hiilarit pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:)

Vieras
Voisitteko ystävällisesti auttaa minut alkuun, ajattelin aloittaa vähähiilarisen ruokavalion mutta jotenkin en osaa tehdä sellasta ruokalistaa itselleni..

Kertoisitteko ihan että mitä te syötte viikon aikana tai päivän aikana. Minkälaisia lounaita/välipaloja/päivällisiä syötte???

Itsellä olisi 10 kilo puotettavaa, ja jos joku kehtaa auttaa tällaisissa alku ongelmissa niin olisin tosi iloinen :) Olen ammatiltani perhepäivähoitaja joten ruokaa joudun joka päivä tekemään mutta miten itse syön esim puuro/keittopäivinä yms sellaisa vinkkejä kaipaisin

kiittäen eräs pallero

Jotain mitä tulee mieleen...
Peruna, riisi + pasta on helppo korvata esimerkiksi kesäkurpitsalla, herkkusienillä yms.
Pähkinöistä paras vaihtoehto on hasselpähkinä (vähiten hh).
Karkkihimoon toimii läjä meetvurstia ja pepsi max :D

Fineli : Elintarvikkeiden koostumustietopankki - Terveyden ja hyvinvoinnin laitos <---tuolta saat haettua eri ruoka-aineiden hh:t.
Etusivu - karppaus.info :: keskustelufoorumi <----paljon tärkeää tietoa ja vertaistukea.

Mitä itse olen tänään syönyt:
Pari leikkelerullaa, jossa on meetvurstia, kinkkua + juustoa rullattuna, pari kuppia teetä.
Lounaaksi oli kasvis-kanahärdelli, jossa kanasuikaleita, herkkusieniä, valkosipulia, sipulia, paprikaa, kesäkurpitsaa ja purkki sienenmakuista (joku herkkutatti?) creme bonjour cuisinea.

Illemmalla syön ainakin keitettyjä kanamunia ja voita.

www.yle.fi/akuutti

Antti Heikkilä: max 72 g hiilareita/vrk, jotta toimisi.

Jarmo Hörkön ruokapäiväkirja

*Maanantai
aamupala: viili (3,5 %) auringonkukansiemenillä ja cashewpähkinöillä, kahvia ja puolukkamehua
lounas: paistettu kalafile, haudutetut vihannekset, vihersalaattia ja vettä
illallinen: jauhelihavihanneskeitto, sulatejuustoa ja maitoa
iltapala: rasvaista juustoa, cashew-pähkinöitä, omena ja tomaattimehua

Tiistai
aamupala: viili (3,5 %) seesaminsiemenillä ja viinimarjoilla, 2 paistettua kananmunaa, kahvia ja vettä
lounas: kebablihaa, salaattia ja dieettikola
illallinen: vihannespata ja greippimehua
iltapala: 2 keitettyä kananmunaa, majoneesia, parapähkinöitä, teetä ja mandariini

Keskiviikko
aamupala: 3 keitettyä kananmunaa, majoneesia, savukinkkua, hasselpähkinöitä, kahvia ja vettä
lounas: paistettua maksaa ja vihanneksia, kurkku-tomaattisalaattia ja vettä
illallinen: borsch-keittoa smetanalla, lasi punaviiniä ja vettä
iltapala: 150g surimia, saksanpähkinöitä ja teetä

Torstai
aamupala: viili (3,5 %) pinjansiemenillä ja mustikkajauheella, kahvia ja tomaattimehua
lounas: lihapullia ja wokattuja kasviksia, vihersalaattia ja vettä
illallinen: kaali-paprikasalaattia, sulatejuustoa ja vettä
iltaapla: hasselpähkinöitä, briejuustoa, teetä ja appelsiini

Perjantai
aamupala: viili (3,5 %) macadamia-pähkinöillä ja puolukkahillolla, kahvia ja vettä
lounas: iso kanasalaatti ja kivennäisvettä
illallinen: kaali-lihapataa, tomaatti-kurkkusalaattia ja vettä
iltapala: pistaasipähkinöitä, rasvaista juustoa ja lasi valkoviiniä

Lauantai
aamupala: 3 paistettua kananmunaa ja pekonia, luomujogurttia kurpitsansiemenillä ja mansikoilla, kahvia ja omenamehua
lounas: kermainen kalakeitto vihanneksilla ja maitoa
illallinen: grillattu kasslerpihvi, grillattua kesäkurpitsaa, kukkakaalisalaatti ja kivennäisvettä
iltapala: rasvaista juustoa + kinkkua + kevytsiideri saunajuomana

Sunnuntai
aamupala: 3 munan kinkkumunakas, viili (3,5 %) vadelmilla, kahvia ja vettä
lounas: paistettuja sieniä ja sipuleita, vihersalaattia ja vettä
illallinen: uunilohta, wokattuja vihanneksia ja lasi valkoviiniä
iltapala: sulatejuustoa, hassel- ja cashewpähkinöitä, teetä ja sitruunamehua

Ite syön lähinnä lihaa ja kasviksia. joskus marjoja... Leivät, perunat, riisit ja pastat oon jättäny pois, ne nyt ainakin kannattaa... mulla on tarkotus karpata, niin oon sit jättäny myös hedelmät pois kun karpissa vältellään sokeria ja niissä on hedelmäsokeria.

Lihapullia voi vaikka tehä ilman korppujauhoja, niitähän saa helposti tehtyä ison määrän pakkaseen ja sieltä sit nopeesti mikron kautta lämmittää... :D

Muista kasvikset! Niissä on ne vähät tärkeet hiilarit ja kuidut mitä tarttet kun/jos et leipää syö.

