea, kun huomaa että muillakin on samalaisia vaivoja.
Itselleni tuli virtsatietulehduksen jälkeen niin kipeeksi koko alapää. Mieluimmin olen ilman alushousuja, kun kaikki kosketus ärsyttää.
Olen käyttänyt tavallista enemmän estrogeenisalvaa ja rasvaan etu-niinkuin peräaukkoakin.
Tuntuu ettei mikään helpota.
Eilen olin lääkärillä ja sain Flagyl kuurin, jonka aloitan tänään.
Toivon vaan helpotusta kirvelyihin...
Oikein hyvää jatkoa kaikille meille sijaiskärsijoille...paranemisia..<3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä