Hihhii!

• Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
:D Tytär on perinyt minun luonteeni...
Käskin sen olla häiritsemättä isoveikkaa ja mennä lueskelemaan, niin se antoi mulla luunapin ja näytti kieltään ja pöristi vastalauseeksi. Se on hassun näköinen vihaisena. Hymyilyttää. :D

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Meillä istuttaisiin jäähypenkillä...luunappeja eivät anna aikuiset lapsille, eivätkä lapset aikuisille.
En mäkään anna luunappeja, en tiedä mistä se semmosen on ees oppinut. :D Enkä mä jaksa semmosesta jäähylle pistää, ei se osaa antaa niitä niin, että sattuis. Yritän pitää itseni vakavan näköisenä vaan. :D

:D

Olisitpa nähnyt, miten eilen kuopusta hoidosta hakiessani oli kolme tyttöä (3-, 3- ja 5-vuotiaat) rivissä tomeran näköisinä ja palavin silmin totesivat että *****lla täytyy olla huomenna luistimet ja kypärä.

Eipä siinä auttanut kuin hoitaa juttu niin, että neiti pääsi tänään luistelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Meillä istuttaisiin jäähypenkillä...luunappeja eivät anna aikuiset lapsille, eivätkä lapset aikuisille.
En mäkään anna luunappeja, en tiedä mistä se semmosen on ees oppinut. :D Enkä mä jaksa semmosesta jäähylle pistää, ei se osaa antaa niitä niin, että sattuis. Yritän pitää itseni vakavan näköisenä vaan. :D
Eihän se satu (kuten ei myöskään lapsen potkaisu tai lyönti, eikä lapsen "sä oot tyhmä!"- huutokaan mun mieltäni pahoita) mutta periaatteista pidetään kiinni: väkivallasta ja nimittelystä jäähylle :)

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
:D

Olisitpa nähnyt, miten eilen kuopusta hoidosta hakiessani oli kolme tyttöä (3-, 3- ja 5-vuotiaat) rivissä tomeran näköisinä ja palavin silmin totesivat että *****lla täytyy olla huomenna luistimet ja kypärä.

Eipä siinä auttanut kuin hoitaa juttu niin, että neiti pääsi tänään luistelemaan.
Ja meidän pojalle kuulemma TÄYTYY olla huomiseksi nokkahuilu, koska se ei aio koskea koulun yhteishuiluihin, koska sitä ällöttää ne. Saas nähdä kerkeekö mies ostamaan, vai tuleeko musiikinopettajalle raskas tunti pidettäväksi. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onneks kaikilla elo ei ole yhtä vakavaa :)
Ei meillä ole vakavaa, mutta tietyistä säännöistä pidetään kiinni - ja saadaan muuten positiivista palautetta lasten käytöksestä niin pk:sta kuin neuvolastakin.
Pyrin pitämään nämä "ei väkivaltaa, ei nimittelyä "- säännöt voimassa, missä tahansa ollaankin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Eihän se satu (kuten ei myöskään lapsen potkaisu tai lyönti, eikä lapsen "sä oot tyhmä!"- huutokaan mun mieltäni pahoita) mutta periaatteista pidetään kiinni: väkivallasta ja nimittelystä jäähylle :)
Meillä päin menis teho jäähypenkistä jos joka asiasta sinne vietäisi. Kuten tilanne minkä ap kuvaili on vähän samankaltaista kun meillä pieni kinastelu ja tuittuilu. Käytetään sitä jäähypenkkiäkin sitten, kun lapset tekee jotain mistä palaa päreet. Tollaset tilanteet selvitetään suullisesti.

vieras
Onneks kaikilla elo ei ole yhtä vakavaa :)
Ei meillä ole vakavaa, mutta tietyistä säännöistä pidetään kiinni - ja saadaan muuten positiivista palautetta lasten käytöksestä niin pk:sta kuin neuvolastakin.
Pyrin pitämään nämä "ei väkivaltaa, ei nimittelyä "- säännöt voimassa, missä tahansa ollaankin.
Joo ei meidänkään lapset nuhteita käytöksestään ole saaneet ulkopuoliselta. Ettei siihen tarvitse nyt ainakaan vetää tätä juttua :)

Meillä päin menis teho jäähypenkistä jos joka asiasta sinne vietäisi. Kuten tilanne minkä ap kuvaili on vähän samankaltaista kun meillä pieni kinastelu ja tuittuilu. Käytetään sitä jäähypenkkiäkin sitten, kun lapset tekee jotain mistä palaa päreet. Tollaset tilanteet selvitetään suullisesti.
Meillä taas on nollatoleranssi tiettyjen asioiden suhteen.
Kukin perhe toimii tavallaan :)
Suullisestikin oltaisiin toki voitu tuollainen tilanne selvittää, mutta olisi siitä jäähykin saattanut rapsahtaa. Kinastelu ja tuittuilu on sallittua tietyissä rajoissa, mutta mua ei tulla lyömään, ei nippaamaan, ei potkimaan, tms.
Jäähypenkkiä käytetään ehkä kerran viikossa per lapsi, eli ei siitä ole teho voinut mennä :D

vieras
Meillä taas on nollatoleranssi tiettyjen asioiden suhteen.
Kukin perhe toimii tavallaan :)
Suullisestikin oltaisiin toki voitu tuollainen tilanne selvittää, mutta olisi siitä jäähykin saattanut rapsahtaa.
Jäähypenkkiä käytetään ehkä kerran viikossa per lapsi, eli ei siitä ole teho voinut mennä :D
Nii-i mäkin puhuin vain omasta tavasta, meillä menis teho jos tarvis joka viikkokaan käyttää rangaistuksena. Tarkoitus oli vaan sanoa sirkalle, että meitäkin on joskus huvittanut lasten käytös kotona jos ei mitään vakavampaa ole tehnyt vaan välillä näyttää tunteensa kuvaillulla tavalla. Jos tavaksi ottais niin uskonpa että alkais kyrsiä.

Nii-i mäkin puhuin vain omasta tavasta, meillä menis teho jos tarvis joka viikkokaan käyttää rangaistuksena. Tarkoitus oli vaan sanoa sirkalle, että meitäkin on joskus huvittanut lasten käytös kotona jos ei mitään vakavampaa ole tehnyt vaan välillä näyttää tunteensa kuvaillulla tavalla. Jos tavaksi ottais niin uskonpa että alkais kyrsiä.
Totta, joskus tosissaan naurattaa kun lapsi tinttaa jostain asiasta :D. Yrittää pysyä naama peruslukemilla. Mua huvittaa eniten juuri se, kun näen esim. esikoisessa omia piirteitäni: komentaa veljeään just niinkuin minä :D

Mutta mulla hyytyy hymy siinä vaiheessa, jos mua tullaan läpsimään tai vaikka antamaan luunappi, tai jos lapsi kiroilee. Ei siinä sen kummempaa. Kukin tavallaan, siten mikä parhaiten omalle perheelle sopii.

Yhteistyössä