Hiiva tms tulehdus raskausaikana, missä hoidetaan?

• Viestiketjun aloittaja labraan
  • Ensimmäinen viesti
labraan
Tilanne se että plussasin tänään, ja minulla on ollut bv:n ja hiivan oireita jotka ei kotihoidolla ole mennyt ohi. Soitanko asiasta neuvolaan vai tk:hon huomenna? Neuvolan sivuilla oli vain että raskauteen liittyvät vaivat hoidetaan neuvolassa, muut asiat omassa tk:ssa. Kiitos :)

Neuvolaan, omalle hoitsulle. Mulla oli sähköisen asioinnin sopimus, niin mä laitoin aina yksityisviestiä neukkatädille ja hän laittoi lähetteen labraan. Tulokset hoitaja soitti ja silloin jo oli e-resepti odottamassa apteekissa lääkärin toimesta.

Soitat neuvolaan - luultavasti keskitetty neuvola - selität tilanteen ja sut ohjataan sitten henkilölle, josta luultavasti tulee sitten sun hoitaja raskauden ajaksi ja sen jälkeen.

Viimeksi muokattu:
labraan
Mutta ajattelis että se kuitenkin liittyy raskauteen, koska esim. hoitamaton bv voi aiheuttaa keskiraskaudessa keskenmenon, ennenaikaisen synnytyksen jne.. ?

Kiitos, taidan soittaa huomenna neuvolaan sitten ensiksi. :) tuollainen sähköinen asiointi kuulostaakin kätevältä, olispa täälläkin. En tiedä onko. :)

Mutta ajattelis että se kuitenkin liittyy raskauteen, koska esim. hoitamaton bv voi aiheuttaa keskiraskaudessa keskenmenon, ennenaikaisen synnytyksen jne.. ?

Kiitos, taidan soittaa huomenna neuvolaan sitten ensiksi. :) tuollainen sähköinen asiointi kuulostaakin kätevältä, olispa täälläkin. En tiedä onko. :)
Jos olet vasta plussannut, kannattaa muutenkin soitella neuvolaan niin saat varattua ajan ensimmäiselle käynnille (yleensä rv 8-10 - itselläni tosin tässä toisessa raskaudessa eka käynti jo rv 5). Samalla soitolla kysyä sitten että miten teidän kunnassa asiat hoituu.

Onnea plussasta! :flower:

"terveys"
Tilanne se että plussasin tänään, ja minulla on ollut bv:n ja hiivan oireita jotka ei kotihoidolla ole mennyt ohi. Soitanko asiasta neuvolaan vai tk:hon huomenna? Neuvolan sivuilla oli vain että raskauteen liittyvät vaivat hoidetaan neuvolassa, muut asiat omassa tk:ssa. Kiitos :)
Parhaiten häädät hiivan, lopettamalla sen ruokkimisen! Eli sokerit pois, viljat, peruna ym. mitkä sisältävät tärkkelystä. Vahvoja maitohappobakteereja jatkuvasti( ProbioottiPlus), karpalomehua ja 100µg D3 vitamiinia sekä C-vitamiinia. Ja paljon vettä.

labraan
[QUOTE="terveys";30151350]Parhaiten häädät hiivan, lopettamalla sen ruokkimisen! Eli sokerit pois, viljat, peruna ym. mitkä sisältävät tärkkelystä. Vahvoja maitohappobakteereja jatkuvasti( ProbioottiPlus), karpalomehua ja 100µg D3 vitamiinia sekä C-vitamiinia. Ja paljon vettä.[/QUOTE]

Tiedän kaiken tuon. Mulle vaan iskee hiiva ja bv vuorotellen yhdynnän ja menkkojen jälkeen. Joudun käyttämään mm. lactalia ihan jatkuvasti. Välillä rauhoittuu puoleksi vuodeksi, sitten taas menee useampi kuukausi että uusii vaan.

Yhteistyössä