hiilarit pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:)

Vieras
Voisitteko ystävällisesti auttaa minut alkuun, ajattelin aloittaa vähähiilarisen ruokavalion mutta jotenkin en osaa tehdä sellasta ruokalistaa itselleni..

Kertoisitteko ihan että mitä te syötte viikon aikana tai päivän aikana. Minkälaisia lounaita/välipaloja/päivällisiä syötte???

Itsellä olisi 10 kilo puotettavaa, ja jos joku kehtaa auttaa tällaisissa alku ongelmissa niin olisin tosi iloinen :) Olen ammatiltani perhepäivähoitaja joten ruokaa joudun joka päivä tekemään mutta miten itse syön esim puuro/keittopäivinä yms sellaisa vinkkejä kaipaisin

kiittäen eräs pallero

Jotain mitä tulee mieleen...
Peruna, riisi + pasta on helppo korvata esimerkiksi kesäkurpitsalla, herkkusienillä yms.
Pähkinöistä paras vaihtoehto on hasselpähkinä (vähiten hh).
Karkkihimoon toimii läjä meetvurstia ja pepsi max :D

Fineli : Elintarvikkeiden koostumustietopankki - Terveyden ja hyvinvoinnin laitos <---tuolta saat haettua eri ruoka-aineiden hh:t.
Etusivu - karppaus.info :: keskustelufoorumi <----paljon tärkeää tietoa ja vertaistukea.

Mitä itse olen tänään syönyt:
Pari leikkelerullaa, jossa on meetvurstia, kinkkua + juustoa rullattuna, pari kuppia teetä.
Lounaaksi oli kasvis-kanahärdelli, jossa kanasuikaleita, herkkusieniä, valkosipulia, sipulia, paprikaa, kesäkurpitsaa ja purkki sienenmakuista (joku herkkutatti?) creme bonjour cuisinea.

Illemmalla syön ainakin keitettyjä kanamunia ja voita.

www.yle.fi/akuutti

Antti Heikkilä: max 72 g hiilareita/vrk, jotta toimisi.

Jarmo Hörkön ruokapäiväkirja

*Maanantai
aamupala: viili (3,5 %) auringonkukansiemenillä ja cashewpähkinöillä, kahvia ja puolukkamehua
lounas: paistettu kalafile, haudutetut vihannekset, vihersalaattia ja vettä
illallinen: jauhelihavihanneskeitto, sulatejuustoa ja maitoa
iltapala: rasvaista juustoa, cashew-pähkinöitä, omena ja tomaattimehua

Tiistai