Mut siis kaikenlainen liha, pihvit, kana- ja lihasuikaleet, jauheliha, kanankoivet, yms. mitä nyt sit keksitkään ja sit vaan paljon salaattia. kananmunia aamupalaksi ja leikkeleitä. www.karppaus.info sivulla on reseptit osio, jossa on mun mielestä tosi hyvä haku.. kattele sieltä vinkkejä!

Tsemppiä painon pudotukseen. Multa lähti ekan viikon aikana kg, vaikka ylipainoa ei sinällään edes juurikaan ollut (160/67, nyt 60kg), pysyny pitkään samassa ja tarkotuksena olisikin nyt vaan lähinnä kiinteyttää....

Vähennä leivän syönti minimiin (1-2 palaa max ruisleipää), höttövehnät= makarooni, peruna, sokeri pois.

Aamulla munakasta vaikka juusto (täysrasvaista) + pekoni/kinkkutäytteellä.
Useimmat kastikkeet toimii ihan normaalisti (nakkikastike), mutta syöt sen perunan sijasta vihannessekoituksella/ kukkakaalilla.

Tutustu karppaus sivustoihin netissä. Paljon ohjeita ja reseptejä.

Aamulla maustamatonta jugua puol desii ja puol desii mustaherukoita sen kanssa.

Lounas tonnikalapurkki, pala hunajamelonia.

Päivällinen wokkivihanneksia, munaa ja makkaraa.

Iltapalaksi juustoa, leikkeleitä ja leipäjuustoa.

Hiilareita n. 20 g.

Jaahas jos sitä ensimmäisen aamiaisen koittas väsätä, vähän aamusta maustamatonta jugurttia otin mut nyt ois munia keitetttynä jos sitä niitä ottas...käyttääkö kukaan näkkäriä esim just aamulla pieniä määriä??kun mulle jotenkin pelkkä kananmuna, juusto tai makkara tekee ajatuksen tasolla jo aika pahaa

Kuulostaako tää nyt yhtään oikealta

eli n klo n.1,5dl maustamatonta jugurttia

nyt sit 1 keitetty muna, kylmäsavustettualohta, vähän punaista paprikaa ja lehtisalaattia, vettä ja kahvia

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22185364:

nyt sit 1 keitetty muna, kylmäsavustettualohta, vähän punaista paprikaa ja lehtisalaattia, vettä ja kahvia

Miten sulla nyt voi olla noin vaikeeta? Lue joku kirja asiasta ja tee kuten siellä sanotaan. Esim. Antti Heikkilän ja Varpu Tavin kirjat on melko selkeitä. Karppaus.infon sivulla opn ateriamatriisi kuten sulle on jo sanottu.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22185364:

No syö ENEMMÄN hyvä ihminen, näännyt noin vähillä eväillä. Aamupalaksi vaikka muutama kananmuna paistettuna tai keitettynä, pekonia useapia slaissi, juustoa, jotain vihannesta jne. Rahka on täyttävämpää kuin maustamaton jugurtti.

[QUOTE="diipadaa";22185609]No syö ENEMMÄN hyvä ihminen, näännyt noin vähillä eväillä. Aamupalaksi vaikka muutama kananmuna paistettuna tai keitettynä, pekonia useapia slaissi, juustoa, jotain vihannesta jne. Rahka on täyttävämpää kuin maustamaton jugurtti.[/QUOTE]

Mä en koskaan ole ollut aamusyöppö mut vähitellen olen opetellut koko aamupalan syönnin..ehkäpä vähitellen sitten lisäilen syömistä. Kiitos neuvoista ja kärsivällisyydestä.

Nyt ulkoilemaan on ihana sää :)

kaksi reilussa oliiviöljyssä paistettua kanamunaa ja vihanneksia pitää mulla aamuisin pitkään nälän poissa. tai sitten tonnikalaa öljyssä+ keitettyä munaa+ majonesia on kanssa hyvä. mahdollisuuksia on paljon:p

Miksi lähdetään opettelemaan uutta elämäntapaa ilman että otetaan selvää faktoista? Nyt ap lainaat vaikka kirjastosta karppausta käsitteleviä kirjoja. Siellä on ruokalistoja myös ja ennen kaikkea tietoa vhh-ruokavaliosta.

Itse aloitin vhh:lla pari viikkoa sitten ja pari kiloa on jo tippunut. Mulla ei siis varsinaisesti ylipainoa, normaalipainon ylärajoilla mennään, mutta itse en tuntenut viihtyväni niissä kiloissa. Kymmenisen kiloa mullakin on matkaa siihen painoon, jossa oon ollut tyytyväinen ja tuntenut oloni hyväksi.

Leivättömyys tuotti mullekin aluksi vaikeuksia, mutta sitten löysin joltain sivustolta mantelileivän ohjeen. Tosi helppo tehdä, maistuu hyvältä ja korvaa meillä täysin leivän aikuisilla.

Ohje:
3 kananmunaa
80g mantelijauhetta
200g juustoraastetta
1,5 tl leivinjauhetta

Kaikki ainekset sekaisin, uunipellille n. ruokalusikallisen verran pyöryläksi, paistetaan 200 asteessa noin 10-15 minuuttia, kunnes pinta kullanruskea. Parasta lämpimänä, voi hyvin aamulla lämmittää ennen päällisten laittoa. Säilyy muutaman päivän.

Tsemppiä dieettiin! Mulla (entisellä sokerihiirellä) on pysynyt makeanhimokin tosi hyvin kurissa...

Yhteistyössä