Hiiren ulosteet ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annnni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Annnni

Vieras
Onko kellään tietoa, mitä vaarallista voi tarttua hiirten ulosteista, kun olisi aika taas kesämökillä siivota ja kutumattomia vieraita on siellä käynyt...En oikein löytänyt netistä vastausta, jos jollain on tietoa, niin kertoisitteko. Ei kai sentään koko mökkiä tarvitse desifioida? Olen nyt rv 32. Kiitos jo etukäteen!

En hiiren ulosteista ole varma mutta tämä vuosi on tosi paha myyrävuosi. Myyräkuumetta on liikenteessä ja paljon. Juuri nuoriin se tarttuu ja tosi helposti. Vaikka siitä että hakee puita pihalta puupinosta jossa on ollut myyriä. Se tarttuu ihan ilmateitse. Mä tiedän kaksi tapausta jotka on olleet ihan puolikuolleita. Kova kuume ja melkein tajuttomia kun on sairaalaan viety. Tauti kestänytkin aika kauan ja lääkkeet ei tunnu auttavan ainakaan alussa yhtään. Molemmat kyllä toipuneet jo, mutta eivät olleet raskaana.

Oltiin juuri mökillä ja sielläkin on aina käynyt näitä ylimääräisiä vieraita. Ei kyllä tullut minulle mieleenkään varoa. En taida uskoa, että on todella vaarallista, sillä kyllä muuten varmaan tuosta varoitettaisiin sillä onhan niin monen kodissa hiiriä... Ei niitä varmaan tieten tahtoen kannata syödä muutenkaan, mutta ihan normaalisti me ainakin oltiin...

Tuosta myyräkuumeesta en kyllä paljoa tiedä, mutta on varmasti todella ikävä oli sitten raskaana tai ei. :/